Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Altså muligheten for at sønnen har forfalsket en samtale
som gir begge alibi. Da hjelper det lite at AE snakket med MB i ti minutter.
Vi har kun THs og TEHs ord på at AE var i live etter 08.56.
Man har også en bevegelse på telefonen hennes som kan indikere et overfall/fall og at hun var i live på det tidspunktet denne bevegelsen finner sted. Nå er det ikke opplyst når denne bevegelsen fant sted, men i og med at politiet snakker om siste kjente livstegn i forbindelse med samtalen med sønnen så finner vel denne bevegelsen sted på et senere tidspunkt enn denne samtalen skulle man tro.
Selv tror jeg ikke TEH var i SV4 og gjorde et forsøk på å nå sin søster via en oppringning og så sendte en sms til sin søster for å tilby barnepass. For deretter ta en samtale til egen telefon hvor han snakket med en person i 92 sekunder. Svært risikabelt med tanke på å avsette ulike spor fra seg selv på telefonen, både ved å snakke inn i den og sms’e. Det ville det også vært for andre som eventuelt da kan tenkes å ha brukt hennes telefon til dette.
Jeg tror han snakket med sin mor. Men jeg tror ikke han snakker sant om hva som faktisk var temaet i den samtalen. Da hadde han neppe ringt henne tilbake en halvtimes tid senere og lagt igjen en melding med ingenting, sett bort fra du behøver ikke ringe med tilbake, er trøtt, finner senga ordlyd.
Jeg tror også Fru Hagen var i live lenge etter siste kjente livstegn. At hun ikke hadde kontroll på egen telefon er selvfølgelig ikke ensbetydende med at hun var død når Skansen, sønnen og TH ringte den.