2007-10-21, 02:40
Medlem
Klaus Kinskis avatar
en släkting till mig gick 3 dagar på ice i australien, det är tydligen väldigt populärt där också. det var första eller andra gången för honom.
han hade AT i 6 eller 7 dagar. han hade aldrig känt sig så åt helvete i hela sitt liv, på nån annan drog, nånsin. helt introvert. helt jävla tom. kände ingenting, ville bara spy och gå och hänga sig nånstans. det var hans sista gång också.
då ska jag tillägga att han är ganska van tjack, kola, xtc, svamp mm brukare.
Citera
2007-10-21, 03:09
Medlem
Jag har provat meta två gånger, detta har rört sig om riktigt ice men har varit slaget med druvsocker, det luktar och smakar egentligen bara druvsocker men det är ett sjuhelvetes drag i det. Doserna har varit löjligt låga även om det varit slaget för nasalt bruk. Jag kan säga att meth och nyårsfirande är en ganska absurd och abstrakt upplevelse Dock måste jag påstå att AT:n varit mycket mer överkomlig än den man får på vanligt fultjack.
Citera
2007-10-21, 18:39
Medlem
at

Jag tycker AT är mycket värre på ice, särskilt om man slår i sig. Man kunde tom bli fysiskt sjuk med rinnande näsa, influensasymptom om man gått på det länge. och deppig som fan. Jag blir mindre depp av vanligt tjack, tycker det är lättare att somna också, men tycker inte det är lika kul att vara påtänd på.
Citera
2007-10-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glowy
Inte många här inne verkar ju veta mycket om crystal meth/ice/metamfetamin/chabu etc etc på riktigt, mer än de sett på youtube. Och det är STOR skillnad på tjack och meth. Meth är fan så mycket bättre. Och värre att tända av på förstås. Nu är jag väldigt intresserad av om det existerar riktigt crystalmeth i sverige (har själv gått på det i ca ett år och dagligen i asien) (har annars tagit droger till och från i tio år)

Med crystal meth menar jag inte något pulver eller tabletter eller kletiga klumpar eller något crap som någon säger är meth utan riktiga knastriga torra kristaller som liknar glasbitar. Riktigt meth har ingen direkt färg, är mer som vitaktigt glassplitter (kan vara gulaktigt men då kan det också vara giftigt, göra dig konstig i huvudet, yrsel, annat skit). Om man tar en riktigt högkvalitativ kristall av meth och trycker den mellan naglarna ska den brista i små stavar/ symmetriska splitter men stavformade. Om man lägger den i vatten ska den inte skjunka utan reagera kemiskt med vattnet och hoppa runt på ytan tills den löses upp.

Om man skjuter riktigt meth så behöver man inte värma lösningen, man bara tar kristaller i pumpen, suger upp vatten och skakar.

Har någon tagit detta utomlands och vet vad jag menar?
Finns det i Sverige?

Jag är så uttråkad på allt bikarbonattjack på skånska landsbygden att jag snart dör alternativt blir heroinist istället. (nu deltidsjonkar jag)
Kan inte någon som är invigd berätta något så jag iallafall kan dela goda minnen

Jag vet vad du snackar om jag har gått på det i thailand där det kallas ICE och kan bara hålla med om det du säger det är hästlängder bättre än svenskt tjack
Citera
2007-10-22, 21:33
Medlem
mmmmm Yaba

Citat:
Ursprungligen postat av teletubis
Jag vet vad du snackar om jag har gått på det i thailand där det kallas ICE och kan bara hålla med om det du säger det är hästlängder bättre än svenskt tjack

Ja yaba (thailaändarnas namn på det) (i japan kallas det också ICE, eller chabu) är schysst
Men fan så farligt att hålla på med i Thailand, antar att du var lika orädd/dum som jag var i Japan

Jag var nyligen i Thailand, höll mig då till lagliga droger som tramadol och valium, gräs var väl ok accepterat, men tjack är ABSOLUT inte accepterat i thailand, de hatar det mycket mer än heroin.

Förstår varför, de har sån social misär i yabakretsar i Thailand, folk som dödar sina barn etc, och pillren är skitbilliga på gatan i Bangkok. Jag var sugen... men nej.. inte värt det .. har sett för många bilder av skjutna yabalangare på youtube...

Antar att jag håller på att bli vuxen?

Citera
2007-10-30, 21:03
Medlem
Citat:
Går det åt mer, dvs sliter mer på kroppen då det körs genom en större mängd vitt gult genom kroppen?

Krävs ytterst små mängder.
Mycket mindre än amfetamin.

Hohohooo
till att börja med
sedan blev det 2-4 gram/ dag på 3 pers. ( de två killarna jag bodde med.)
Jo, kokain tog vi om det fanns gratis eller enstaka tillfällen i gula stora klumpar från colombia (rökte dem) annars, näe nu tar jag inte ens cola om jag blir bjuden. Inte värt ångesten jag får.[/quote]

När du säger att du får/fick ångest av cola,- menaru att du fick det under ruset då, eller efteråt?

Om du menar under ruset,- fick du då någonsin ångest (p.g.a. colan) efter ruset?

