Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-30, 22:16
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du får gå till mitt följande inlägg samt vid behov föregående och efterföljande inlägg:
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Jag tänker inte upprepa mig fler gånger. Om du fortfarande inte har förstått trots alla svar så går det helt enkelt över huvudet på dig. Det kan inte jag göra något åt.
Du menar att alla ska läsa dina inlägg, men du behöver inte läsa några svar du får?

Bortser du ifrån allt som skrivs till dig?
Kanske vore mer lämpligt med en blogg isf, även om förnekarbloggbranchen kanske är svår att slå sig in i nu efter decennier av oljefinansiering av sådan bloggindustri.

Citat:
Detta är vad du visar i ditt exempel. För att forcingen från CO2 ska stämma så måste övriga faktorer haft en starkt positiv effekt den första perioden och en starkt negativ effekt den andra perioden. Är det verifierat? Vidare är forcingen från CO2 ett teoretiskt värde. Hur vet vi att det är korrekt?
Ja, det är verifierat.
Du har fått referenser till både vulkanism, sol och AMO som visar just detta.

Ditt inlägg besvarar ju inte frågan som ställdes till dig. Att förklara vad du egentligen menar. Ge dina inlägg ett innehåll.

Citat:

Jag tror att den faktiska verkligen ser lite annorlunda ut. Framtiden får utvisa hur verkligheten faktiskt fungerar

Det är väl ungefär det svaret du gett på referenser och empiri och enkla modeller. "Jag tror..." utan att presentera tillstymmelse av argument eller resonemang varför din tro är värd att beakta eller ens innehåller något av relevans. Starta en blogg. Där kan du skriva vad du tror och tycker utan någon som ber dig att motivera dina trosföreställningar. De är ju ändå bara mobbare.
Senast redigerad av MrArtur 2023-07-30 kl. 22:20.
Citera
2023-07-30, 22:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Du menar att alla ska läsa dina inlägg, men du behöver inte läsa några svar du får?

Bortser du ifrån allt som skrivs till dig?
Kanske vore mer lämpligt med en blogg isf, även om förnekarbloggbranchen kanske är svår att slå sig in i nu efter decennier av oljefinansiering av sådan bloggindustri.

Ja, det är verifierat.
Du har fått referenser till både vulkanism, sol och AMO som visar just detta.

Ditt inlägg besvarar ju inte frågan som ställdes till dig. Att förklara vad du egentligen menar. Ge dina inlägg ett innehåll.

Det är väl ungefär det svaret du gett på referenser och empiri och enkla modeller. "Jag tror..." utan att presentera tillstymmelse av argument eller resonemang varför din tro är värd att beakta eller ens innehåller något av relevans. Starta en blogg. Där kan du skriva vad du tror och tycker utan någon som ber dig att motivera dina trosföreställningar. De är ju ändå bara mobbare.
Alla som läser tråden ser att din ”strategi” är att skriva mängder av inlägg där du i allt väsentligt kallar de som inte håller med dig för ”förnekare” och ”plattjordingar”. Nu har du ältat det här om och om igen och det är fortfarande oklart vad du invänder mot.

IPCC visar själva hur ”simulated natural only” betraktas som ett brus som sväljer nästan hela ETCW:
https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/downloads/figures/IPCC_AR6_WGI_SPM_Figure_1.png

På så sätt tar de simulerade naturliga faktorerna ut varandra och all uppvärmning kan skyllas på koldioxid. Det är så det ser ut. Varför tjafsar du hela tiden om detta faktum? Det är otroligt tröttsamt.
Citera
2023-07-30, 22:51
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Alla som läser tråden ser att din ”strategi” är att skriva mängder av inlägg där du i allt väsentligt kallar de som inte håller med dig för ”förnekare” och ”plattjordingar”. Nu har du ältat det här om och om igen och det är fortfarande oklart vad du invänder mot.

Jag kallar de som förnekar för förnekare ja.
Om du ger mig ett bra svar på detta, så slutar jag. Har frågat massvis av förnekare, men ingen verkar kunna/vilja svara. Av någon anledning.

Du drar dig alltid ur och börjar med ad hominems när du ombeds att fylla dina inlägg med innehåll.
Citat:

IPCC visar själva hur ”simulated natural only” betraktas som ett brus som sväljer nästan hela ETCW:
https://www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/downloads/figures/IPCC_AR6_WGI_SPM_Figure_1.png

På så sätt tar de simulerade naturliga faktorerna ut varandra och all uppvärmning kan skyllas på koldioxid. Det är så det ser ut. Varför tjafsar du hela tiden om detta faktum? Det är otroligt tröttsamt.
IPCCs figur visar precis det jag skrivit och lämnat flertalet referenser till. Den naturliga signalen är på uppgång under 1900-talets första halva ungefär, den period du brukar intresse dig av för att sedan avta till liknande nivåer som innan.

Vad är problemet? Varför är detta ett problem?
Senast redigerad av MrArtur 2023-07-30 kl. 22:56.
Citera
2023-07-30, 23:11
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vad är problemet? Varför är detta ett problem?
Problemet är, som sagt, att simuleringarna kräver att 35 års naturlig uppvärmning plötsligt övergår i en kraftig naturlig nedkylning för att all uppvärmning ska kunna skyllas på människan. Att en sådan klimatförändring plötsligt ska ske vid exakt samma tid som CO2-halten börjar öka är ett osannolikt sammanträffande. Speciellt osannolikt blir det givetvis när AGW är politiskt önskvärd.
Citera
2023-07-31, 00:52
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Problemet är, som sagt, att simuleringarna kräver att 35 års naturlig uppvärmning plötsligt övergår i en kraftig naturlig nedkylning för att all uppvärmning ska kunna skyllas på människan.

