2023-08-09, 09:29
Medlem
fjollciggs avatar
Argumentet mot en ignore-funktion är alltså att valfrihet skulle hota Flashbacks halvfabrikat till yttrandefrihet?

Det är inte det sämsta argumentet, men toppar det 70 sidor av protester?

Bevisligen finns den stark önskan om att kunna blocka uppenbara falsk flagg troll och annat löst folk som på intet sätt höjer någon diskussion.

Här skulle man också kunna möta användarna halvvägs och tillåta exempelvis 3 ignoreringar var. Då slipper du de värsta energitjuvarna, men du kan inte stänga ute hela motståndarsidan.

Men men, det är väl yttrandefrihet PÅ RIKTIGT, antar jag :P
Citera
2023-08-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309
Det är inget som hindrar deras yttrandefrihet om jag slipper läsa det.
Om man blir blockad av många användare kan det vara ett bra sätt att förstå att man behöver ändra sitt beteende.

Och flashbacks moderatorer kanske också borde lägga ett öga på personer som blivit blockerade av väldigt många andra användare.

Det borde vara en signal till dem att ta sig en titt på om den här användaren verkligen tillför forumet något positivt.

Man har ju tex sett många som mest verkar ha som syfte att trolla sönder debatten i trådämnen de är emot.

Jag vill ha tillbaka en riktig ignore som den var förut.
Citera
2023-08-09, 10:51
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju precis det jag har sagt. Det finns ingen som tvingar någon att läsa, det är bara att scrolla förbi.
Näe. För det är mycket jobbigare än den funktion som fanns förut.
Citera
2023-08-13, 15:24
Medlem
Thurizas-09s avatar
En befrielse är det att slippa alla självupptagna kukhuvuden som postade skärmdumpar där ignorerade visades, som om det tillförde någonting överhuvudtaget.

Än mer syns inte fånen som diskuterade med användare som de påstod sig tillagt på sina förment gedigna ignoreralistor. De rena slöfockarna försvarade sig med, när de konfronterades med det för dem obekväma faktumet, att de var tvungna att se smörjan när de inte var inloggade och därtill otroligt nog kände sig nödgade att besvara den förmodade ignoreade användaren.

De pisskukar som vrålar efter återinförande är helt enkelt undermåliga debattörer. De saknar möjligheten att använda ignorerafunktionen som ett argument gentemot en motdebattör. "Öh, du är på ignore, öh, många andra har dig där också, öh."

Utmärkande för dem är att de uppenbarligen ljuger och saknar motargument. Dessutom medförde deras konstanta påpekanden om funktionen brott mot regel 0.03. Vilket i sin tur medförde meningslöst merarbete för moderatorerna.

Skaffa er istället något jävla script eller stick och brinn. Moderatorerna på forumet gör sitt bästa för att röja undan undermåliga inlägg.

Vill ni sitta och diskutera med personer som tycker lika är det här forumet inte för er.
Senast redigerad av Thurizas-09 2023-08-13 kl. 15:27.
Citera
2023-08-13, 15:31
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Näe. För det är mycket jobbigare än den funktion som fanns förut.

Vad fan menar du? Det behövdes fortfarande scrollas, om än mindre då den ignorerade postarens syntes. Dock inte texten i inlägget.

Om det är så satans jävla jobbigt att scrolla lite mer så är det nog bäst att finna din förlösning annorstädes.
Citera
2023-08-13, 15:34
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Vad fan menar du? Det behövdes fortfarande scrollas, om än mindre då den ignorerade postarens syntes. Dock inte texten i inlägget.

Om det är så satans jävla jobbigt att scrolla lite mer så är det nog bäst att finna din förlösning annorstädes.
Nä. Först ska jag läsa namnet och därefter ha koll på om jag ska skrollar eller läsa. Sen ska jag läsa nästa namn och göra samma val osv. Det går mycket snabbare att skrolla när det redan är markerat.

Funktionalitet finns, men bakåtsträvare låter oss inte använda det.
Citera
2023-08-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Finns ett script man kan ladda ner, så nu slipper jag t ex se "TempeZzzzzt"
(Tyvär är det inte lika bra som det som fanns förut, som hette "super ignore".)

Självklart är det inte ett hot mot demokratin att ignorera en person, bara för att det sker med en teknisk åtgärd. Människor i alla tider har värderat folk olika, och en malande galning som tuggar samma sak om och om igen år efter år - brukar ignoreras irl också.

Det är en demokratisk rätt att (i vissa sammanhang) få utrycka sina åsikter (om de inte är lagbrott) - men det är ingen demokratisk skyldighet av alla människor att lyssna på allt som alla skriker offentligt.

Vad är det för jävla ide om demokrati - att du inte ska ha rätt att freda dig och välja bort idioter som står och skriker i ansiktet på dig? självklart har man den rätten. Därför kommer jag fortsätta ignorera vissa användare.

Har du lust att berätta mer om det där scriptet? hur gör man för att använda det?
Citera
2023-08-13, 16:18
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Nä. Först ska jag läsa namnet och därefter ha koll på om jag ska skrollar eller läsa. Sen ska jag läsa nästa namn och göra samma val osv. Det går mycket snabbare att skrolla när det redan är markerat.

Tror det går att konstatera att forumet inte är i behov av dina önskemål.

Gå till Aftonbladets chat istället, där har du inget behov av att ignorera. Då blir inte scrollandet så jävla jobbigt, som det verkar i ditt fall.
Citera
2023-08-13, 16:39
Medlem
OverAndUnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Har du lust att berätta mer om det där scriptet? hur gör man för att använda det?

Vet inte exakt vilket script som efterfrågades, men script som fungerar finns i denna tråd: (FB) Userscript Flashback

Scriptet används tillsammans med Tampermonkey till din webbläsare (Chrome eller Firefox).
Citera
2023-08-13, 17:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det är ju istället bakåtsträvare som inte vill ha ett öppet debattklimat där alla ska få komma till tals utan censur.
Citera
2023-08-13, 18:16
Medlem
Citat:
Det är ju istället bakåtsträvare som inte vill ha ett öppet debattklimat där alla ska få komma till tals utan censur.

Nu har du missuppfattat vad censur är också.
Citera
2023-08-16, 19:15
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Om jag står utanför ditt fönster med en megafon och skriker på dig dygnet runt, är det då censur när du ber mig att sluta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in