Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-08-17, 11:46
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Sluta nu tjafsa. Du har länkat till en artikel som inte har ett dugg med den aktuella frågan att göra. Punkt.

Din länk har för övrigt diskuterats tidigare i tråden och det finns ingen anledning att upprepa det. I varje fall inte i samband med den aktuella sakfrågan om Happer, ”alla andra” och klimatkänsligheten.
Ni ljuger du igen.
Du fällde ett uttalande om modeller.
Och detta vet du eftersom det var du själv som skrev uttalandet och fått det citerat två ggr varav en gång explicit för att visa att du fällde ett uttalande om modeller.

Det jag skrev hade allt med detta uttalande att göra och det visar på att du ljög. Precis som du gör nu.

Hur rutten kan en människa bli?
-Totius.

Sluta ljug. Är det för mycket begärt?
Senast redigerad av MrArtur 2023-08-17 kl. 11:49.
Citera
2023-08-17, 11:51
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ni ljuger du igen.
Du fällde ett uttalande om modeller.
Och detta vet du eftersom det var du själv som skrev uttalandet och fått det citerat två ggr varav en gång explicit för att visa att du fällde ett uttalande om modeller.

Det jag skrev hade allt med detta uttalande att göra och det visar på att du ljög. Precis som du gör nu.

Hur rutten kan en människa bli?
-Totius.

Sluta ljug. Är det för mycket begärt?
Jag svarade på ett svar från dig. Du måste sluta med dessa ständiga avledningar, påhopp och grova beskyllningar. Jag har varken tid eller lust att tvingas försvara mig hela tiden.
Citera
2023-08-17, 12:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är din ursäkt för lögnerna.
"Jag svarade".

Patetiskt. Nu får det räcka. Vidriga människa.
Det finns en och endast en person jag kallat detta. På Flashback och i verkligheten. Åtminstone "face to face". Det är du Totius.
Personangrepp visst. Men motiverat och med substans bakom motiveringen.
För trådens skull kan då påpekas att anledningen börjar med mitt inlägg där jag skrev: ”Med en klimatkänslighet runt 2 spricker IPCC:s förklaringsmodell och den text som MrArtur ofta citerar.

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Citera
2023-08-17, 12:27
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
För trådens skull kan då påpekas att anledningen börjar med mitt inlägg där jag skrev: ”Med en klimatkänslighet runt 2 spricker IPCC:s förklaringsmodell och den text som MrArtur ofta citerar.

För trådens skull? Really?
Du försöker rentvå ditt konsekvent lögnaktiga beteende endast för din egen skull.
Så klart.

I samband med detta inlägg började ditt ljugande denna gång.

Och det är så man länkar i detta fall. Lögnaren länkar till sitt eget inlägg för att försöka kontextförvirra. Lögnaren har stor erfarenhet av att förvirra och ljuga och bör aldrig litas på.

Jag uppmanar alla att följa konversationen därifrån och till detta inlägg. För trådens bästa.
Senast redigerad av MrArtur 2023-08-17 kl. 12:39.
Citera
2023-08-17, 12:52
Medlem
Citat:
Och det skriver du alltså baserat på 60 år gamla modeller som är helt förlegade. Du letar febrilt efter varje liten ursäkt att förkasta IPCC och modern klimatforskning.
Citera
2023-08-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ja, om du har sådana förhoppningar om teknik som ännu inte existerar ska lösa ett problem som eskalerar i närtid så är det ju din ståndpunkt. Leap of faith. Jag delar inte den optimismen riktigt. Ju senare vi börjar adressera problemet desto mer smärtfullt blir det såklart. Jag är inte så säker på att det finns så mycket att göra. Acceptans av problemet och inte rösta på politiker vars största och populäraste politiska merit är att förneka problemet, vore en bra början. Det borde snarare innebära ett politiskt självmord för sådana politiker. Utfrysning. Det säger sig självt att framröstade politiker som förnekar vetenskap innebär risker.
Och att populationer som röstar fram dessa är illa ute. Ett dåligt betyg för skolsystemet. Vetenskaplig kunnighet bör satsas mer på redan i grundskolan.

Tekniken existerar, sai, ccs, artificiell miljö, rengöringsverk som gör havsvatten till dricksvatten etc, allt existera. Sedan kan den bli bättre och billigare, det är allt.

Tekniken går fram mycket fortare än klimatförändringarna gör. Det har hänt mycket bara de senaste 10 åren.

Så du säger "Jag är inte så säker på att det finns så mycket att göra.", så varför ens föreslå minska utsläppen då? Varför skapa lidande i onödan? Stänger du ner samhällsmaskinen så stänger du också ner möjligheten att bekämpa den med teknik.
Citera
2023-08-17, 13:29
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Tekniken existerar, sai, ccs, artificiell miljö, rengöringsverk som gör havsvatten till dricksvatten etc, allt existera. Sedan kan den bli bättre och billigare, det är allt.

Tekniken går fram mycket fortare än klimatförändringarna gör. Det har hänt mycket bara de senaste 10 åren.

