2023-07-24, 02:01
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, det blir altfor søkt og konspiratorisk. Det er titusen ganger mer sannsynlig at det er en kidnapping som gikk galt.

Jeg skjønner at du sier at du mener det, men vi må ha muligheten åpen.
Citera
2023-07-24, 02:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg skjønner at du sier at du mener det, men vi må ha muligheten åpen.
Du holder ikke alle muligheter åpne. Du fokuserer kun på TH som GM, og dermed blir alle andre muligheter overfladisk vurdert, fra din side.

Politiet sier kortstokken er snudd. Politiet har ikke leggetid.

TH er undersøkt såpass grundig og lenge, uten at politiet har funnet noe som styrker mistankegrunnlaget.
- Kanskje politiet allerede har utelukket TH som GM?

Brøske sa jo det at politiet ikke har noen tradisjon med å offentliggjøre slike detaljer angående eventuelle siktelser. Det gjelder nok også i tilfeller siktelsen er henlagt. Siktelsen kan også bli stående, selvom politiet har utelukket TH (eller andre), dersom situasjonen krever det. Det følger nemlig rettigheter med en siktelse. I THs tilfelle kan det være siktelsen opprettholdes pga mediaoppmerksomheten saken har fått. Eller at siktelsen var nødvendig å opprettholdes (fordi lagmannsretten mente det ikke var skjellig grunn til mistanke rettet mot TH), slik at politiet kunne gjøre ransakingen i S4.
Senast redigerad av Havhest 2023-07-24 kl. 03:32.
Citera
2023-07-24, 06:29
Avslutad
Citat:
Hahaha, nei, det er ikke vanlig advokatpraksis å oppfordre sin klient til å nekte å forklare seg.
Det var ikke det jeg skrev. Det jeg skrev gjaldt saker hvor saksdokumentene er klausulerte. Elden har skrevet endel om hvorfor klausulen er ødeleggende ifm rettsikkerhet og oppklaring av saker m.m.. Du får google og lese deg opp. Familien har allerede vært i mange avhør. De har ikke mer å fortelle. Holden har dessuten blitt pålagt taushetsplikt, så avhør blir bare tull og tøys.
Citat:
Og i en rettsak kan og kommer dette til å bli brukt imot TH og forsterke mistanken mot han, og det vet advokaten godt.
Det er forsvarsadvokaten/Holden som har rådet TH å nekte flere avhør. Det er en rettighet man har, og det kan ikke brukes imot noen i retten. Holden mener politiet har stilt samme spørsmål nok, og ser ingen grunn til flere avhør, før klausulen blir lagt bort.
Citat:
Utad er det ihvertfall Holden som har rådet TH til å nekte å forklare seg, for da ser det ikke ut på samme måte som at TH har satt seg på bakbeina
Jeg tror ikke Holden lyver og ofrer jobben sin for TH.
Citat:
Husk at Holden har vært statsadvokat. Han har klatret fra bunnen som politibetjent, førstebetjent, overbetjent og så politiadvokat.
Hahahaha.. du mener man blir en god løgner den veien..
Citat:
Holden lyver når han sier at han kun har representert TH når hans rolle var å være bistandsadvokat.
Det er selvsagt ikke løgn at Holden ble oppnevnt som THs bistandsadvokat.
TH er AEHs ektefelle og derfor offerets nærmeste pårørende, derfor ble det oppnevnt en bistandsadvokat i THs navn. TH kan ta med seg hvem han vil i møte med sin advokat, men bistandsadvokaten er oppført i THs navn.
Citat:
Han representerte selvsagt hele familien, før han byttet rolle til å være THs forsvarsadvokat.
La meg si det på bokmål; Du vet ikke hva du snakker om.
Det var TH som representerte familien (både AEH og barna) på det tidspunktet, Holden ble oppnevnt som THs bistandsadvokat.
Citat:
Torsdag 29 apr 2020 ble Ståle Kihle oppnevnt som bistandsadvokat for barna.
Ja, TH kan ikke stå som representant for familien lenger pga siktelsen, og AEH og barna får derfor oppnevnt bistandsadvokater pga utviklingen.

