2023-07-24, 20:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ekstremt kaotiske diskusjoner du fører...

Nei, jeg skrev ingenting om hvor vidt det er fornuftig at en tiltalt person nekter å forklare seg.

Saksdokumentene er ikke klausulerte ifm med en tiltale og rettsak, så det blir en helt annen sak.

Det er ingen som er tiltalt i denne saken.

Det er ganske enkelt, det er bare du som opplever det som kaotisk.
Du skreiv at det ikke kan brukes imot tiltalte i en rettsak, hvis han nekter å forklare seg, dette er altså feil. Slutt å bland alle mulige sauser inn i salaten din.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-07-24 kl. 20:33.
Citera
2023-07-24, 20:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Her blander du sammen indigrienser som ikke er relatert til denne saken.

TH har allerede forklart seg. Familien hadde vært i mange avhør, for avhørsnekt ble aktuelt, den kom som en konsekvens av at politiet stilte samme spørsmål gjentagende ganger. Og derfor gav forsvarsadvokaten TH rådet å nekte flere avhør, så lenge saksdokumentene fremdeles var klausulerte. Det samme rådet fikk Hagenbarna av sin bistandsadvokat.

Ved en eventuell tiltalte og rettsak, vil klausulen bli opphevet, og da stiller alt seg anderledes.

I en rettsak, det er det vi snakker om.
Forøvrig var det TH som nektet å skrive under på avhørspapirene.
Jeg kan garantere deg at TH ikke kommer til å ville forklare seg i en rettsak.

Tror vi kan sette en strek her, for det er tydelig at du bare er ute etter å lage storm i vannglass.
Videre diskusjon om dette kan tas pm, men der vil du ikke skrive, for da plager det ikke tråden.
Citera
2023-07-24, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Var det tredjamannsraking av THs mobilsamtaler også da?
Nei, mobilanropslogger var det første politiet samlet inn og undersøkte.

Den berømte nokiaen, som TH "hadde glemt i forbauselsen", hentet politiet i S4, allerede senere på kvelden, den dagen AEH forsvant (311018), uten at TH visste om det.
TH var i møte med politiet på hotellet i Lillestrøm (politibeskyttelse) på det tidspunktet. Og det var da politiet spurte om TH hadde et mobilnummer de kunne nå ham på, hvorpå TH svarte at han hadde glemt den i forbauselsen (ref boken Lørenskog Mysteriet.).

Dette er typiske detaljer som kan avsløre hvor vidt TH lyver, eller om han surrer med opplysninger pga det psykiske presset han befinner seg i.

I tilfellet årsaken til uklarhetene kommer av det psykiske presset, kan det være en indikasjon på at TH ikke er en psykopat.

Ifølge boken Lørenskog Mysteriet, er THs bruk av antidepressiva knyttet til psykiske påkjenningene han har blitt utsatt for ifm saken. Det har ikke blitt nevnt noen steder at TH har benyttet antidepressiva før AEH forsvant.

Jeg synes det er flere detaljer i denne saken (når det gjelder TH), som følger det resonnementet jeg illustrerer her.

Konsentrasjonsvansker er ofte det første som melder seg ifm psykisk press.
Citera
2023-07-24, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
I en rettsak, det er det vi snakker om.
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Som du ser, så handlet diskusjonen om hvor vidt TH og Hagenbarna har rett til å nekte avhør, og om deres avhørsnekt (etter at TH ble siktet) kan brukes mot dem, ifm en eventuell rettsak.

Citat:
Citat:
Citat:
Det er ikke spesielt at den som er siktet nekter flere avhør, ifm saker hvor saksdokumentene er klausulerte.

Dette er vanlig advokatpraksis, og forteller ingenting om skyldspørsmålet.

Det er Holden som har gitt TH råd om å nekte flere avhør.

