2023-07-20, 13:45
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det här ska du vara jävligt försiktig med, jag har förvisso bara testat Wasteland 2 på playstation men det var ren katastrof jämfört med att spela cRPG på dator, tyvärr. Men det lär väl droppa dugligt med reviews på ämnet.
Vi får se!

Wasteland 3 funkade perfekt på Xbox tyckte jag, och detta är ju samma utvecklare som Divinity: Original Sin 2 som jag förstår det och det verkar som att folk tycker att det funkra bra med kontroll också.

Men jo, man får kolla upp det kring release.
Citera
2023-07-20, 13:47
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vi får se!

Wasteland 3 funkade perfekt på Xbox tyckte jag, och detta är ju samma utvecklare som Divinity: Original Sin 2 som jag förstår det och det verkar som att folk tycker att det funkra bra med kontroll också.

Aa jag blev så avtänd av interfacet i tvåan att jag inte ens testat trean på PS5 (men flera varv på PC), men förhoppningsvis har de lärt sig en del. Hade också föredragit BG3 på konsol men tror fan inte att jag kommer att kunna hålla mig.
Citera
2023-07-27, 18:02
Medlem
Andersdamaans avatar
Gameranx kör en "Before you buy" video:
https://www.youtube.com/watch?v=FtxjmzctTFg

Ser riktigt bra ut enligt mig!
Citera
2023-08-03, 16:43
Medlem
erikp121s avatar
Släpps om 20 minuter. Aldrig varit en RPG-nörd vare sig datorspel eller tabletop, men är orimligt taggad på detta spel.

Ser framemot att köra ett helkvinnligt kompani även om det kanske inte är optimalt gällande klasser och så. Ska tydligen gå att köra lite hejvilt och man behöver inte så stor koll på olika DnD-uppsättningar.

Första karaktären blir en Paladin och de 3 kompanjonerna blir Fighter, Barbarian och Cleric. Kanske att man byter ut Fighter mot Ranger då det verkar finnas en kvinnlig älv-NPC som är det. Tekniskt sätt går det väl att min-maxa och respecca klasser m.m., men dialoger tror jag förutsätter karaktärernas grundklasser.
Citera
2023-08-04, 07:33
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Släpps om 20 minuter. Aldrig varit en RPG-nörd vare sig datorspel eller tabletop, men är orimligt taggad på detta spel.

Ser framemot att köra ett helkvinnligt kompani även om det kanske inte är optimalt gällande klasser och så. Ska tydligen gå att köra lite hejvilt och man behöver inte så stor koll på olika DnD-uppsättningar.

Första karaktären blir en Paladin och de 3 kompanjonerna blir Fighter, Barbarian och Cleric. Kanske att man byter ut Fighter mot Ranger då det verkar finnas en kvinnlig älv-NPC som är det. Tekniskt sätt går det väl att min-maxa och respecca klasser m.m., men dialoger tror jag förutsätter karaktärernas grundklasser.

Tror det blir det samma för mig, en paladin. Dock blir det den där tredje speccen som inte är lika låst vid att man måste vara en goody two-shoes utan man får lov att vara lite edgy och mordlysten mot de som förtjänar det. Jsg brukar mest spela god, men jag vill samtidigt ha valet att göra lite tveksamma beslut utan att Pappa Gud säger att man har varit dum och tar bort ens krafter

Nu har spelet släppts till PC. Tyvärr en månad kvar för oss som vill spela på PlayStation. Väntan är lång, men man kan isf trösta sig med att det bara är tre veckor kvar till Armored score 6 I väntan.
Citera
2023-08-04, 11:57
Medlem
anomaligns avatar
Jag brukar inte köpa AAA-spel på release för de är så jäkla dyra, men det här kunde jag inte låta bli.

Spelade igår kväll. Ägnade typ femtio minuter i character creatorn lol (seriöst den bästa uppsättningen frisyrer jag sett i en character creatorn), och ungefär lika mycket att spela tutorial-delen.

Känns väldigt likt Divinity Original Sin spelmekaniskt (vilket makes sense då det väl är en vidareutveckling av samma motor). Påminner även en hel del om Dragon Age Origins vad gäller cinematisk presentation och vibe.

Känner mig taggad på att spela mer.
Citera
2023-08-04, 16:33
Bannlyst
Det är tydligen en succé.

https://www.msn.com/sv-se/noje/spel/baldur-s-gate-3-%C3%A4r-en-monumental-succ%C3%A9-har-fler-%C3%A4n-400-000-aktiva-spelare-p%C3%A5-ste am/ar-AA1eM6PA?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=7975d70cbc894d 39a409d2ea4c3b115b&ei=8
Citera
2023-08-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det är tydligen en succé.

https://www.msn.com/sv-se/noje/spel/baldur-s-gate-3-%C3%A4r-en-monumental-succ%C3%A9-har-fler-%C3%A4n-400-000-aktiva-spelare-p%C3%A5-ste am/ar-AA1eM6PA?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=7975d70cbc894d 39a409d2ea4c3b115b&ei=8

Grymt välförtjänt, jag unnar dem all framgång och lycka. Verkar vara en studio som sticker ut mycket jämfört med alla spel som AAA-studios producerar utan varken själ eller hjärta.
Citera
2023-08-09, 13:07
Medlem
Bara jag som tycker det är lite för snabbt att levla och det gör spelet för lätt efter en stund? Jag är framåt slutet på akt 2 och redan level 9 och nästan varenda fight är sillmjölke även på Tactician som svårighetsgrad, förutom när man har en jävla otur med tärningarna då. Jag lirar College of Lore Bard, svinkul att kunna dra av från fiendens tärningsslag med Cutting Words. Aha, du tror du träffar mig? Smaka på en förolämpning som får dig att missa
Citera
2023-08-10, 10:50
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Bara jag som tycker det är lite för snabbt att levla och det gör spelet för lätt efter en stund? Jag är framåt slutet på akt 2 och redan level 9 och nästan varenda fight är sillmjölke även på Tactician som svårighetsgrad, förutom när man har en jävla otur med tärningarna då. Jag lirar College of Lore Bard, svinkul att kunna dra av från fiendens tärningsslag med Cutting Words. Aha, du tror du träffar mig? Smaka på en förolämpning som får dig att missa

Roligt att det går bra! Jag har inte spelat så mycket än men för mig är det en rejäl utmaning. Riktigt roligt däremot! Ska precis gå till Moonrise towers.
Citera
2023-08-10, 12:50
Medlem
bananjuices avatar
Jo jag var level nio när jag tog mig in i moonrise towers, första striden tyckte jag var katastrofalt svår på level åtta och sedan lätt vinst utan en enda död på level nio. Kör dock på normal och inte tactician eftersom jag inte orkar hålla på med massa pots/elixirs och scrolls.
Citera
2023-08-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det här ska du vara jävligt försiktig med, jag har förvisso bara testat Wasteland 2 på playstation men det var ren katastrof jämfört med att spela cRPG på dator, tyvärr. Men det lär väl droppa dugligt med reviews på ämnet.

Tycker att cRPG fungerar utmärkt på konsol. Ofta har de varit rätt duktiga att anpassa för kontroll. Har spelat igenom bg1,2,planscape torment och icewind dale 1 &2. Dessutom också wasteland 2 och divinityserien. Fungerar så klart inte lika bra som med datormus, men i allra högsta grad spelbart. Hellre med kontroll än inte spela alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vi får se!

Divinity-spelen fungerar alldeles utmärkt med kontroll, dessa spel är turnbased på samma vis som ex x-com. Inga som helst problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in