Det här spelet är verkligen något annat. Det är unikt och fantastiskt på en både konstnärlig och teknisk nivå. Produktionsvärdena är otroliga. Mängden animerade voice-lines är helt överväldigande. Många spelutvecklare har beskrivit det här spelet som en enhörning, som något som Larian, och endast Larian, hade kunnat åstadkomma. (Vilket ibland verkar ha tolkats som ett försvar mot att inte EA eller Obsidian skapar ett spel av den här kalibern, vilket har lett till en meningslös "debatt" om ingenting på X/YT.) Och jag håller med. Det här spelet har officiellt varit under utveckling i omkring sex år, men på sätt och vis bygger det ju vidare på studions tidigare spel i Divinity-serien, och de har ensidigt fokuserat på bara den här sortens speltyp, och byggt vidare på vad de har skapat tidigare. Så på så vis är det ett spel bakom vilket det egentligen ligger närmare tio års utveckling och finslipning av produktionspipelines.
Citat:
Ursprungligen postat av
Netzach
Bara jag som tycker det är lite för snabbt att levla och det gör spelet för lätt efter en stund? Jag är framåt slutet på akt 2 och redan level 9 och nästan varenda fight är sillmjölke även på Tactician som svårighetsgrad, förutom när man har en jävla otur med tärningarna då. Jag lirar College of Lore Bard, svinkul att kunna dra av från fiendens tärningsslag med Cutting Words. Aha, du tror du träffar mig? Smaka på en förolämpning som får dig att missa
Jag känner inte alls igen mig i det det skulle vara lätt. Jag spelar på balanced och jag tycker att det är riktigt utmanande.