Så du säger "Jag är inte så säker på att det finns så mycket att göra.", så varför ens föreslå minska utsläppen då? Varför skapa lidande i onödan? Stänger du ner samhällsmaskinen så stänger du också ner möjligheten att bekämpa den med teknik.
Vad jag menade med "jag är inte säker på att det finns inte så mycket att göra" framgår i fortsättningen av texten. Det finns såklart saker att göra. Men alla som vill blir dränkta i desinformation som värvar fler och fler motståndare mot åtgärder. Och jag tror inte att det kommer att förändras. Desinformetionsindustrin vinner detta. Och tjänar mer pengar.
Citera
2023-08-17, 13:31
Medlem
MrArturs avatar
Nasa har publicerat ytterligare en text om juli 2023
Tydligen förväntas inte så stor global uppvärmningseffekt från el nino ännu.

https://earthobservatory.nasa.gov/images/151699/july-2023-was-the-hottest-month-on-record

“One of the reasons this record is concerning is that the effects of El Niño on global temperatures normally have a several month lag and are felt in the winter and spring,” said Schmidt. “Even though we have an El Niño developing now, the record warmth we are seeing is not yet related to that in a significant way. We expect to see the biggest impacts of the developing El Niño in February, March, and April 2024.
Citera
2023-08-17, 13:48
Medlem
Citat:
Vad jag menade med "jag är inte säker på att det finns inte så mycket att göra" framgår i fortsättningen av texten. Det finns såklart saker att göra. Men alla som vill blir dränkta i desinformation som värvar fler och fler motståndare mot åtgärder. Och jag tror inte att det kommer att förändras. Desinformetionsindustrin vinner detta. Och tjänar mer pengar.

Du skriver dock inte vad dessa politiker ska göra, men får anta du menar just införa åtgärder för minska utsläppen, men det är som sagt meningslöst, kontraproduktivt och skapar lidande i onödan.
Citera
2023-08-17, 13:57
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Du skriver dock inte vad dessa politiker ska göra, men får anta du menar just införa åtgärder för minska utsläppen, men det är som sagt meningslöst, kontraproduktivt och skapar lidande i onödan.
Jag citerar mig själv.
"Acceptans av problemet och inte rösta på politiker vars största och populäraste politiska merit är att förneka problemet, vore en bra början."

Vad som sedan kan göras är en mer politisk diskussion. I samråd med med vetenskap.

Vi och det inkluderar politiker (men det är vi som röstar fram dem) måste ta problemet på allvar innan det kan hända någonting. Detta motverkar desinformationsindustrin mycket effektivt.

Det vore inte helt orimligt tycker jag att kriminalisera spridande av desinformation som riskerar att skada människor och samhälle.
Senast redigerad av MrArtur 2023-08-17 kl. 14:02.
Citera
2023-08-17, 14:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och det skriver du alltså baserat på 60 år gamla modeller som är helt förlegade. Du letar febrilt efter varje liten ursäkt att förkasta IPCC och modern klimatforskning.
Du och dina gelikar är onekligen extremt oärliga. Den här ”deltråden” började med följande inlägg av Nixter:
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Intervju med en av de Professorer som nyss gick ut och berättade att Klimatkatastrofen är en HOAX
https://www.theepochtimes.com/article/two-princeton-mit-scientists-say-epa-climate-regulations-based-on-a-hoax-5460699

William Happer Professor Princeton. Ytterst intressant intervju för dig som vill lyssna på annat än Erika Bjerström på Aktuellt. Varför har Aktuellt aldrig ringt upp Happer för en TV intervju ?
https://youtu.be/jePtwdjcU_g

Du svarade: ”Du är medveten om att Happer när han räknade på saken fick samma klimatkänslighet som alla andra? Vad han säger i intervjuer är av mindre betydelse.

Det var du som avledde från intervjun med Happer och istället drog in hans beräkning av klimatkänsligheten. I allt väsentligt en halmgubbe som du nu använder för att framställa mig på ett negativt sätt. Det är så stört så man knappt kan tro att det är sant.
Senast redigerad av Totius 2023-08-17 kl. 14:16. Anledning: Korr. stavning
Citera
2023-08-17, 14:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nasa har publicerat ytterligare en text om juli 2023
Tydligen förväntas inte så stor global uppvärmningseffekt från el nino ännu.

https://earthobservatory.nasa.gov/images/151699/july-2023-was-the-hottest-month-on-record

“One of the reasons this record is concerning is that the effects of El Niño on global temperatures normally have a several month lag and are felt in the winter and spring,” said Schmidt. “Even though we have an El Niño developing now, the record warmth we are seeing is not yet related to that in a significant way. We expect to see the biggest impacts of the developing El Niño in February, March, and April 2024.
Såhär ser temperaturkurvan ut nu:
https://www.woodfortrees.org/plot/gistemp/from:2000/to:2023.6/plot/gistemp/from:2016/to:2023.6/trend
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in