2023-08-16, 18:55
Medlem
manskrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flopptrask
Vill återigen lyfta fram denna pärla till artikel:https://www.breakit.se/artikel/32810/vanja-wikstrom-satsar-allt-pa-nft-vi-satter-hela-vart-rykte-personligt-och-yrkesmassighet-pa-spel
Citat:
En viss procent av intäkterna ska också gå till ME-forskning och en del till att stötta kvinnliga konstnärer och företagare.

Ni som är mer insatta än jag. Har detta skett? I så fall hur mycket?
Citera
2023-08-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft

Ja, det tror jag. Men en blygsam summa, typ 50 kr eller liknande.
Citera
2023-08-16, 19:30
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft

ME-forskning = 600 kr ungefär
Stötta kvinnliga företagare = de har köpt in halsband från Vanjas kompis bl a, vet inte om det gills. Och så har de köpt NFT:er av kvinnliga konstnärer
Citera
2023-08-16, 19:49
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
En jävla massa händer. Ska sammanfatta när jag har tid.

Åh vad nyfiken jag blir! Har folk äntligen blivit arga och ifrågasättande? *poppa popcornen*
Citera
2023-08-16, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Åh vad nyfiken jag blir! Har folk äntligen blivit arga och ifrågasättande? *poppa popcornen*

jag med 🍿
Citera
2023-08-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
ME-forskning = 600 kr ungefär
Stötta kvinnliga företagare = de har köpt in halsband från Vanjas kompis bl a, vet inte om det gills. Och så har de köpt NFT:er av kvinnliga konstnärer

