2023-07-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Intressant. Butikschefen på ICA Maxi säger till väktaren att "Du ska punktmarkera honom, vi har haft stora problem med honom sedan tidigare och han har gäckat oss!" ang Anders Öfvergård.
Och tillägger--Han ser precis ut som arge snickaren....
Citera
2023-07-28, 18:27
Medlem
Jag reagerar på att han lägger ned köttbitarna i påsen. På osten, sedan blippar han dom.
Varje gång jag själv blippar varor, så blippar jag dom innan jag lägger dessa i påsen.
Citera
2023-07-28, 18:59
Medlem
Här har vi en norsk partiledare som snattar:
https://www.youtube.com/watch?v=XrtEwUfS6_Q

Hur fan tänker dessa kända och högt avlönade?
Citera
2023-07-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Tydligen har Anders "gäckat" butiken väldigt länge. Kan det vara så att han haft detta lite som en sport? Lite spänning i vardagen? För inte fan det väl ha handlat om pengar??

Ja det tror jag absolut. När han beskrev gången när han fått signalerat avstämning (el vad det heter) vid betalning och då känner att ”det inte kändes bra” och gick till vanlig kassa… Inte undra på att de punktmarkerat honom. Att han ofta blir stoppad av folk som vill fråga och takfönster och altanbygge och därför gör blippfel - visst Anders, vi tror dig. Def att det handlar om att tillföra lite spänning i vardagen och han saknar noll insikt om sina problem. Tyckte det hördes tydligt att han inte förstod varför han var där.
Citera
2023-07-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Här har vi en norsk partiledare som snattar:
https://www.youtube.com/watch?v=XrtEwUfS6_Q

Hur fan tänker dessa kända och högt avlönade?

Mycket vill ha mer.

Vet inte hur denne partiledare har det, han har det troligen lika bra som svenska partiledare, men i fallet med Anders så vet jag att han bor jättefint, har företag som går bra för etc. Detta är inte ett misstag som han vill kalla det, det är självklart att han velat snåla på bekostnad av butiken.

Minns i programmet "Anders knackar på" hur han trots att i programmet sa sig vilja bli av med titeln arg ändå blev det på Hannah Graaf och gav henne föreläsningar om att man inte ska köpa sådant man inte har råd med. Han själv däremot väljer de bästa köttbitarna för att inte betala för dem alls. Dubbelmoral har slutat förvåna mig.
Citera
2023-07-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Tydligen har Anders "gäckat" butiken väldigt länge. Kan det vara så att han haft detta lite som en sport? Lite spänning i vardagen? För inte fan det väl ha handlat om pengar??

Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Ja det tror jag absolut. När han beskrev gången när han fått signalerat avstämning (el vad det heter) vid betalning och då känner att ”det inte kändes bra” och gick till vanlig kassa… Inte undra på att de punktmarkerat honom. Att han ofta blir stoppad av folk som vill fråga och takfönster och altanbygge och därför gör blippfel - visst Anders, vi tror dig. Def att det handlar om att tillföra lite spänning i vardagen och han saknar noll insikt om sina problem. Tyckte det hördes tydligt att han inte förstod varför han var där.

Jo, det är pengarna det handlar om för dessa typer så sluta hitta på ursäkter för honom.
Citera
2023-07-28, 20:07
Medlem
jesussugers avatar
Lyssnade nyss på skiten
Snubben som va väktare hur fan låter snubben? han låter som nån som tar mycke kuk i brunögat
Citera
2023-07-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Intressant. Butikschefen på ICA Maxi säger till väktaren att "Du ska punktmarkera honom, vi har haft stora problem med honom sedan tidigare och han har gäckat oss!" ang Anders Öfvergård.

Jag har lyssnat på en del av rättegången och jag blir lite fundersam till det hela.
Om det nu är så att man haft stora problem med Anders, varför tillåts han då att självskanna?
Kunder man inte litar på blir väl nekade självskanning?

Sedan, konspiratorisk som jag är, kan det vara så att man helt enkelt tog bort tre av köttbitarna Anders har skannat in? För nog har butiksägaren tillgång till systemet på en nivå som är ganska stor. Att ta bort varor för en kund som man ogillar och sedan klämma dit honom med en butikskontrollant känns i min värld inte speciellt långsökt.
Är det någon som har kollat loggar o liknande i datorsystemet?

Jag har självskannat en del och jag har råkat ut för samma sak som Anders, att det blippade till, som att varan lagts till i min varukorg, men när jag tittade på skannern så fanns inte varan där.

Väktarens berättelse är inte heller trovärdig när det kommer till att stoppa ner alla förpackningar kött samtidigt i påsen. Har själv testat detta med en skanner i handen o det går helt enkelt inte. Man måste ta förpackningarna en och en.

Jag tycker hela denna soppa verkar väldigt konstig.
Citera
2023-07-28, 20:59
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Lyssnade nyss på skiten
Snubben som va väktare hur fan låter snubben? han låter som nån som tar mycke kuk i brunögat

Bög eller inte, han satte fast Arga Snattaren. Nu är Arga Snattarens karriär över...
Citera
2023-07-28, 21:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag har lyssnat på en del av rättegången och jag blir lite fundersam till det hela.
Om det nu är så att man haft stora problem med Anders, varför tillåts han då att självskanna?
Kunder man inte litar på blir väl nekade självskanning?

Sedan, konspiratorisk som jag är, kan det vara så att man helt enkelt tog bort tre av köttbitarna Anders har skannat in? För nog har butiksägaren tillgång till systemet på en nivå som är ganska stor. Att ta bort varor för en kund som man ogillar och sedan klämma dit honom med en butikskontrollant känns i min värld inte speciellt långsökt.
Är det någon som har kollat loggar o liknande i datorsystemet?

Jag har självskannat en del och jag har råkat ut för samma sak som Anders, att det blippade till, som att varan lagts till i min varukorg, men när jag tittade på skannern så fanns inte varan där.

Väktarens berättelse är inte heller trovärdig när det kommer till att stoppa ner alla förpackningar kött samtidigt i påsen. Har själv testat detta med en skanner i handen o det går helt enkelt inte. Man måste ta förpackningarna en och en.

Jag tycker hela denna soppa verkar väldigt konstig.
Man tittar väl på skärmen framför och texten är väldigt tydligt att en ny vara scannats in så fort scannern piper. Scannern visar ingenting.
Citera
2023-07-28, 21:23
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Bög eller inte, han satte fast Arga Snattaren. Nu är Arga Snattarens karriär över...
Tur att han fanns där just då
Citera
2023-07-28, 21:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Lyssnade nyss på skiten

Vad spelar det för roll? Han gjorde sitt jobb och satte dit en tjuv så inte vi andra måste betala för hans mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in