2023-08-16, 23:44
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liverpoolftw
Tjena
Är holder som hittat hit via bloggbevakning och har försökt läsa mig igenom allt det som står här inne. Vilken jädra bevakning, bra spanat och grävt! Hade inte nån aning om det mesta som står. Är som sagt en holder men aldrig varit aktiv, endast ägt. Hoppade på tåget tidigt puckad som man är och trodde på allt svammel om att det skulle växa. Har som tur är inte köpt för hur mycket som helst. Var tvungen och gå in och läsa i Discorden idag. Vet inte hur stämningen varit där innan men nog är det upprört nu iallafall och många som rakt ut talar om sitt missnöje. Läst att ni frågar om varför ingen talar ut direkt till Vanja & co men nu när jag läste där inne så är det ju många som gör det och är duktigt arga.

Stämningen har varit gulligullig jämt. Om någon börjat verka kritisk har denne köpts ut. Men nu har väl tillräckligt många fått nog.

Hur är din egen inställning tlll Vanja idag?
Citera
2023-08-16, 23:46
Medlem
Det är en som skriver att det är sjukt hur n och v hanterat detta och att hen känner sig sjukt lurad. Att Niklas och Vanja kan skratta hela vägen till sitt renoverade hus på Gotland. Att hen är rasande över hur de hanterat allt och att inga emojis i världen kan rädda detta. Förtroendet är NOLL skrivs det.
Citera
2023-08-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Stämningen har varit gulligullig jämt. Om någon börjat verka kritisk har denne köpts ut. Men nu har väl tillräckligt många fått nog.

Hur är din egen inställning tlll Vanja idag?

Jag tänkte inte så mycket på det innan faktiskt. Så länge sen jag köpte och har inte ens läst där inne på Discord. Sen läste jag på bloggbevakning och sen här inne och så Discord. Nu är jag fett irriterad på att ens ha lagt en spänn på detta.
Citera
2023-08-16, 23:58
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liverpoolftw
Det är en som skriver att det är sjukt hur n och v hanterat detta och att hen känner sig sjukt lurad. Att Niklas och Vanja kan skratta hela vägen till sitt renoverade hus på Gotland. Att hen är rasande över hur de hanterat allt och att inga emojis i världen kan rädda detta. Förtroendet är NOLL skrivs det.

Hahahah V & N måste vara i chock. De är vana att komma undan med precis allting utan att få mothugg.

Väldigt intressant. Så uppfriskande att folk äntligen säger det rakt ut! Rapportera gärna mer!
Citera
2023-08-17, 08:50
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
- Stark kritik mot den enorma hets från Vanjas håll att holders skulle köpa mer än 1 NFT.
- holders är besvikna eftersom vi investerade pga vår ”relation” till Vanja och inte egentligen var så kunniga eller intresserade av NFT. Ingen är intresserad av krypto eller web3 utan vill ha fysiska saker.

Fantastiskt! Verkligen bra kritik och jag känner förtroende för mänskligheten igen att folk står upp mot den här skiten.

Det här känner jag är en av de vidrigaste ingredienserna i soppan. Att Vanja utnyttjat förtroendet hos sina trognaste, mest lojala följare.

Jag tror att många holders hittar hit till tråden nu. Jag tycker att ni ska
1. Låt vanja veta vad ni tycker och känner
2. Sluta följa vanja, sluta ge hennes blogg klick. Ersätt henne med en annan influencer, det är ingen brist på dom.
3. Dyker vanja upp i tidningsartiklar ni läser, eller reklam etc, kommentera! Maila tidningen eller vad det är, och upplys dem om vad hon gjort.

Sen får ni väl trösta er med att ni lärt er en läxa, var mer kritiska mot influencers, och kanske kan ni vända det hela till något positivt. Det här med woa var en dålig "investering", men det kan bli startskottet på att börja med bättre investeringar. Spara i en global indexfond eller nått!
Citera
2023-08-17, 09:33
Medlem
Jag är inte alls kunnig om NTF:er och vad man blev lovad när man köpte från WoA men om V o N inte håller vad de lovat borde det kunna anmälas för ex kontraktsbrott eller liknande?
Citera
2023-08-17, 09:36
Medlem
Citat:
Kollade igen nu, inget nytt från Vanja men många ifrågasätter även koncernbidrag eller någon form av utbetalning från WOA till V&N bolag. Att det känns märkligt.