Det resonnementet kan også være en indikasjon på at ingen av Hagenbarna er siktet, siden Hagenbarna deler bistandsadvokat.
Citat:
Det er aldri noen god ide å nekte å forklare seg hvis man ønsker en oppklaring av saken.
Man skal aldri si aldri, før man har prøvd. Jeg utelukker ikke, at det kan gi et lite puff i riktig retning. Jeg synes det er et godt råd å lytte til advokaten, når man har vært så "heldig" og fått oppnevnt en advokat, men selvsagt skal man ikke være fri for egne meninger. Noen ganger må man bli både sint og sur, før man finner den beste veien, det er menneskelig, dessverre. Fasit er for juksemakere og løgnhalser.
Citat:
Datteren skal ha skrevet et langt brev som liksom skulle være til Riksadvokaten, men istedet ble dette sendt til TV2, og det sier jo noe.
Rekkefølgen brevet ble skrevet og sendt, sier meg at forfatteren har vært svært tålmodig. Jeg finner ikke ord egentlig, om hvor vanskelig dette må være og har vært for familien. Det er derfor jeg håper at saken blir løst snart, AEH og familien hennes må få fred.
Senast redigerad av Havhest 2023-07-24 kl. 06:34.
Citera
2023-07-24, 07:13
Avslutad
Citat:
Ja, men det er begrensninger hva den kan gjøre. Den kan feks. ikke vite om personen er halt på den ene foten, og den kan heller ikke si ne om skrittlengde.
Dette har du åpenbart ikke peiling på. Les om helseappen, så kan du se med egne øyne, hva den registrerer.
Citera
2023-07-24, 12:04
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det var ikke det jeg skrev. Det jeg skrev gjaldt saker hvor saksdokumentene er klausulerte. Elden har skrevet endel om hvorfor klausulen er ødeleggende ifm rettsikkerhet og oppklaring av saker m.m.. Du får google og lese deg opp. Familien har allerede vært i mange avhør. De har ikke mer å fortelle. Holden har dessuten blitt pålagt taushetsplikt, så avhør blir bare tull og tøys.

Det er forsvarsadvokaten/Holden som har rådet TH å nekte flere avhør. Det er en rettighet man har, og det kan ikke brukes imot noen i retten. Holden mener politiet har stilt samme spørsmål nok, og ser ingen grunn til flere avhør, før klausulen blir lagt bort.

Jeg tror ikke Holden lyver og ofrer jobben sin for TH.

Hahahaha.. du mener man blir en god løgner den veien..

Det er selvsagt ikke løgn at Holden ble oppnevnt som THs bistandsadvokat.
TH er AEHs ektefelle og derfor offerets nærmeste pårørende, derfor ble det oppnevnt en bistandsadvokat i THs navn. TH kan ta med seg hvem han vil i møte med sin advokat, men bistandsadvokaten er oppført i THs navn.

La meg si det på bokmål; Du vet ikke hva du snakker om.
Det var TH som representerte familien (både AEH og barna) på det tidspunktet, Holden ble oppnevnt som THs bistandsadvokat.

Ja, TH kan ikke stå som representant for familien lenger pga siktelsen, og AEH og barna får derfor oppnevnt bistandsadvokater pga utviklingen.

Det resonnementet kan også være en indikasjon på at ingen av Hagenbarna er siktet, siden Hagenbarna deler bistandsadvokat.

Man skal aldri si aldri, før man har prøvd. Jeg utelukker ikke, at det kan gi et lite puff i riktig retning. Jeg synes det er et godt råd å lytte til advokaten, når man har vært så "heldig" og fått oppnevnt en advokat, men selvsagt skal man ikke være fri for egne meninger. Noen ganger må man bli både sint og sur, før man finner den beste veien, det er menneskelig, dessverre. Fasit er for juksemakere og løgnhalser.

Rekkefølgen brevet ble skrevet og sendt, sier meg at forfatteren har vært svært tålmodig. Jeg finner ikke ord egentlig, om hvor vanskelig dette må være og har vært for familien. Det er derfor jeg håper at saken blir løst snart, AEH og familien hennes må få fred.

