Citat:
Ursprungligen postat av
HVIT.
Intressant. Butikschefen på ICA Maxi säger till väktaren att "Du ska punktmarkera honom, vi har haft stora problem med honom sedan tidigare och han har gäckat oss!" ang Anders Öfvergård.

Jag har lyssnat på en del av rättegången och jag blir lite fundersam till det hela.
Om det nu är så att man haft stora problem med Anders, varför tillåts han då att självskanna?
Kunder man inte litar på blir väl nekade självskanning?
Sedan, konspiratorisk som jag är, kan det vara så att man helt enkelt tog bort tre av köttbitarna Anders har skannat in? För nog har butiksägaren tillgång till systemet på en nivå som är ganska stor. Att ta bort varor för en kund som man ogillar och sedan klämma dit honom med en butikskontrollant känns i min värld inte speciellt långsökt.
Är det någon som har kollat loggar o liknande i datorsystemet?
Jag har självskannat en del och jag har råkat ut för samma sak som Anders, att det blippade till, som att varan lagts till i min varukorg, men när jag tittade på skannern så fanns inte varan där.
Väktarens berättelse är inte heller trovärdig när det kommer till att stoppa ner alla förpackningar kött samtidigt i påsen. Har själv testat detta med en skanner i handen o det går helt enkelt inte. Man måste ta förpackningarna en och en.
Jag tycker hela denna soppa verkar väldigt konstig.