Det sorgliga är att ME-sjuka köpt NFT:er för att hjälpa en annan ME-sjuk och för att de lovat skänka till forskningen. Vilket skämt makarna Wikström är!
Citera
2023-08-16, 23:06
Medlem
Liten sammanfattning av discorden, detta är alltså bara de senaste typ 2-3 dagarna:
- Ett antal personer började ifrågasätta varför inget händer i discorden och varför inga uppdateringar från V&N sker.
- En generell besvikelse också på att inget som utlovats har levererats. Allting sakligt och trevligt skrivet, inget konstigt allt utan konstruktiv kritik. Jag tänker absolut inte hänga ut någon men kan skriva citat senare.
- Först svarar Amanda en massa svammel på engelska som jag knappt orkar läsa. Hon säger att V&N har tagit semester över sommaren och är tillbaka i september. Hon svamlar om att marknaden varit extremt svår men skyller även på att många av deras efforts de har gjort har mötts av tystnad från ”communtityt”. Så det är holders fel eftersom tex Vanja anordnade en AI workshop som bara 4 deltog i. Samma med games och twitter spaces. Kan själv meddela att för det första vet jag inte ens vad de där sakerna är och för det andra är jag helt ointresserad av AI. Jag ville ju ha en fysisk hub och co-working space!
- Summan är att vi holders ska säga vad vi vill ha. Hennes ton är en besviken 3-åring.
- Hon och Vanja senare svamlar också om ”historical value” för WOA oavsett för att WOA var först i Scandinavia.
- Sen skriver Stephanie typ samma saker och att hon ansvarar för Metaverse som är 90% klart. Det blir en byggnad på 3 våningar med plats för 100+ NFT tavlor och nåt annat som jag inte vet vad det betyder.
- Sen skriver Niklas att Vanja ska svara och att han inte jobbat med detta eftersom det är oavlönat.
Citera
2023-08-16, 23:11
Medlem
Tjena
Är holder som hittat hit via bloggbevakning och har försökt läsa mig igenom allt det som står här inne. Vilken jädra bevakning, bra spanat och grävt! Hade inte nån aning om det mesta som står. Är som sagt en holder men aldrig varit aktiv, endast ägt. Hoppade på tåget tidigt puckad som man är och trodde på allt svammel om att det skulle växa. Har som tur är inte köpt för hur mycket som helst. Var tvungen och gå in och läsa i Discorden idag. Vet inte hur stämningen varit där innan men nog är det upprört nu iallafall och många som rakt ut talar om sitt missnöje. Läst att ni frågar om varför ingen talar ut direkt till Vanja & co men nu när jag läste där inne så är det ju många som gör det och är duktigt arga.
Citera
2023-08-16, 23:29
Medlem
- Sen svarar Vanja att det är tråkigt att läsa kommentarerna. Hon skriver att hon är besviken och ledsen och hade stora planer. Att det var hennes hjärteprojekt. Att hon känner ett enormt ansvar. Att hon skyller på en global ekonomisk kris och totalkraschad web-3 sektor. Hon skriver även ordagrant: ”sen har vi utmaningen att vårt community är nya i web3 vilket gjort att kommunikation och förståelse (från båda sidor) inte alltid lyckades”. Underbart, lite mer skylla på holders, allt är tydligt vårt fel att vi var/är nybörjare!
- Vanja skriver att Metaversegalleri (nu heter det tydligen så) blir klart i höst. Många NFT-projekt har gått otroligt dåligt, hon radar upp några namn. Hon skriver att dom inte kommer lägga tid på WOA i höst eftersom ekvationen att jobba utan inkomst är svår.
- hon ber om en massa förslag på vad de ska göra och vad som ska skapa för communityt. Hon ber även om ”realistiska förslag”. 😆
- Hon återkommer till WOAs historiska värde och att det är någonting positivt. Vad exakt det värdet består i nämns inte…
- Folk svarar igen med saklig och konstruktiv kritik. Nämner att det som utlovades till totala nybörjare var en fysisk hub, gratis saker, exklusiva events, etc. Inget av det har levererats. Besvikelse på uteblivna löften, att vara hux flux ta ett lååångt sommarlov mitt i all kris, att denna krishantering som sker nu borde skett för 1 år sen, att holders nu inte orkar bry sig eller ge förslag eller vara aktiva för att rädda WOA åt Vanja. Många blev besvikna på att den riktiga huben skrotades och ingen fattade var ersättningen metaverse var.
- Stark kritik mot den enorma hets från Vanjas håll att holders skulle köpa mer än 1 NFT.
- Kritik mot att ingen nämnde att roadmapen och därmed fysisk hub var beroende av att allt såldes slut dvs 30 mille.
- Kritik mot att V&N tagit ut lön redan innan mint.
- Kritik mot att de investerare som beskrevs som klara aldrig investerade.
- Kritik mot deras skumma och hemliga manipulerande av floorprice.
- Att de inte bemötte kritiken i början på ett schysst sätt.
- Förtroendet för Vanja är helt tappat.
- holders är besvikna eftersom vi investerade pga vår ”relation” till Vanja och inte egentligen var så kunniga eller intresserade av NFT. Ingen är intresserad av krypto eller web3 utan vill ha fysiska saker.
- Vanja svarar inte på något av de välformulerade inläggen utan endast gällande inriktningen. Att det blev fel för de vände sig till 2 olika målgrupper samtidigt. Och då blev allt och inget gjort. Både traditionella NFT-saker och det hon kallar lokala värden.
Citera
2023-08-16, 23:32
Medlem
Kollade igen nu, inget nytt från Vanja men många ifrågasätter även koncernbidrag eller någon form av utbetalning från WOA till V&N bolag. Att det känns märkligt.
Citera
2023-08-16, 23:41
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
-
- Stark kritik mot den enorma hets från Vanjas håll att holders skulle köpa mer än 1 NFT.
- Kritik mot att ingen nämnde att roadmapen och därmed fysisk hub var beroende av att allt såldes slut dvs 30 mille.
- Kritik mot att V&N tagit ut lön redan innan mint.
- Kritik mot att de investerare som beskrevs som klara aldrig investerade.
- Kritik mot deras skumma och hemliga manipulerande av floorprice.
- Att de inte bemötte kritiken i början på ett schysst sätt.
- Förtroendet för Vanja är helt tappat.
- holders är besvikna eftersom vi investerade pga vår ”relation” till Vanja och inte egentligen var så kunniga eller intresserade av NFT. Ingen är intresserad av krypto eller web3 utan vill ha fysiska saker.

Wow!!! Stort tack för rapportering. Så gick proppen ur till slut. Det är ett år in the making.

Fräscht att skylla på okunniga holders efter att hon uttryckligen sökt upp just dem. Är detta hennes krishanteringsstrategi?

Citat:
Kollade igen nu, inget nytt från Vanja men många ifrågasätter även koncernbidrag eller någon form av utbetalning från WOA till V&N bolag. Att det känns märkligt.

Är det någon utöver Vanja, Niklas, Amanda och Steph som verkar vara lojala mot WoA?
Citera
2023-08-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Wow!!! Stort tack för rapportering. Så gick proppen ur till slut. Det är ett år in the making.

Fräscht att skylla på okunniga holders efter att hon uttryckligen sökt upp just dem. Är detta hennes krishanteringsstrategi?

Är det någon utöver Vanja, Niklas, Amanda och Steph som verkar vara lojala mot WoA?

Nja, nej inte direkt. Någon som kan tänka sig hänga kvar kanske för det sociala i discorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in