Jeg antar at Hagenbarnas bistandsadvokat, har rådet sine klienter på samme grunnlag, fordi de er i familie med siktede i saken.
Hahaha, nei, det er ikke vanlig advokatpraksis å oppfordre sin klient til å nekte å forklare seg.
Og i en rettsak kan og kommer dette til å bli brukt imot TH og forsterke mistanken mot han, og det vet advokaten godt.
Utad er det ihvertfall Holden som har rådet TH til å nekte å forklare seg, for da ser det ikke ut på samme måte som at TH har satt seg på bakbeina. Husk at Holden har vært statsadvokat.
Han har klatret fra bunnen som politibetjent, førstebetjent, overbetjent og så politiadvokat.
Holden lyver når han sier at han kun har representert TH når hans rolle var å være bistandsadvokat.
Han representerte selvsagt hele familien, før han byttet rolle til å være THs forsvarsadvokat.
Torsdag 29 apr 2020 ble Ståle Kihle oppnevnt som bistandsadvokat for barna.
Det er aldri noen god ide å nekte å forklare seg hvis man ønsker en oppklaring av saken.
Datteren skal ha skrevet et langt brev som liksom skulle være til Riksadvokaten, men istedet ble dette sendt til TV2, og det sier jo noe.
Det var ikke det jeg skrev. Det jeg skrev gjaldt saker hvor saksdokumentene er klausulerte. Elden har skrevet endel om hvorfor klausulen er ødeleggende ifm rettsikkerhet og oppklaring av saker m.m.. Du får google og lese deg opp. Familien har allerede vært i mange avhør. De har ikke mer å fortelle. Holden har dessuten blitt pålagt taushetsplikt, så avhør blir bare tull og tøys.

Det er forsvarsadvokaten/Holden som har rådet TH å nekte flere avhør. Det er en rettighet man har, og det kan ikke brukes imot noen i retten. Holden mener politiet har stilt samme spørsmål nok, og ser ingen grunn til flere avhør, før klausulen blir lagt bort.

Jeg tror ikke Holden lyver og ofrer jobben sin for TH.

Hahahaha.. du mener man blir en god løgner den veien..

Det er selvsagt ikke løgn at Holden ble oppnevnt som THs bistandsadvokat.
TH er AEHs ektefelle og derfor offerets nærmeste pårørende, derfor ble det oppnevnt en bistandsadvokat i THs navn. TH kan ta med seg hvem han vil i møte med sin advokat, men bistandsadvokaten er oppført i THs navn.

La meg si det på bokmål; Du vet ikke hva du snakker om.
Det var TH som representerte familien (både AEH og barna) på det tidspunktet, Holden ble oppnevnt som THs bistandsadvokat.

Ja, TH kan ikke stå som representant for familien lenger pga siktelsen, og AEH og barna får derfor oppnevnt bistandsadvokater pga utviklingen.

Det resonnementet kan også være en indikasjon på at ingen av Hagenbarna er siktet, siden Hagenbarna deler bistandsadvokat.

Man skal aldri si aldri, før man har prøvd. Jeg utelukker ikke, at det kan gi et lite puff i riktig retning. Jeg synes det er et godt råd å lytte til advokaten, når man har vært så "heldig" og fått oppnevnt en advokat, men selvsagt skal man ikke være fri for egne meninger. Noen ganger må man bli både sint og sur, før man finner den beste veien, det er menneskelig, dessverre. Fasit er for juksemakere og løgnhalser.

Rekkefølgen brevet ble skrevet og sendt, sier meg at forfatteren har vært svært tålmodig. Jeg finner ikke ord egentlig, om hvor vanskelig dette må være og har vært for familien. Det er derfor jeg håper at saken blir løst snart, AEH og familien hennes må få fred.
Senast redigerad av Havhest 2023-07-24 kl. 22:17.
Citera
2023-07-24, 22:14
Avslutad
Citat:
Du skreiv at det ikke kan brukes imot tiltalte i en rettsak, hvis han nekter å forklare seg, dette er altså feil.
Diskusjonen handler IKKE om "hvis" TH nekter å forklare seg - diskusjonen handler om at TH "har" nektet flere avhør, etter at han ble siktet.

Diskusjonen handler om at det er forsvarsadvokaten/Holden, som har rådet TH til å nekte flere avhør, fordi det er en rettighet TH har som siktet i saken.

