2023-07-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
"I torsdags eftermiddag för en vecka sedan upptäckte Anders ”Arga snickaren” Öfvergård att en av hans båtar stulits från bryggan vid hans hus på Värmdö i Stockholm."

Han har (hade) alltså flera båtar och inte bara en.
Försäkringsbedrägeri min gissning
Växande ekonomiska problem.
Senast redigerad av JohanRepes 2023-07-22 kl. 10:54.
Citera
2023-07-22, 12:04
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Försäkringsbedrägeri min gissning
Växande ekonomiska problem.
Min gissning är att du inte läste den länkade artikeln.
Citera
2023-07-23, 00:57
Medlem
Citat:
"I torsdags eftermiddag för en vecka sedan upptäckte Anders ”Arga snickaren” Öfvergård att en av hans båtar stulits från bryggan vid hans hus på Värmdö i Stockholm."

Japp... Sedan kan man fråga sig hur det kommer sig att han för ha dom förtöjda där dom är förtöjda dag ut och dag in. En annan får betala för sin bryggplats och törs påstå att det inte vore acceptabelt att förtöja på allmänningen precis utanför båtklubben.
Citera
2023-07-23, 02:39
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Har inte Anders ADHD/ADD. Jag tror han var så jävla snurrig när han skulle in å snabbhandla lite, så han inte hade koll på vad han gjorde. Har haft en kompis som var så jävla borta, satt typ o domna bort när man pratade med honom, noll koll på vad han sysslade med.

jag är lite nyfiken på vad tre köttbitar kommer kosta Anders, med 1 mille i årsinkomst och 45 mille på banken. han har ju nekat straffföreläggande, så får se var åklagaren orkar bita anders, i kuken eller bara lite lätt i örsnibben.
Citera
2023-07-23, 11:19
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
Har inte Anders ADHD/ADD. Jag tror han var så jävla snurrig när han skulle in å snabbhandla lite, så han inte hade koll på vad han gjorde. Har haft en kompis som var så jävla borta, satt typ o domna bort när man pratade med honom, noll koll på vad han sysslade med.

jag är lite nyfiken på vad tre köttbitar kommer kosta Anders, med 1 mille i årsinkomst och 45 mille på banken. han har ju nekat straffföreläggande, så får se var åklagaren orkar bita anders, i kuken eller bara lite lätt i örsnibben.
30 dagsböter och han ligger väl vid max gränsen, så 25-30 tusen gissar jag på.
Citera
2023-07-23, 17:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Karma is a bitch
Citera
2023-07-23, 17:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Som upplagt för en partaj-sketch där snuten i förhörsrummet skäller ut Anders precis på Arga Snickaren-maner.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Eller hur. Pay back time.
Förhörsledaren skulle ha spelats av Arja Saijoma...
Citera
2023-07-28, 15:34
Medlem
Ligger nu på Youtube så man kan ta del.

https://youtu.be/VnMYGSUmUI4

Teknikens och stressens värld😀
Citera
2023-07-28, 17:14
Medlem
HVIT.s avatar
Intressant. Butikschefen på ICA Maxi säger till väktaren att "Du ska punktmarkera honom, vi har haft stora problem med honom sedan tidigare och han har gäckat oss!" ang Anders Öfvergård.
Citera
2023-07-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderst01
Ligger nu på Youtube så man kan ta del.

https://youtu.be/VnMYGSUmUI4

Teknikens och stressens värld😀

Det som gör det mindre trovärdigt att han bara skulle missat är att det hela skulle kostat 400 och om man inte klickat alla köttbitar borde han reagerat vid betalningen.

Det var ett tag sedan jag självskannade och en gång glömde jag en påse med godis som jag långt senare kom på att jag inte hade skannat, men jag hade storhandlat så enormt inför matlådor så jag la inte märke till det lilla priset jag hade missat på godiset. Men i Anders fall menar jag att han borde reagera på att det inte kostade 400 kr i kassan trots att han samlat på sig massa fint kött.
Citera
2023-07-28, 17:32
Medlem
Välspenderade 41:16 min att lyssna på rättegången - Butikskontrollant Rudolf måste få ett eget tv-program!
Citera
2023-07-28, 18:14
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Välspenderade 41:16 min att lyssna på rättegången - Butikskontrollant Rudolf måste få ett eget tv-program!

Tydligen har Anders "gäckat" butiken väldigt länge. Kan det vara så att han haft detta lite som en sport? Lite spänning i vardagen? För inte fan det väl ha handlat om pengar??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in