Citat:
De har ju tömt bolaget på pengar kontinuerligt. Min gissning (vilket jag också tror är den gängse uppfattningen i tråden) är att Vanja fakturerat från sitt andra bolag varje gång hon gjort någon "marknadsföringsinsats" för WoA. För hennes andra bolag har gått bättre än någonsin och WoA har haft höga kostnader för marknadsföring – det enda man sett är dock att Vanja lallar runt i poddar och skriver blogginlägg.
Redan innan NFT:erna släppts sa Vanja att de har löpande kostnader på 200 000 kr i månaden...
Inga pengar kommer betalas tillbaka, det är jag helt säker på. Om du är bra på att läsa årsredovisningar kan du kolla upp World of Alidia AB.
Redan innan NFT:erna släppts sa Vanja att de har löpande kostnader på 200 000 kr i månaden...
Inga pengar kommer betalas tillbaka, det är jag helt säker på. Om du är bra på att läsa årsredovisningar kan du kolla upp World of Alidia AB.
Då har jag alltså fattat det rätt.
Jag tror ju inte heller att offren kommer se några pengar, men tycker egentligen att det är märkligt. Finns det några "bra" skäl till varför V&N ska hålla på pengarna, typ juridiska skäl eller liknande, eller är det bara att det vore jobbigt att lämna ifrån sig dem?
Jag försöker bortse från den lite snajsiga benämningen "nft", då det inte är mer än ett förfalskningssäkert dokument, och bara se vad som hänt: De har sålt medlemskort. De skulle erbjuda grejer till medlemmarna, de använde aggressiv marknadsföring som spelade på bloggläsares upplevda relation till Vanja, de riktade specifikt in sig på människor utan erfarenhet, de misslyckades med att leverera.
Årsredovisningar är inte min specialitet, men kanske går in och kikar. Jag är tacksam för kommentarer från kunnigare användare.
.