Det besvarar inte frågan. Du kommer istället med en konspirationsteori.
Om man hade velat skylla på människan hade det ju varit lämpligare att även "skylla" hela uppvärmingen under ectw på människan. Nu skyller man istället den uppvärmningen på delvis naturliga orsaker.
Det är heller inga simuleringar. Det bygger på kvantifierade forcings. Enligt bland annat de studier som borde kunna förväntas att du läst. Eftersom de lämnats som referenser i svar du personligen fått vid upprepade tillfällen.
Citat:

Att en sådan klimatförändring plötsligt ska ske vid exakt samma tid som CO2-halten börjar öka är ett osannolikt sammanträffande. Speciellt osannolikt blir det givetvis när AGW är politiskt önskvärd.
Nyss sade du att uppvärmingen skedde innan koldioxiden börjat öka och använde det som argumentationsfel för att uppvärmningen var naturlig.

Det är heller långt ifrån politiskt önskvärt. Det enda motivet du kan hitta är ett som innefattar konspirationsteorier. Den enda politiskt motiverade här är du själv och några andra förnekare som er förnekelse grundar sig i. Det är allt. Det är pga denna som ni förnekar vetenskap.

Noterar för övrigt att du ignorerade min fråga ånyo.
Senast redigerad av MrArtur 2023-07-31 kl. 00:55.
Citera
2023-07-31, 01:00
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det besvarar inte frågan. Du kommer istället med en konspirationsteori.
Om man hade velat skylla på människan hade det ju varit lämpligare att även "skylla" hela uppvärmingen under ectw på människan. Nu skyller man istället den uppvärmningen på delvis naturliga orsaker.
Det är heller inga simuleringar. Det bygger på kvantifierade forcings. Enligt bland annat de studier som borde kunna förväntas att du läst. Eftersom de lämnats som referenser i svar du personligen fått vid upprepade tillfällen.

Nyss sade du att uppvärmingen skedde innan koldioxiden börjat öka och använde det som argumentationsfel för att uppvärmningen var naturlig.

Det är heller långt ifrån politiskt önskvärt. Det enda motivet du kan hitta är ett som innefattar konspirationsteorier. Den enda politiskt motiverade här är du själv och några andra förnekare som er förnekelse grundar sig i. Det är allt. Det är pga denna som ni förnekar vetenskap.

Noterar för övrigt att du ignorerade min fråga ånyo.
Löjligt. Det är helt tydligt i mitt inlägg här:

Nu får du sluta med dina ständiga påhopp och ständiga tjafs. Du har alla svar och argument som behövs i mitt inlägg ovan. Sluta nu.
Citera
2023-07-31, 01:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Varför tar man till fascistiska metoder för att tysta ner klimatkris förnekarna?!
https://www.newsweek.com/nobel-prize-winner-who-doesnt-believe-climate-crisis-has-speech-canceled-1815020
John Clauser totalsågade IPCC i ett tal i Korea nyligen:
https://www.youtube.com/watch?v=8-WoobS7jtw

Han kallade bland annat IPCC för en av de värsta källorna för ”scientific disinformation”. Kritiken mot IPCC och politiken är mycket stark. Sådant är förstås inte populärt…
Citera
2023-07-31, 01:30
Medlem
Vet ni varför Kina saknar någon co2/klimatpolitik?

Citera
2023-07-31, 02:49
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Vet ni varför Kina saknar någon co2/klimatpolitik?

Det är bara det att de är väl medvetna om problemen och lyfter fram dem på sina kongresser.

Testa att först ta reda på hur det ligger till.
Citera
2023-07-31, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är bara det att de är väl medvetna om problemen och lyfter fram dem på sina kongresser.

Testa att först ta reda på hur det ligger till.

Nej, de bygger dock flera nya kolkraftverk per år.

De står för mer co2-utsläpp än USA, EU och alla andra västländer tillsammans.

Klimatpolitik är lika med vänsterpolitik för att förgöra västländer. För 20 äår sen körde de med klasskamp. Gick inget vidare så de uppfann klimatkampen istället.

Bara Indiens utsläpp av co2 ökar så kraftigt att även om Tysklands helt skulle upphöra så skulle den globala öka - och Kina på det.

CO2 är en hoax, en scam - inget annat.
Citera
2023-07-31, 07:08
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Löjligt. Det är helt tydligt i mitt inlägg här:

Nu får du sluta med dina ständiga påhopp och ständiga tjafs. Du har alla svar och argument som behövs i mitt inlägg ovan. Sluta nu.
Vad av relevans (som besvarar mitt inlägg du svarade på med detta) är tydligt där?
Vad är det som är löjligt?
Varje gång du undviker en fråga, undviker du att backa upp dina påståenden med substans. Vilket är precis hela tiden.

Jag förväntar mig exvis svar på detta när helvetet har frusit till is.
Senast redigerad av MrArtur 2023-07-31 kl. 08:01.
Citera
2023-08-01, 16:48
Medlem
Citat:
John Clauser totalsågade IPCC i ett tal i Korea nyligen:
https://www.youtube.com/watch?v=8-WoobS7jtw

Han kallade bland annat IPCC för en av de värsta källorna för ”scientific disinformation”. Kritiken mot IPCC och politiken är mycket stark. Sådant är förstås inte populärt…
Strålande tal!
Tack för det.
Mänskligheten har tur att det finns äkta vetenskapsman som John Clauser och många andar som avslöjar pseudovetenskap som serveras som vetenskapliga rapporter av IPCC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in