Hvis grunnen til at Holden rådet TH til å nekte å forklare seg, som du sier, er klausulbelagte dokumenter, så er det rart at han ikke kom med dette rådet helt til å begynne med.
Det er mange saker der politiet sitter på bevis, men som de holder tilbake for den siktede.
Forsvarsadvokaten derimot kan få dette utlevert, men har ikke lov til å dele dette med sin klient, men derimot bruke det som en del av en forberedelse til en evt rettsak.

Å nekte å forklare seg, er som du sier, en rettighet man har, men du tar feil når du sier at det ikke kan brukes imot den tiltalte i en rettsak. Trodde du visste bedre.

Holden har høy kompetanse i politiet, og vet at det ikke ser bra ut hvis en siktet nekter å forklare seg, det var det jeg mente, og dermed mener jeg at det kan være slik at Holden sier at det er han som har rådet sin klient til dette. Det er jo til syvende og sist TH som bestemmer om han vil forklare seg eller ikke.

Holden var bistandsadvokat for hele familien, mener jeg. Representant er ikke det samme som bistandsadvokat. Jeg påpekte at Kihle ble oppnevnt som bistadsadvokat for barna rett etter arrestasjonen av TH, ergo er det Holden som har vært bistandsadvokat frem til da.

At ingen av Hagen-barna er siktet vet vi ikke. De kan være hemmelig siktet, en eller flere av dem.
Citera
2023-07-24, 12:09
Medlem
Citat:
Hvis grunnen til at Holden rådet TH til å nekte å forklare seg, som du sier, er klausulbelagte dokumenter, så er det rart at han ikke kom med dette rådet helt til å begynne med.
Det er mange saker der politiet sitter på bevis, men som de holder tilbake for den siktede.
Forsvarsadvokaten derimot kan få dette utlevert, men har ikke lov til å dele dette med sin klient, men derimot bruke det som en del av en forberedelse til en evt rettsak.

Å nekte å forklare seg, er som du sier, en rettighet man har, men du tar feil når du sier at det ikke kan brukes imot den tiltalte i en rettsak. Trodde du visste bedre.

Holden har høy kompetanse i politiet, og vet at det ikke ser bra ut hvis en siktet nekter å forklare seg, det var det jeg mente, og dermed mener jeg at det kan være slik at Holden sier at det er han som har rådet sin klient til dette. Det er jo til syvende og sist TH som bestemmer om han vil forklare seg eller ikke.

Holden var bistandsadvokat for hele familien, mener jeg. Representant er ikke det samme som bistandsadvokat. Jeg påpekte at Kihle ble oppnevnt som bistadsadvokat for barna rett etter arrestasjonen av TH, ergo er det Holden som har vært bistandsadvokat frem til da.

At ingen av Hagen-barna er siktet vet vi ikke. De kan være hemmelig siktet, en eller flere av dem.
Dette har du fått tilbakevist flere ganger med sitat og link.

Hvorfor fortsetter du og hevde det?

Har du en link som dokumenterer påstanden?
Citera
2023-07-24, 12:11
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Dette har du åpenbart ikke peiling på. Les om helseappen, så kan du se med egne øyne, hva den registrerer.

Det er ikke appen som registrerer, men sensorene inni telefonen, som igjen er koblet til appen.
Sensorene kan si noe om hvor hardt hvert "støt" er, og hvor lenge det er til neste støt".
Det er hva det er, en skitteller, og det har vært på markedet i mange titalls år.
Den har sine begrensninger. Det som jeg mener er like interessant er om telefonens gps-data har blitt lagret. Disse dataene sammen med skritteller kan fortelle hvor hun har vært i huset, hvor hun gikk/løp osv.
Det er mange muligheter her. Bl.a. har jeg pekt på muligheten for at det var kjellertrappa hun falt ned, og ikke loftstrappa, sånn i teorien, siden gps`en viser bare lengde og breddegrad og ikke nøyaktig høyde. AEs telefon var sikkert moderne, men tviler på at den hadde høydemåler.
Citera
2023-07-24, 12:21
Medlem
Citat:
Det er ikke appen som registrerer, men sensorene inni telefonen, som igjen er koblet til appen.
Sensorene kan si noe om hvor hardt hvert "støt" er, og hvor lenge det er til neste støt".
Det er hva det er, en skitteller, og det har vært på markedet i mange titalls år.
Den har sine begrensninger. Det som jeg mener er like interessant er om telefonens gps-data har blitt lagret. Disse dataene sammen med skritteller kan fortelle hvor hun har vært i huset, hvor hun gikk/løp osv.
Det er mange muligheter her. Bl.a. har jeg pekt på muligheten for at det var kjellertrappa hun falt ned, og ikke loftstrappa, sånn i teorien, siden gps`en viser bare lengde og breddegrad og ikke nøyaktig høyde. AEs telefon var sikkert moderne, men tviler på at den hadde høydemåler.
Iphone bruker gyro til å måle høydeforskjell.
Jeg har brukt et annet tilsvarende produkt til slikt og det var meget nøyaktig på måling av etasjer.
Citera
2023-07-24, 12:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du holder ikke alle muligheter åpne. Du fokuserer kun på TH som GM, og dermed blir alle andre muligheter overfladisk vurdert, fra din side.

