2023-08-19, 19:13
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlekar
haha! Så svårt när något ska följa en logik och inte bara en emojipepp-känsla.

Helt ärligt ska man inte underskatta makten som finns i att folk gör de sociala medierna svårhanterliga och svårmodererade. Inte med (äkta) hat såklart, utan genom att fylla med kommentarer och frågor och bara inte låta det bli tyst kring det man gjort.

Exakt så. 90% av hennes följare är väl inte medvetna om detta alls. De behöver fatta vad det är för person de stöttar.

Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag har 95% skärmdumpat.

Och vad behöver man göra för att få ta del av den guldgruvan?
Citera
2023-08-19, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik

Och vad behöver man göra för att få ta del av den guldgruvan?

KCutrone kanske kan skapa en NFT-kollektion där alla som mintar får fri tillgång till skärmdumpar från WoA:s discord? Tror det vore en helt ny take som skulle ge ett stort historiskt värde i framtiden!
Citera
2023-08-19, 19:17
Medlem
Utöver hur man har samvete att blåsa folk på det sätt de gjort förstår jag inte hur man vågar. Speciellt som så offentlig person. Skulle man inte veta hur de ser ut eller var de bor är det enkelt att ta reda på det. Och när man har barn vars säkerhet man borde måna om. Kan ju finnas personer som inte alls mår bra, som förlorat pengar på projektet och som ser allt V och N postar om Gotlandshuset och livets bästa sommar på IG samtidigt som de dödar projektet och lägger locket på…inte alls svårt att se att det skulle kunna trigga någon. Tycker det är hemskt att de lurat folk och även att de utsätter sina barn för säkerhetsrisker bara för att kunna roffa åt sig pengar som de lovade investerarna skulle användas på ett helt annat sätt.
Citera
2023-08-19, 19:18
Medlem
Citat:
KCutrone kanske kan skapa en NFT-kollektion där alla som mintar får fri tillgång till skärmdumpar från WoA:s discord? Tror det vore en helt ny take som skulle ge ett stort historiskt värde i framtiden!

Haha ja! Menade dock bara skriverierna nu de senaste dagarna. 😊 inte hela discorden
Citera
2023-08-19, 19:21
Medlem
Radjohuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noosy
Är ME inte en sk. ”fläktrökarsjukdom”? Minns att jag läste någonstans att det är den enda patientförening som motsätter sig all form av fysisk aktivitet?

Detta är egentligen helt fel ställa att diskutera ME på, men måste hoppa in när jag ser sånt här. Som anhörig kan jag med säkerhet dementera "fläktrökardiagnos" och ja, patientföreningen uppmanar till försiktighet i utökad aktivitet, då detta förvärrar ett redan svårt handikappande tillstånd. ME är en sjukdom som är mycket svår att förstå, inte bara som utomstående utan även för den direkt drabbade som ofta följer alla regler i hur man som sjuk bör och icke bör göra, men ändå blir sämre och sämre. Den är så funktionsnedsättande att många inte klarar att borsta tänderna själva. Men stigmat är påtagligt och botemedel långt ifrån dagsläget då forskningsanslag ej varit aktuellt förrän nyligen. Jag kan iaf gå i god att det är en riktig och mycket svår sjukdom. Runt 12% av de drabbade tar sitt liv om jag minns rätt
Citera
2023-08-19, 19:23
Medlem
Citat:
Hahahaha
Citera
2023-08-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Haha ja! Menade dock bara skriverierna nu de senaste dagarna. 😊 inte hela discorden

ja, förstod det. Men säg det inte högt, det kan skrämma bort folk från att minta!
Citera
2023-08-19, 19:29
Medlem
Och provar man inte deras hjärnträningsprogram för X antal tusen så VILL man inte bli frisk 😞.

Fy fan! 😤

Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Japp då är det så gott som bekräftat. Jag har sen länge ogillat tonen de haft i sina blogginlägg om ME. Att de gör sig själva till experter som testar allt, och ska dela med sin kunskap till dumma pöbeln därute som inte har någon aning om att man ska äta veganskt på yasuragi för att bota sin ME. De har också beskrivit hur Niklas tillrättavisat sina läkare på området, för han är ju så kunnig själv, samt talat om för läkare vilka mediciner han ska ha (mirtazapin och annat skoj).

Timeingen är så typisk också. När jag tänker efter är det uppenbart att ett skifte i vanja skedde iom köpet av gotlandshuset - då klickade det till i henne att det är det nya "hjärteprojektet" och woa åkte ut genom fönstret.

Och nu är renoveringen klar, all inredning är hemklickad och på plats, och dom har haft den bästa, fräsigaste, sommaren någonsin. Då är det dags för nästa förströelse.

MEbehandling klickar deras box. V&N kommer få sin narcisstiska supply från att posera som de som besegrade ME, de ska bli räddningen för andra sjuka i ME. V&N ska få sitta i intervjuer och berätta sin fina historia. V&N ska få predika för, och känna sig oändligt mycket bättre än, andra människor.

Skönt att ha sopat det där med woa under mattan så att man är redo för en fullspäckad höst, tänker Vanja medan hon sippar kaffe på en uteservering (ungen på fsk).

Och ja juste. Om du inte blir frisk från din ME tack vare V&Ns metod så är det såklart för att du inte förstod. Eller om du kritiserar behandlingen, då är det också för att du inte förstår.
Citera
2023-08-19, 19:36
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:

😆 ironin i om det är detta som i slutändan slussar kvinnor in i web3.
Citera
2023-08-19, 20:31
Medlem
https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/framtiden-for-world-of-alidia/

Nytt inlägg på Vanjas blogg om WoA.
Citera
2023-08-19, 20:39
Medlem
Gällande hennes inlägg på bloggen. Hur kan hon inte nämna att de tog sig vatten över huvudet redan när de lanserade projektet? De saknade uppenbarligen kunskap och levde i någon form av fantasivärld med glädjekalkyler. Tror communityt hade uppskattat om hon helt enkelt skrev ”fan förlåt vi trodde vi visste vad vi pysslade med men det sket sig helt enkelt” istället för att hon trycker ur sig en massa meningslösa floskler. Hon borde svara på den kritiken och fått gällande pengarna etc annars kan hon lika väl vara tyst.
Citera
2023-08-19, 20:49
Medlem
Ur Vanjas blogginlägg:

”Jag vill att ni alla ska känna er STOLTA. ❣️ Stolta över att vara pionjärer - vi är så otroligt tidiga med detta. För tidiga med allra största sannolikhet. Men min bestämda uppfattning är att NFT:er på ett eller annat sätt kommer vara en stor del av vår alltmer digitala framtid (vare sig folk vill det eller inte), och det ska bli spännande att se hur vårt projekt ses på längre fram.”

Wow, snygg gaslighting. Helt otroligt hur inborrad hon är i denna fantasi. Helt ärligt – hur känns detta för holders? Jag själv är ingen holder men holy shit asså. Hade känts som ett hårt jävla knytnävsslag i magen. Att man ska känna sig STOLT över att blivit blåst på pengar? Wow.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in