Diskusjonen handler om at TH og familien har allerede forklart seg, de har svart på alle spørsmålene de har fått i avhør, faktisk har de svart på samme spørsmål flere ganger, ifølge forsvarsadvokaten.
Citat:
Du skreiv at det ikke kan brukes imot tiltalte i en rettsak, hvis han nekter å forklare seg, dette er altså feil.
Sludder og vås, TH har forklart seg, han har svart på alle spørsmålene han har fått.

Som siktet har man rett til å nekte flere avhør (rett til = rettighet).

Forøvrig husk: Du MÅ holde muligheten åpen for at TH er uskyldig.
Citat:

Jeg spurte om hvilke rettigheter det det gav TH, som gjør at det er positivt å være siktet, men du evner ikke å svare på dette
Klarer du ikke å finne ut av dette selv, så er det ditt problem, men du kan forsøke og søke; "rettigheter som siktet".
Senast redigerad av Havhest 2023-07-24 kl. 22:57.
Citera
2023-07-24, 22:18
Medlem
Politiet har flere spørsmål de ønsker svar på, men TH nekter som kjent å si noe.
Citera
2023-07-24, 22:18
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Diskusjonen handler IKKE om "hvis" TH nekter å forklare seg - diskusjonen handler om at TH "har" nektet flere avhør, etter at han ble siktet.

Diskusjonen handler om at det er forsvarsadvokaten/Holden, som har rådet TH til å nekte flere avhør, fordi det er en rettighet TH har som siktet i saken.

Diskusjonen handler om at TH og familien har allerede forklart seg, de har svart på alle spørsmålene de har fått i avhør, faktisk har de svart på samme spørsmål flere ganger, ifølge forsvarsadvokaten.

Men du skreiv det du skreiv, og det du skreiv er feil. Ferdig med den saken.
Citera
2023-07-24, 22:24
Medlem
9 milj euro??? näää det kan man inte betala.
En kvinna kan aldrig bli värd så mycket pengar.

Bättre att gå på discotek med 9 milj euro i en väska o hitta en ny kvinna.
Citera
2023-07-25, 11:07
Medlem
Skaanseths avatar
.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-07-25 kl. 11:18.
Citera
2023-07-25, 12:07
Medlem
Rart at TH "glemte mobilen i forbauselsen", når den var i bruk hele den dagen for å ringe hit og dit...

Mobilen skal ha vært i bruk helt frem til kl. 13.20 da det ble avsluttet en kort samtale med TEH.
Når bekymringen topper seg og man frykter det står om liv og helse, forlater man jo ikke mobilen.

Det kunne jo komme et anrop tilbake og greit å holde kontakten med andre. Men nei, akkurat da...
Senast redigerad av Jayce 2023-07-25 kl. 12:09.
Citera
2023-07-25, 12:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nei, mobilanropslogger var det første politiet samlet inn og undersøkte.

Den berø

Ifølge boken Lørenskog Mysteriet, er THs bruk av antidepressiva knyttet til psykiske påkjenningene han har blitt utsatt for ifm saken. Det har ikke blitt nevnt noen steder at TH har benyttet antidepressiva før AEH forsvant.

Kanskje du vil oppgi hvilken side du fant at det står om antidepressiva?
Citera
2023-07-25, 14:04
Medlem
Niffys avatar
Det står ingenting i "Lørenskog-Mysteriet" om antidepressiva eller Hagens eventuelle bruk av dette.
"Antidepressiva" gir ingen treff, "depr" gir kun treff på da Lillehammer gikk inn i en økonomisk depresjon etter OL i '94.

"Medisin" og "psyk" gir ikke noe særlig utslag heller, bortsett fra der hvor Hagen under gjennomlesing av avhørene vil at hans bruk av medisiner skal fjernes fra avhørene, siden han ikke mener det har relevans for saken.
(Her vil han merkelig nok også at det skal strykes at han har fortalt om at Lisbeth har fått seg venner i den lokale foreningen, dette syns han heller ikke burde være med....)

Ingen av "psyk"-treffene omhandler Hagen.

Det er ganske dumt å forsøke å lyve om innholdet fra en kilde mange har tilgang på og lett kan slå opp i.

Hva er hensikten med dette?
Senast redigerad av Niffy 2023-07-25 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in