2023-06-26, 16:13
Medlem
Skaanseths avatar
Det ble visst stille fra et par stykker etter at det sto i media n nettopp at det var fire siktede i saken, og ikke 15.
Citera
2023-06-26, 16:16
Medlem
Hva skilsmisseadvokater og andre mtte mene om hva TH kunne risikert ved en skilsmisse nsket av seg selv eller sin kone er i grunnen ikke av srlig betydning.

Det som betyr noe er hva TH og eventuelle medhjelpere i drapet p henne flte de selv eller TH kunne riskere ved en eventuell skilsmisse. Det er deres frykt p egne vegne eller hans vegne som er motiv for dette drapet.
Citera
2023-06-26, 16:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det som betyr noe er hva TH og eventuelle medhjelpere i drapet p henne flte de selv eller TH kunne riskere ved en eventuell skilsmisse. Det er deres frykt p egne vegne eller hans vegne som er motiv for dette drapet.

Tror dette er ganske sentralt bde med tanke p selve drapsmotivet, men ogs
kanskje motivet for beskytte TH i ettertid.
Citera
2023-06-26, 16:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Hva skilsmisseadvokater og andre mtte mene om hva TH kunne risikert ved en skilsmisse nsket av seg selv eller sin kone er i grunnen ikke av srlig betydning.

Sant, det er jo hva TH frykter skal bli resultatet som betyr mest.
Citera
2023-06-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tror dette er ganske sentralt bde med tanke p selve drapsmotivet, men ogs
kanskje motivet for beskytte TH i ettertid.

Involverte du deg i drapet p henne for beskytte han for eventuelle konsekvenser ved en nsket skilsmisse fra henne, vil du selvflgelig aldri hverken for egen del eller hans del medvirke p noen som helst mte til at han blir tatt for dette drapet. Med mindre det da skulle begynne brenne noe voldsomt under bena p deg selv og du vet du kan f satt han fast for dette drapet og kanskje komme selv komme unna?
Citera
2023-06-26, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Sant, det er jo hva TH frykter skal bli resultatet som betyr mest.

Og hva medhjelper/e kan ha fryktet. TH behver i realiteten ikke vre initiativtager til dette drapet p henne. Men selvflgelig kan han vre det.

Det kan ogs vre at alle de involverte var enige om at det ikke fantes noen annen utvei enn at hun mtte bte med livet. Motivene deres for dette kan selvflgelig vre ulike.
Senast redigerad av Kokadu 2023-06-26 kl. 16:41. Anledning: Tillegg
Citera
2023-06-26, 16:38
Medlem
Har inte lst s mycket om hndelsen. Men har dom hittat A E dd ?
Citera
2023-06-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sander01234
Har inte lst s mycket om hndelsen. Men har dom hittat A E dd ?
Nei
Citera
2023-06-26, 16:44
Medlem
Citat:
Involverte du deg i drapet p henne for beskytte han for eventuelle konsekvenser ved en nsket skilsmisse fra henne, vil du selvflgelig aldri hverken for egen del eller hans del medvirke p noen som helst mte til at han blir tatt for dette drapet. Med mindre det da skulle begynne brenne noe voldsomt under bena p deg selv og du vet du kan f satt han fast for dette drapet og kanskje komme selv komme unna?
Citat:
Med mindre det da skulle begynne brenne noe voldsomt under bena p deg selv og du vet du kan f satt han fast for dette drapet og kanskje komme selv komme unna?
Ja, slik kan det kanskje vre, og jeg tenker at hvis de var 2 stk GM (i tillegg til eventuelle medhjelpere og perifere GM som utfrte diverse oppdrag) s kan den ene eller begge av de to GM ha vrt s utspekulerte at han/de la eller lagde feller for den andre av de to.
Senast redigerad av z-z-z 2023-06-26 kl. 16:47.
Citera
2023-06-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, slik kan det kanskje vre, og jeg tenker at hvis de var 2 stk GM (i tillegg til eventuelle medhjelpere og perifere GM som utfrte diverse oppdrag) s kan den ene eller begge av de to GM ha vrt s utspekulerte at han/de la feller for den andre av de to.

Det tenker jeg vi ikke skal se bort i fra kan vre en ingrediens i denne drapssaken.
Citera
2023-06-26, 16:49
Medlem
Citat:
Det er jeg som mener at passordet ikke ndvendigvis er tilfeldig valgt.
Jeg mener ogs at det kan vre at OH Golfs stjlne identitet ikke er det heller. Jakkevalget til hettemannen behver heller vre det.
Det er i grunnen lite jeg tror er overlatt til tilfeldigheter hos de som planla dette drapet p Fru Hagen. Viktig ha i tankene hos de som eventuelt skal finne hennes levninger og lse denne saken vil jeg pst.

At du p tross av manglende evne til forst mitt resonnement ser ut til allikevel vre i behov av formidle at resonnementet s absolutt ikke henger sammen er for vrig lett gjenkjennelig taktikk for meg.
Her er innlegget som tilhrer diskusjonen diskusjonen du refererer til:

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det forsto jeg men hvordan resonnerer du da?

Hvordan resonnerer du deg frem til at bruken av passordet "Anne", underbygger (gir en fordel/effekt) hensikten med nevne rettferdighet i trusselbrevet?
Jeg stiller deg et enkelt sprsml. S det er jo saker til resonnement, nr du ikke klarer svare p et enkelt sprsml.

Du trenger ikke lage mer drama. Du har allerede tatt deg bryet med svare med svada.
Citera
2023-06-26, 16:49
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Og hva medhjelper/e kan ha fryktet. TH behver i realiteten ikke vre initiativtager til dette drapet p henne. Men selvflgelig kan han vre det.

Ja, man m jo ogs sprre seg, hvem tjener p at Anne ble drept? Finnes det andre?
Hvis halve hans formue skulle ryke, s ville det bli alvorlige konsekvenser, alt etter hvordan det skulle fordeles. Hvis Anne plutselig skulle ta over 35% av aksjene i El-kraft A/S (TH eier n 70%), eller de firmaene ved Futurum.
Jeg stusser litt p utsagnene hans som kommer her i 9:10.

https://www.youtube.com/watch?v=DBRAXWXRKTQ

Ellers utover det s er jo det andre alternativet at aksjene ble solgt en annen vei, slik at Anne fikk halve formuen, og da er det jo barna som blir skadelidende, siden de er arvtakere av Futurum Nringspark og Elkraft A/S. Barna blir jo skadelidende i den form av at aksjeavkastningene bremser voldsomt opp, noe som igjen gr ut over deres fremtidige arv.
THs formue var 1.7 milliarder i 2018, men er n 2.6 milliarder.
Denne veksten ville alts muligens stoppet helt opp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in