Om du menar efter ruset,- fick du då någon ångest (p.g.a. colan) under ruset?

Har du aldrig fått ångest utav tjack?
Antingen under - eller efter ruset?

Kan du säga andra droger som du fått ångest av under eller efter ruset,- där du är hundra på att d är p.g.a. "drogen" typ?

Har du tagit psykedeliska droger ngn gång?
Vad tycker du om d i sånna fall?

(Alla andra som känner att dem skulle kunna ge svar på dessa frågor får självkart också svara.).

Mvh

//Alex.
Citera
2007-10-30, 21:20
Medlem
När du säger att du får/fick ångest av cola,- menaru att du fick det under ruset då, eller efteråt?

// jag får ångest efteråt, men ett kokainrus för mig varar i 10 minuter sedan måste jag fylla på med mer, och i slutändan måste jag ändå tackla den där jävla at-ångesten som jag tycker är mycket värre på kokain än på tjack.//

Om du menar under ruset,- fick du då någonsin ångest (p.g.a. colan) efter ruset? //nej inte under ruset, men som sagt, 1o minuters rus//

Om du menar efter ruset,- fick du då någon ångest (p.g.a. colan) under ruset? //nej//

Har du aldrig fått ångest utav tjack?
Antingen under - eller efter ruset?

// under tjackrus mår jag skitbra, jag får ångest efteråt under AT men tjack varar mycket längre för mig än vad kokain gör och jag mår mycket mycket bättre, antar att det är individuellt, men för mig känns kokain som en dålig variant av tjack.//

Kan du säga andra droger som du fått ångest av under eller efter ruset,- där du är hundra på att d är p.g.a. "drogen" typ?

// ja nästan alla efter att jag använt dem länge. Och jag har tagit i stort sett alla droger som finns. tex kokain, heroin, amfetamin, metamfetamin, opium, ecstacy

Har du tagit psykedeliska droger ngn gång?
Vad tycker du om d i sånna fall?

//jag har tagit mycket LSD, jag tyckte det var kul då för 9 år sedan, men jag skulle aldrig ta det nu. Hade några riktigt hemska trippar och en kompis som utvecklade scitzofreni i samband med LSD användning under samma tidpunkt, så jag la ner det och håller mig till de droger jag känner att jag någotsånär kan hantera mentalt, amfetamin och opiater (opiater har jag dock svårt att hantera fysiskt, så för tillfället har jag lagt ner det med)

(Alla andra som känner att dem skulle kunna ge svar på dessa frågor får självkart också svara.).

Mvh

//Alex.[/quote]
Citera
2007-10-30, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ja yaba (thailaändarnas namn på det) (i japan kallas det också ICE, eller chabu) är schysst

Men Yaba är ju i form av röda piller?

Ändå skriver du "Med crystal meth menar jag inte något pulver eller tabletter eller kletiga klumpar eller något crap som någon säger är meth utan riktiga knastriga torra kristaller som liknar glasbitar. Riktigt meth har ingen direkt färg, är mer som vitaktigt glassplitter (kan v"

Jag får det inte gå ihop. Tror du läst dig till dina "kunskaper"
Citera
2007-10-31, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
Men Yaba är ju i form av röda piller?

Ändå skriver du "Med crystal meth menar jag inte något pulver eller tabletter eller kletiga klumpar eller något crap som någon säger är meth utan riktiga knastriga torra kristaller som liknar glasbitar. Riktigt meth har ingen direkt färg, är mer som vitaktigt glassplitter (kan v"

Jag får det inte gå ihop. Tror du läst dig till dina "kunskaper"

Methamfetamin finns i flera former, bland annat som röda piller. Men riktigt crystal meth är glasaktiga kristaller, sådana som jag skrev om, sådana som jag saknar dvs "ICE". Vilket också är en form av methamfetamin, även om kemin skiljer sig lite från vad jag hört.

Jag tror DU läst dig till dina kunskaper.
Var inte så kaxig innan du vet vad du pratar om, jag är alldeles för irriterad för sånt idag.

Däremot tror jag inte att man kan få tag på crystal meth aka chabu i Sverige, jag har bara hittat det i rökform (dvs kristaller) i Japan när jag bodde där. Kristallerna går att slå i sig också, men jag tvivlar på att tabletterna gör det, vet inte eftersom jag aldrig provat "yaba" i Thailand, då jag tyckte risken var för stor.

I sverige har jag hittat fultjack mest.
skittråkigt.
Citera
2007-10-31, 16:59
Bannlyst
Du kan din yaba historia kul och läsa hehe jag har bara testat yaba en gång men var inget för mig så jag rökte spliffar och decka medans mina kusiner hade det skoj haha
Citera
2007-10-31, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THC_människa
Du kan din yaba historia kul och läsa hehe jag har bara testat yaba en gång men var inget för mig så jag rökte spliffar och decka medans mina kusiner hade det skoj haha

Mmm jag gillade att röka spliffarna andra eller tredje dygnet
Det var riktigt kul.
Citera
2007-11-01, 10:59
Bannlyst
tycker Ice är bäst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem