2023-07-20, 16:10
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holden122
Att det kommer lite mer publik i sportslig medgång är naturligt och sker i alla klubbar., det är inte jippo oavsett vilken förening det sker i. Bajen har väl snarare varit undantaget gällande detta tidigare då det ökat i motgång.

När säsongen summeras har säkerligen bajen ett respektabelt hemmasnitt på 20 000-25 000 åskådare.
I bajens fall är det inte fotbollsfans man ökat publiken med. Det är de folk brukar diskutera.
Citera
2023-07-20, 16:30
Medlem
DidierDrogba02s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=0htIq1O7JcU&t=1022s

Ännu ett klipp där två engelsmän hyllar vår ultraskultur i Sverige. HFV är enligt mitt tycke den bästa kanalen som vloggar om supporterkultur och där matcherna men framförallt publiken prioriteras först.

Engelsmännen intervjuas vid 4:16-6:24.
Citera
2023-07-20, 17:34
Medlem
lemmy124s avatar
22k i snitt. Skåpade dif på läktaren senaste derbyt. Har överlag haft roligt på läktaren med god gemenskap. Sen kommer bönderna som vanligt och börjar prata jippo osv. Hade inte dif 15 000 matchen innan Malmömatchen tex. Vår sämsta publiksiffra för säsongen var 17 000 i cupmatchen mot Sundsvall. "Publikkris" bla bla. Vi har ännu inte spelat mot storlagen, så vi lär ha mer folk i snitt än 2016/2017 när säsongen är slut.
Citera
2023-07-21, 08:35
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
https://www.youtube.com/watch?v=0htIq1O7JcU&t=1022s

Ännu ett klipp där två engelsmän hyllar vår ultraskultur i Sverige. HFV är enligt mitt tycke den bästa kanalen som vloggar om supporterkultur och där matcherna men framförallt publiken prioriteras först.

Engelsmännen intervjuas vid 4:16-6:24.

Vad menar du? De säger ju att svenskarna sjunger mer genom hela matchen, lika om inte mer passionerade som britterna? Det har ju lille pissenassen hackspett sagt är omöjligt.

I och för sig, när jag tittar närmre på dem så ser jag ju maskeringen och bengalerna som sticker upp ur byxlinningen..
Citera
2023-07-21, 08:36
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
22k i snitt. Skåpade dif på läktaren senaste derbyt. Har överlag haft roligt på läktaren med god gemenskap. Sen kommer bönderna som vanligt och börjar prata jippo osv. Hade inte dif 15 000 matchen innan Malmömatchen tex. Vår sämsta publiksiffra för säsongen var 17 000 i cupmatchen mot Sundsvall. "Publikkris" bla bla. Vi har ännu inte spelat mot storlagen, så vi lär ha mer folk i snitt än 2016/2017 när säsongen är slut.

Ja jag tror också att vi landar på ett bra snitt, känns rätt rimligt att folk har mest prio på allsvenskan.
Citera
2023-07-21, 09:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Vad menar du? De säger ju att svenskarna sjunger mer genom hela matchen, lika om inte mer passionerade som britterna? Det har ju lille pissenassen hackspett sagt är omöjligt.

I och för sig, när jag tittar närmre på dem så ser jag ju maskeringen och bengalerna som sticker upp ur byxlinningen..
Alla länder har självhatande individer. Ett par självhatande engelsmän bevisar ingenting.

Sen var de på en Djurgårdsmatch, och Djurgården håller hög engelsk standard. Om de här är vana att gå på Brentford eller Tottenham så är det inte konstigt att de hyllar DIF.
Citera
2023-07-21, 09:19
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Alla länder har självhatande individer. Ett par självhatande engelsmän bevisar ingenting.

Sen var de på en Djurgårdsmatch, och Djurgården håller hög engelsk standard. Om de här är vana att gå på Brentford eller Tottenham så är det inte konstigt att de hyllar DIF.

De tog upp just detta i samband med att de sa att de varit på Bajen-kalmar dagen innan
Citera
2023-07-21, 09:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
De tog upp just detta i samband med att de sa att de varit på Bajen-kalmar dagen innan
Rent självhat då. "Allt spännande kommer utifrån", som Mona Sahlin sa.
Citera
2023-07-21, 11:04
Medlem
baggebo1s avatar
Modiga Elfsborg vågar slåss för svenska fotbollssupportrar. Mycket bra! Inte konstigt att det är de som ökar sitt publiksnitt snabbast av alla lag.
Citat:
Vår publik och personals säkerhet är alltid av högsta prioritet. Som arrangörer arbetar vi aktivt för att förhindra samt förebygga ordningsstörningar i samband med match och ur ett arrangörs- och säkerhetsperspektiv är söndagens handlingar helt oacceptabla. Det strider inte enbart mot lagen, utan även mot föreningens publik- och säkerhetspolicy och hör inte hemma på Borås Arena.

IF Elfsborg kommer nu tillsammans med Polisen att gå igenom bildmaterial från samtliga incidenter för att kunna identifiera inblandade individer och om möjligt vidta åtgärder gentemot dessa, såsom tillträdesförbud och/eller arrangörsavstängningar.

Vi vill med detta ge en tydlig signal att IF Elfsborg kraftfullt fördömer dessa handlingar och att vi genom de här åtgärderna tar de senaste incidenterna på största allvar.
https://elfsborg.se/2023/07/20/med-a...16-7%ef%bf%bc/
Citera
2023-07-21, 11:34
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Modiga Elfsborg vågar slåss för svenska fotbollssupportrar. Mycket bra! Inte konstigt att det är de som ökar sitt publiksnitt snabbast av alla lag.

https://elfsborg.se/2023/07/20/med-a...16-7%ef%bf%bc/

Elfsborg, dif bla bla. Din äckliga horunge, ingen kommer övertygas om att dessa pajaser har främst fans i Sverige.

MVH. Hammarby IF. Tror jag även kan tala för disco-glenn, Köpenhamns Södertälje och- Lapplands Väsbys AIK.
Citera
2023-07-21, 11:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Elfsborg, dif bla bla. Din äckliga horunge, ingen kommer övertygas om att dessa pajaser har främst fans i Sverige.

MVH. Hammarby IF. Tror jag även kan tala för disco-glenn, Köpenhamns Södertälje och- Lapplands Väsbys AIK.
Vilket språk du använder mot en medmänniska! Sen har jag inte sagt att Elfsborg har bäst supportrar, bara att klubben agerar modigt. Elfsborg har samma trumbaserade klackkultur som de flesta andra lag i Sverige. en kultur jag ogillar skarpt.
Citera
2023-07-21, 12:10
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:

Vad tycker du förresten om Hammarbys beslut att låsa matchen mot Twente för utomstående och bara sälja till egna? Vad tycker du om att bara ge 1500 biljetter till Twente trots att de kunde sälja fler och att ni inte sålt mer än 18k än? Är inte det ett "supporterfientligt" agerande. Men det kanske är ok när ni gör det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in