Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-30, 15:10
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Det finns absolut en stolthet för mig att det finns en mängd Bajen-krogar, framförallt på Södermalm. Att kunna sätta sig på en av dom innan eller efter match är en lycka och har blivit en stor del av mitt supporterskap. Tro mig, jag vill vinna som fan. Jag drömmer om ett andra SM-guld så det gör ont ibland och även om drömmen känns långt borta och kanske aldrig kommer hända så kommer jag aldrig sluta drömma. Tanken då alla dessa Bajen-krogar vara fulla av lyckliga Bajare bär en stor del av drömmen. Det skulle vara så jävla vackert.
Det är såhär supporterskap är och bör vara, klockrent inlägg.
Citera
2023-11-30, 15:23
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Problemet är ju att krogar som har ett visst klientel får signerade matchtröjor etc av stammisar o andra som de vill sätta upp, för att känna sig hemma o må bra av att gå på "sin krog", det är ju inget som direkt tas ned sen.

Om vi nu pratar om södermalm, ingen krögare kan ju reppa AIK/DIF på väggarna..det säger sig självt. Om inte annat så hängs det upp tröjor o halsdukar just för att folk ska komma. Det är som att köpa en ny jukebox på 60 talet, man vill dra folk...inte bli ovän med kunderna.

Tror du Syrian-Gabbe på Malmgrenska är urbajare elr? De längs ringvägen o andra gator har ju inget val.. kan tala om att en del av babbarna som äger krogarna där eg håller på Gnaget och umgås med gnagare och har haft både FB o DFG som kunder genom tiderna. I andra områden i sthlm givetvis, inte på deras söderkrog.

Det är klart de gillar Bajen o Bajare, det är sköna kunder som bor i området.

Tror du att du ser många Bajenflaggor i Solna o Sumpan? Tror du Karlstadkrogarna reppar Frölundatröjor?

Ni har sjukt många krogar i hjärtat av söder, tror du era grabbar skulle låta ngn babbe hänga upp en Gnagettröja?

Nej jag tror inte att det finns någon bar med Bajenflaggor i Solna eller Sumpan. Min orginalfråga var ifall Djurgården hade någon bar i södra Stockholm som reppade dom med tankte på deras ständigt claimande av söderort. Jag fann det intressant att det fanns så pass många så reppade oss då jag absolut inte var medveten av alla som listades.

Jag förstår också att vissa personer inte är dunderbajare men jag har väldigt svårt att tro att det är en betydande andel av dessa ställen. Sen så känner jag personligen inte att det är vitalt att ägaren till baren är passionerad till 100% utan att det räcker gott och väl att anpassa sig till den lokala befolkningen. Om du väljer att hålla stängt extra länge för att förhindra antagonister att dricka på din restaurang/bar räcker det gott och väl för mig. Att diskutera varje enskild bar kommer vara en omöjlighet men ifall det hänger en inramad matchtröja på ett ställe tycker jag att det är en självklarhet att konstatera att den baren reppar din klubb. Jag har varit på majoriteten av barerna och är väldigt tillfreds med hur mycket Hammarby dom andas.
Citera
2023-11-30, 15:30
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Nej jag tror inte att det finns någon bar med Bajenflaggor i Solna eller Sumpan. Min orginalfråga var ifall Djurgården hade någon bar i södra Stockholm som reppade dom med tankte på deras ständigt claimande av söderort. Jag fann det intressant att det fanns så pass många så reppade oss då jag absolut inte var medveten av alla som listades.

Jag förstår också att vissa personer inte är dunderbajare men jag har väldigt svårt att tro att det är en betydande andel av dessa ställen. Sen så känner jag personligen inte att det är vitalt att ägaren till baren är passionerad till 100% utan att det räcker gott och väl att anpassa sig till den lokala befolkningen. Om du väljer att hålla stängt extra länge för att förhindra antagonister att dricka på din restaurang/bar räcker det gott och väl för mig. Att diskutera varje enskild bar kommer vara en omöjlighet men ifall det hänger en inramad matchtröja på ett ställe tycker jag att det är en självklarhet att konstatera att den baren reppar din klubb. Jag har varit på majoriteten av barerna och är väldigt tillfreds med hur mycket Hammarby dom andas.
Fair enough, absolut fattar jag dig.

Det går inte, det finns ställen som haft väldigt mkt Djurgårn tidigare genom åren.. då gick det, nu blir det problem för de. Men det där med att tydligt visa bara en tröja/färger på väggarna är ju relativt nytt ändå. Förut var väggarna tomma men alla visste ändå.

Kolla bara de italienska krogarna, de har typ 15 tröjor på väggen för att inte stöta sig.
Citera
2023-11-30, 16:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Skillnaden mellan dom och er är att dom kan sjunga högre än sin trumma.
Du är rolig du. Såvida du inte vill köra en lemmy och prata 70 tal så har vi i princip alltid varit överlägsna på läktaren. Inte vårt fel att Nationalarenan är som den är, men det syns jävligt tydligt när vi gästar Tele2 vem som fortfarande är herrarna i huset. Råsunda ska vi inte ens snacka om.

Seså, spring och göm dig nu. Jag är färdig med dig.
Citera
2023-11-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du är rolig du. Såvida du inte vill köra en lemmy och prata 70 tal så har vi i princip alltid varit överlägsna på läktaren. Inte vårt fel att Nationalarenan är som den är, men det syns jävligt tydligt när vi gästar Tele2 vem som fortfarande är herrarna i huset. Råsunda ska vi inte ens snacka om.

Tele2 kanske det ja. Men när ni gästade oss på Olympia förra året var ni inget som imponerade på mig. Trumman lät dubbelt er.
Citera
2023-11-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Haha Ni är sämst och verkar trivas med det? En gång i tiden hade man lite smårespekt för era grabbar men nu för tiden skrattar man bara åt er pajasförening.
Citera
2023-11-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Du menar att Golden Shower-kampanjen är det som har varit drivande i er årskortsförsäljning? Jag ryser in i själen av obehag när jag ser det där. Nästan lika mycket som jag ryser av att vår bonnläpp till ”Head of Retail” bräker om att han vill bygga en souvenirbutik med barista på en ”trippel-A-adress” på Söder.

Spyr på dessa trendiga marknadsbyråer och managementkonsulter.
Jag menade inget bara konstaterade. Du får dra slutsatsen om du vill.

Inte tusan är det årets sportsliga framgång som såld slut på årskorten.
Citera
2023-12-01, 12:05
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Kan säga att på derbydagar (säg DIF-AIK, AIK-DIF) så är det väldigt många krogar i vissa delar av stan som inte släpper in grupper i Gnagettröjor. Hela odenplanområdet kan man mellan tummen o pekfingret säga neka Gnagare eftersom stället är proppat med från lätt berusade till halvfulla Djurgårdare.

Att söderkrogarna nekar Gnaget när de ska ta över söder för sin patetiska marsch för att pissa på Bajen ser jag som en självklarhet. Hela jävla söder borde vara stängt så de får ta pizzerian på Sockenplanstorget el dyl. Det är ju inget att brösta upp sig för som supporter. Kommer en familj in där 2 har DIF tröja en dag då Bajen inte spelar så kastas ju inte de ut direkt på 9/10 av de krogarna som nämns.

Men en tjej ville ta med mig på spelning (hennes kompis har band, han är äldre Bajare) på Broder Tuck för ett tag sedan på en lördag kväll .. jag sa att det går inte, 99% att det kommer bli tjafs och folk kommer be mig dra. Så ja, det finns krogar man undviker om det inte är en torsdag med typ 8 kollegor elr 4 par.
Att de inte släpper in folk som håller på motsatta laget inför ett derby är väl knappast konstigt. Det är ju för att undvika bråk. Finns nog inte en krog i Stockholm däremot som skulle hålla stängt för gnagare/bajare när Dif inte spelar för att visa att de håller på Djurgården.

Nackdelen med att ni gett upp er lokalförankring är att ni numera inte hör hemma någonstans. Sen kan ni skrika "hela Stockholm" bäst ni vill, resultatet har blivit att ni inte ens själva vet var ni hör hemma längre.
Citera
2023-12-01, 13:15
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Att de inte släpper in folk som håller på motsatta laget inför ett derby är väl knappast konstigt. Det är ju för att undvika bråk. Finns nog inte en krog i Stockholm däremot som skulle hålla stängt för gnagare/bajare när Dif inte spelar för att visa att de håller på Djurgården.

Nackdelen med att ni gett upp er lokalförankring är att ni numera inte hör hemma någonstans. Sen kan ni skrika "hela Stockholm" bäst ni vill, resultatet har blivit att ni inte ens själva vet var ni hör hemma längre.
de var det jag menade, att det nekas folk trots att de skiter i vilket lag som sitter där just för dagen.

inte för att de reppar dif på ngt vis.

var som ett svar ang att det kan misstolkas lite att en krog nekar folk eftersom de eg inte har ngt val.

som på ringvägen, där sitter ju en del av bajens grabbar ibland eftersom det är ovanför kanalplan, klart de gick vägen bort o sa åt babbarna som äger krogarna ända bort mot katarina att de ska ge fan i att låta gnaget få sitta o flexa sig o bärsa.

nu är ju de krogarna typ bajenkrogar för att de ligger där de ligger. de runt odenplan har ju noll med DIF att göra.
Senast redigerad av Pancev 2023-12-01 kl. 13:29.
Citera
2023-12-01, 13:34
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
jag tänker faktiskt inte bitcha på dig ang det där även om de andra DIF i tråden o forumet kanske blir besvikna.

Folk har sina ställen beroende på gruppering men i det stora perspektivet har du ju en klar poäng. En tydlig förankring där alla typer av supportrar kan ramla in o hinka öl på en torsdag o man känner folk finns ju inte på det viset.

däremot vill jag invända mot ordet gett upp, sthlm stad, lokalt motstånd o pengar är ju den eg huvudorsaken. ge upp är en annan sak, ungefär som att bajen skulle gett upp hockeyn bara för att det var skönast så.
Citera
2023-12-01, 17:26
Medlem
Denna vänskap mellan rangers och Helsingborg må vara den med mest förödande för vår supporterskap hittills. Två grupperingar, skånepågarna och kompaniet med tajta banda till union bears ska nu apa efter deras sketklack och jobba för en trumma på södra stå. Fy fan för union bears, sp och hk och deras feta egon, ingen respekt för någon av dom längre nu när dom bestämt sig själva som viktigare än alla andra. Jag skiter fan i era bränningar och tifon om det kommer med en jävla trumma. Hoppas det bara är ett jävla skämt.
Citera
2023-12-01, 18:31
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Denna vänskap mellan rangers och Helsingborg må vara den med mest förödande för vår supporterskap hittills. Två grupperingar, skånepågarna och kompaniet med tajta banda till union bears ska nu apa efter deras sketklack och jobba för en trumma på södra stå. Fy fan för union bears, sp och hk och deras feta egon, ingen respekt för någon av dom längre nu när dom bestämt sig själva som viktigare än alla andra. Jag skiter fan i era bränningar och tifon om det kommer med en jävla trumma. Hoppas det bara är ett jävla skämt.

Det är väl så att om man har ultras i nån form så kommer en trumma tillslut. Som Baggebo varit inne på så är ultras en franchise, d.v.s alla är likadana i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in