Tipsa SKV anonymt om deras påhitt.
Tvivlar på att de gjort rätt för sig.
Citera
2023-08-17, 09:37
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Den är så sjukt kul...

Nej, för då HAR MAN FÅTT EN VÄSKA! idiot.

Mm jag har också stört mig på hennes barnsliga exempel.

Men hon kunde visst blivit ifrågasatt om en väska. Woas väskmotsvarighet skulle vara att man för 3000 kr fick förbeställa en "väska av bästa material, handsydd i Sverige, miljövänlig, och specialdesignad av Gucci" och sen skulle man få hem en skitväska producerad i Kina. För vanja prioriterade i första hand att ta ut en fet lön till sig själv, för hon har ju jobbat med att bjuda influencerBRUTTOR på lunch och varit med i poddar och skrivit blogginlägg. Sen kom hon på att det fanns ju inte pengar kvar från intäkterna till en sån där FRÄSIG väska som utlovades, så då blev det en RACKARNS Kinaväska istället.

Då skulle folk också bli upprörda.

Det handlar i grunden om att utlova en produkt som sedan inte levereras. Och då blir folk arga, för dom har de facto blivit lurade.
Citera
2023-08-17, 10:16
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Mm jag har också stört mig på hennes barnsliga exempel.

Men hon kunde visst blivit ifrågasatt om en väska. Woas väskmotsvarighet skulle vara att man för 3000 kr fick förbeställa en "väska av bästa material, handsydd i Sverige, miljövänlig, och specialdesignad av Gucci" och sen skulle man få hem en skitväska producerad i Kina. För vanja prioriterade i första hand att ta ut en fet lön till sig själv, för hon har ju jobbat med att bjuda influencerBRUTTOR på lunch och varit med i poddar och skrivit blogginlägg. Sen kom hon på att det fanns ju inte pengar kvar från intäkterna till en sån där FRÄSIG väska som utlovades, så då blev det en RACKARNS Kinaväska istället.

Då skulle folk också bli upprörda.

Det handlar i grunden om att utlova en produkt som sedan inte levereras. Och då blir folk arga, för dom har de facto blivit lurade.

THIS! Och det är ju hon själv som tryckt så hårt på att UTILITIES är grejen med NFT:s. Men när hon inte kunde leverera var det jpg:n som var grejen plötsligt.

Hur man än vrider och vänder på det är det skillnad när man ger sig in i investeringsbranschen. Det är inte samma sak som vanlig konsumtion. Det finns andra lagar av en anledning. Det är riktigt löjligt att inte låtsas förstå skillnaden. Hon har hintat om hur rik man kan bli, men slängt in en "ej finansiell rådgivning" och trott att det räcker. Gör det verkligen det? Jag känner mig tveksam.
Citera
2023-08-17, 10:26
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
...
- Hon återkommer till WOAs historiska värde och att det är någonting positivt. Vad exakt det värdet består i nämns inte…
- Folk svarar igen med saklig och konstruktiv kritik. Nämner att det som utlovades till totala nybörjare var en fysisk hub, gratis saker, exklusiva events, etc. Inget av det har levererats. Besvikelse på uteblivna löften, att vara hux flux ta ett lååångt sommarlov mitt i all kris, att denna krishantering som sker nu borde skett för 1 år sen, att holders nu inte orkar bry sig eller ge förslag eller vara aktiva för att rädda WOA åt Vanja. Många blev besvikna på att den riktiga huben skrotades och ingen fattade var ersättningen metaverse var.
- Stark kritik mot den enorma hets från Vanjas håll att holders skulle köpa mer än 1 NFT.
- Kritik mot att ingen nämnde att roadmapen och därmed fysisk hub var beroende av att allt såldes slut dvs 30 mille.
- Kritik mot att V&N tagit ut lön redan innan mint.
- Kritik mot att de investerare som beskrevs som klara aldrig investerade.
...
- holders är besvikna eftersom vi investerade pga vår ”relation” till Vanja och inte egentligen var så kunniga eller intresserade av NFT. Ingen är intresserad av krypto eller web3 utan vill ha fysiska saker.

