Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-12, 21:34
Medlem
baggebo1s avatar
I England är det självklart att spelarna är med fansen, det är inget någon behöver sitta och skryta med eller forcera fram.
Citera
2023-07-12, 23:13
Medlem
Blir nog att spana in LSK - VIF den 22 oktober.

Lilleström som jagar europaplats tappade precis sin tränare till rivalen Vålerenga i botten, mitt under säsongen.

Citat:
Geir Bakke uppger att han under sin tid i Lilleström upplevde ett visst begynnande "slitage" mellan tränarteamet och spelargruppen - och att magkänslan talade för Vålerenga när möjligheten att gå till rivalen istället dök upp.

- Det här är det största sveket i norsk fotboll. Geir Bakke är fotbolls-Norges största judas någonsin och han kan se fram emot derbyt i oktober, säger Tony Johansen, representant för Kanarifansen.

Lilleströms sportchef Simon Mesfin är inte glad över Bakkes klubbyte.

- Jag respekterar beslutet han fattat för sin egen karriär, men jag respekterar inte att han går till Vålerenga. Han har fått höra vad jag tänker om det, men det håller jag mellan oss, säger Mesfin enligt TV2.

- Det är lätt att bli historielös vad gäller fotboll, men flera internt har sagt att det här är något av det sjukaste. Det är jag enig i. Det kommer ta lång tid innan vi upplever det här igen.

Det är en klausul i Bakkes kontrakt som Vålerenga aktiverat. Därmed har man kunnat få loss tränaren från rivalen. Den 22 oktober möts lagen i ett derby och då lär det bli hett.

- Geir har frågat om han behöver ha hjälm på sig när han kommer hit. Jag har sagt till honom att det inte räcker med hjälm, att han måste ha en hel rustning på sig. För det kommer ta fyr.
Citera
2023-07-13, 13:06
Medlem
baggebo1s avatar
Skillnaden mellan "ultras" och supportrar:

Supportrar: Har massor av (coola) flaggor hängande över räcken framför och bakom läktaren.
Ultras: Har massor av (töntiga) flaggor viftandes med hela matchen i publiken.

Supportrar: Fullt fokus på matchen. Stödjer sitt lag med hög intensiv sång. Deltar inte i nån "show", utan är där för fotbollen.
Ultras: Noll fokus på matchen. Står och mumlar till en bögtrumma, hoppar i takt (töntigt). Lite mer avancerade ultras gör t.o.m. koreografiska rörelser där händerna vaggar av och an och man sitter ner och sen ställer sig upp (ultratöntigt). Ingen bryr sig om matchen. Sången ekar i ungefär samma lunk oavsett vad som händer.

Supportrar: Efter matchen diskuterar man spelet och resultatet.
Ultras: Efter matchen diskuterar man tifot och "ultraskampen".

Supportrar: Gillar sitt lag, supportar sitt lag. Grundinställning: "Jag finns till för laget". Är inte främmande för att både hylla eller såga spelare när det går bra eller dåligt, men får aldrig för sig att det är de som styr laget.
Ultras: Gillar sig själva, supportar sig själva. Grundinställning: "Laget finns till för mig". Tror att man äger och styr klubben, kör med spelare, hetsar mot tränare, håller "kvartsamtal", hotar klubbrepresentanter som inte gör som man vill.

Har ni fler?
Citera
2023-07-16, 11:25
Medlem
Otroliga publiksiffror och biljettförsäljning som levererats i Allsvenskan den senaste tiden.

I förra omgången hade Malmö slutsålt på sina sektioner mot Mjällby(19714 på plats) och även Götet slutsålt på sina sektioner hemma i bottenmötet mot Varberg (15687 på plats).
AIK med starka 22.217 mot Häcken givet sin tabellplacering.

Igår hade Halmstad 7.479 mot Värnamo. En imponerande siffra för ett sånt möte.
Idag ser vi fram emot ett utsålt El Västico och samtidigt tar Bajen emot Kalmar där 25.669 biljetter är sålda.
På måndag är det Djurgår'n - Malmö och där är 27.023 plåtar sålda och det lär bli slutsålt på Djurgårdssektionerna (maxkapacitet är ca 27.700 den här matchen).

Nästa vecka tar AIK emot Malmö på söndag och där är redan över 23.000 sålda.
Även Djurgår'n närmar sig 20.000 sålda till Elfsborg hemma på lördag.
Citera
2023-07-16, 18:48
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Örgryte IS - Helsingborgs IF:

https://ibb.co/CMbk76K
https://ibb.co/ws3Yd4S
Citera
2023-07-18, 13:25
Medlem
baggebo1s avatar
Såg nu att Twente snabbt sålt sina 1500 biljetter de fått tilldelade på Tele2. Lika många fick Hammarby i Enschede. Skillnaden här nu är att Twente verkar sälja ut sin hemmamatch, medan Hammarby inte sålt över 20k än. Ska Hammarby låta Twentesupportrar få fler biljetter om intresse finns, eller ska man låta delar av arenan gapa tom bara för att markera mot motståndaren? Vad jag vet är att de inte släppt biljetter på öppna marknaden utan det finns nån kod som medlemmar i Hammarby kan använda sig för att köpa. De gör alltså allt det de lipade över att Twente gjorde, skillnaden är att där Twente kunde säga att "varför ska Hammarbyfans gå före våra egna" så gör Hammarby det bara för att jävlas.

Det snackas mycket bland de här ultras om att sporten är för supportrar osv osv. Ska bli spännande att följa hur de gör här.
Citera
2023-07-20, 14:55
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Såg nu att Twente snabbt sålt sina 1500 biljetter de fått tilldelade på Tele2. Lika många fick Hammarby i Enschede. Skillnaden här nu är att Twente verkar sälja ut sin hemmamatch, medan Hammarby inte sålt över 20k än. Ska Hammarby låta Twentesupportrar få fler biljetter om intresse finns, eller ska man låta delar av arenan gapa tom bara för att markera mot motståndaren? Vad jag vet är att de inte släppt biljetter på öppna marknaden utan det finns nån kod som medlemmar i Hammarby kan använda sig för att köpa. De gör alltså allt det de lipade över att Twente gjorde, skillnaden är att där Twente kunde säga att "varför ska Hammarbyfans gå före våra egna" så gör Hammarby det bara för att jävlas.

Det snackas mycket bland de här ultras om att sporten är för supportrar osv osv. Ska bli spännande att följa hur de gör här.

Biljetterna(som fanns kvar efter förköpet) släpptes öppet först, men typ dagen innan twentesupportrarna skulle köpa sina biljetter, så blev biljetterna endast åtkomliga via kod.

Edit: Lite besviken är man på antalet sålda biljetter. Det är övre sektioner på långsidorna(framförallt västra) som det finns plåtar kvar på.
Senast redigerad av Pillenfille 2023-07-20 kl. 15:07.
Citera
2023-07-20, 15:08
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Biljetterna(som fanns kvar efter förköpet) släpptes öppet först, men typ dagen innan twentesupportrarna skulle köpa sina biljetter, så blev biljetterna endast åtkomliga via kod.

Edit: Lite besviken är man på antalet sålda biljetter. Det är övre sektioner på långsidorna(framförallt västra) som det finns plåtar kvar på.

Yup, riktigt muppigt att folk inte köper plåtar bara för att det med all sannolikhet är given torsk. Kryssar eller till och med vinner vi i Enskede lär det rulla in bra mycket köp men..
Citera
2023-07-20, 15:22
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Yup, riktigt muppigt att folk inte köper plåtar bara för att det med all sannolikhet är given torsk. Kryssar eller till och med vinner vi i Enskede lär det rulla in bra mycket köp men..

Hörde jag jippo?
Citera
2023-07-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Hörde jag jippo?
Hammarby har haft stark publiktillströmning trots över 100 års motgångar. Åren i Superettan ett tydligt kvitto på detta. Ändå beskyller du nu supportrarna för att vara medgångare?
Citera
2023-07-20, 15:55
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holden122
Hammarby har haft stark publiktillströmning trots över 100 års motgångar. Åren i Superettan ett tydligt kvitto på detta. Ändå beskyller du nu supportrarna för att vara medgångare?

Jag citera en bajare som kalla er medgångare. Ni hade tillströmming så fort de gick uppåt denna säsongen är ni bajen igen och då har de snarare blivit publikbortgång. Är det 5000 ni tappat på vägen?
Citera
2023-07-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Jag citera en bajare som kalla er medgångare. Ni hade tillströmming så fort de gick uppåt denna säsongen är ni bajen igen och då har de snarare blivit publikbortgång. Är det 5000 ni tappat på vägen?
Att det kommer lite mer publik i sportslig medgång är naturligt och sker i alla klubbar., det är inte jippo oavsett vilken förening det sker i. Bajen har väl snarare varit undantaget gällande detta tidigare då det ökat i motgång.

När säsongen summeras har säkerligen bajen ett respektabelt hemmasnitt på 20 000-25 000 åskådare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in