Blir nog att spana in LSK - VIF den 22 oktober.
Lilleström som jagar europaplats tappade precis sin tränare till rivalen Vålerenga i botten, mitt under säsongen.
Citat:
Geir Bakke uppger att han under sin tid i Lilleström upplevde ett visst begynnande "slitage" mellan tränarteamet och spelargruppen - och att magkänslan talade för Vålerenga när möjligheten att gå till rivalen istället dök upp.
- Det här är det största sveket i norsk fotboll. Geir Bakke är fotbolls-Norges största judas någonsin och han kan se fram emot derbyt i oktober, säger Tony Johansen, representant för Kanarifansen.
Lilleströms sportchef Simon Mesfin är inte glad över Bakkes klubbyte.
- Jag respekterar beslutet han fattat för sin egen karriär, men jag respekterar inte att han går till Vålerenga. Han har fått höra vad jag tänker om det, men det håller jag mellan oss, säger Mesfin enligt TV2.
- Det är lätt att bli historielös vad gäller fotboll, men flera internt har sagt att det här är något av det sjukaste. Det är jag enig i. Det kommer ta lång tid innan vi upplever det här igen.
Det är en klausul i Bakkes kontrakt som Vålerenga aktiverat. Därmed har man kunnat få loss tränaren från rivalen. Den 22 oktober möts lagen i ett derby och då lär det bli hett.
- Geir har frågat om han behöver ha hjälm på sig när han kommer hit. Jag har sagt till honom att det inte räcker med hjälm, att han måste ha en hel rustning på sig. För det kommer ta fyr.