Tack för uppdateringen!

Det jag har svårt att förstå är varför inga pengar skulle kunna betalats tillbaka. Om man bortser från de nu värdelösa nft:erna, som redan från början inte var mer än ett buzzword som betyder biljett, kan man sammanfatta det såhär:

– Vanja har en massa människor som gillar henne och litar på henne.
– Vanja ger en lång lista med förmåner man ska få om man ger henne pengar. (Ingen ekonomisk rådgivning *blink* *blink*)
– Folk ger Vanja några miljoner, varav det mesta vad jag förstår går direkt till henne och andra involverade i projektet.
– Inget levereras, men pengarna ligger kvar hos WoA.

Har de skattats, eller har de bara gått direkt till V&N? Om inte hade det väl varit en smal sak att återbörda i alla fall en del av värdet. Det sker hela tiden när folk säjer biljetter till olika evenemang: De lovar en massa, jobbar en massa, men stöter på förhinder som gör att de inte kan leverera, varpå de får betala tillbaka biljetterna och gå med förlust.

Skillnaderna mot andra biljetter är väl att det rör sig om ett längre medlemskap snarare än ett event, men det är oklart om det skulle göra det mer eller mindre rimligt att så mycket av pengarna som möjligt bör betalas tillbaka.
Citera
2023-08-17, 10:36
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Har de skattats, eller har de bara gått direkt till V&N? Om inte hade det väl varit en smal sak att återbörda i alla fall en del av värdet. Det sker hela tiden när folk säjer biljetter till olika evenemang: De lovar en massa, jobbar en massa, men stöter på förhinder som gör att de inte kan leverera, varpå de får betala tillbaka biljetterna och gå med förlust.

Skillnaderna mot andra biljetter är väl att det rör sig om ett längre medlemskap snarare än ett event, men det är oklart om det skulle göra det mer eller mindre rimligt att så mycket av pengarna som möjligt bör betalas tillbaka.

De har ju tömt bolaget på pengar kontinuerligt. Min gissning (vilket jag också tror är den gängse uppfattningen i tråden) är att Vanja fakturerat från sitt andra bolag varje gång hon gjort någon "marknadsföringsinsats" för WoA. För hennes andra bolag har gått bättre än någonsin och WoA har haft höga kostnader för marknadsföring – det enda man sett är dock att Vanja lallar runt i poddar och skriver blogginlägg.

Redan innan NFT:erna släppts sa Vanja att de har löpande kostnader på 200 000 kr i månaden...

Inga pengar kommer betalas tillbaka, det är jag helt säker på. Om du är bra på att läsa årsredovisningar kan du kolla upp World of Alidia AB.
Citera
2023-08-17, 11:05
Medlem
Katciu88s avatar
Åh jag har så många funderingar nu!

- vad har pengarna gått till exakt!? Snälla holders kräv redovisning! Som jag fattat är det främst löner, sen har Niklas haft shoppingbrallorna på och handlat konst från andra nu värdelösa nft projekt till woa gallery. Sen är det väl många bäckar små, woa halsbanden, woa weekend, metaverse, etc. Men jag vill veta detaljerna !!! Summor och datum!
-har några woapengar öht lett till värdeökning eller har det faktiskt bara konsumerats upp!?
-ethereum kursen gick ju trots allt upp efter mint så woa borde ha nån extra mille från det. Var är dom pengarna nu?
- dom här enlightened och creatives nfterna. Kommer de fortsätta få fysiska presenter och art drops eller ställs det också in nu?
-när ska Amanda och Steph spåra ur på V & N?
-när kommer vanjas pudling? Hon gör det svårt för sig nu när hon tjafsar och skyller ifrån sig hej vilt.
-hur kommer skatteverket hantera hela kalaset?
-hur mycket har v&n investerat privat i crypto, det var ju så det började. Hur känns det för dom nu att sitta med värdelösa women and weapons eller vad dom nu köpte på sig. Dom köpte ju nfts till sina barn också. Hur går tankarna egentligen?
-hur känns det nu med det där exemplet de drog i flera poddar: en mormor köpte woanfts till barnbarnen. Vad har v&n att säga till stackars mormor!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in