Politiet sier kortstokken er snudd. Politiet har ikke leggetid.

TH er undersøkt såpass grundig og lenge, uten at politiet har funnet noe som styrker mistankegrunnlaget.
- Kanskje politiet allerede har utelukket TH som GM?

Brøske sa jo det at politiet ikke har noen tradisjon med å offentliggjøre slike detaljer angående eventuelle siktelser. Det gjelder nok også i tilfeller siktelsen er henlagt. Siktelsen kan også bli stående, selvom politiet har utelukket TH (eller andre), dersom situasjonen krever det. Det følger nemlig rettigheter med en siktelse. I THs tilfelle kan det være siktelsen opprettholdes pga mediaoppmerksomheten saken har fått. Eller at siktelsen var nødvendig å opprettholdes (fordi lagmannsretten mente det ikke var skjellig grunn til mistanke rettet mot TH), slik at politiet kunne gjøre ransakingen i S4.

Kidnapping som gikk galt sier du. Jeg kan strekke meg til at det var meningen at AE skulle drepes et annet sted, men så satte hun seg sånn til motverge, at hun ble drept.
Men oppdragsgiver, er det bare TH som har motiv for å være.

Jeg fokuserer ikke på kun TH som GM. Jeg har sagt før at i begynnelsen trodde jeg at det var en reel kidnapping, inntil det ene etter det andre kom frem.

Politiet sier at siktelsen har styrket seg over tid, så her lyver du igjen.

Siktelsen opprettholdt slik at de kunne ransake i S4? Det er lenge siden. Så kom dette med såkalt tredjemannsransakning. Henger du ikke med i svingene?
Siktelsen står grunnet medieoppmerksomheten saken har fått? Hørt slikt tull.
Kanskje du kan si litt om disse rettighetene som gjør at det er en fordel for TH å være siktet. Jeg mener at jeg har spurt deg om dette før, men da uteble svar.
Citera
2023-07-24, 12:29
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Iphone bruker gyro til å måle høydeforskjell.
Jeg har brukt et annet tilsvarende produkt til slikt og det var meget nøyaktig på måling av etasjer.

Gyro brukes bl.a. i båt, og brukes til å stabilisere noe.
Barometer derimot bruker det atmosfæriske trykket til å fortelle om det er regn eller sol.
Samme atmosfæriske trykk kan også fortelle noe om høyde.
Citera
2023-07-24, 12:29
Medlem
Citat:
Gyro brukes bl.a. i båt, og brukes til å stabilisere noe.
Barometer derimot bruker det atmosfæriske trykket til å fortelle om det er regn eller sol.
Samme atmosfæriske trykk kan også fortelle noe om høyde.
Iphone har hatt gyro siden iphone 4, et avansert et.

Hvordan tror du de har funnet ut at det var et hardt fall tilsvarende en etasje - med barometer?
https://www.google.com/search?q=iphone+gyroscope&oq=iphone+gyro&aqs=chrom e.0.0i512j69i57j0i512l3j0i22i30l4j0i10i22i30.5354j 0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Citera
2023-07-24, 12:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Dette har du fått tilbakevist flere ganger med sitat og link.

Hvorfor fortsetter du og hevde det?

Har du en link som dokumenterer påstanden?

Ja, det har jeg link til, hvis du har link til det du påstår har tilbakevist min tidligere påstand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in