2023-04-08, 10:47
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Tycker det hade varit kul med Västerås i Allsvenskan.
Ja det är väl typ de och BP då?

Nä men alltså, VSK brukar köra utan trumma på läktaren. Dessutom gick de mer eller mindre med på ett oavgjort resultat när vi mötte dem i sista matchen för två år sedan. Anföll inte vid 2-2 trots att de hade bollen och vi hade fått en tveksam straff. Ett resultat som innebar att vi fick kvala uppåt och de slapp kvala neråt. Västerås respekterar jag.
Citera
2023-04-08, 13:44
Medlem
Kaciguios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Tycker det hade varit kul med Västerås i Allsvenskan.
Tänker man enbart på supportrar så bort med BP, Varberg och Värnamo.
Upp med oss, GAIS och J-Södra/Örgryte/Örebro/Västerås hade väl vara det mest ultimata.
Börjar hända lite saker i Halmstad och Mjällby vilket är kul att se.
Citera
2023-04-09, 04:30
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det kan eventuellt ha varit så att jag var full ja. Nåja. Jag ska ge dig att Råsunda var en riktigt skön arena. Jag har många goda minnen från den arenan och området runt arenan. Det kunde vara ganska stökigt där omkring när vi mötte AIK och akustiken under det framskjutande taket gjorde att vi kunde höras mycket med relativt små följen.
Cupfinalen 2006 hade vi dessutom ett ganska stort följe och vi tog fullständigt över alla pubarna. Magiskt att få rulla in på East med en dubbeldäckare enbart med grabbar och finna stället proppfyllt med HIF:are. Sen lät det rejält på matchen och pokalen säkrades.

https://www.youtube.com/watch?v=nTL_mZvyH-A

Ja Råsunda var fint. Olympia är också en fin arena som förtjänar ett allsvenskt lag. Betydligt trevligare stad än Malmö dessutom.

Asiaterna som driver East hade det inte så enkelt genom åren om vi säger så
Citera
2023-04-10, 10:10
Medlem
baggebo1s avatar
Jag tänkte på en sak när jag såg Sirius - Djurgården igår som klargjorde en sak väldigt tydligt för mig i mina försök att analysera olika supportergrupper och vad vissa gör rätt och andra fel. Man hörde mest DIF-supportrarna förutom en sak: Man hörde Sirius trumma. Vad som framgick väldigt tydligt av att höra Djurgårdarnas sång till Sirius trumma är att ALLA DIF:s ramsor gick i ett snabbare tempo än Sirius lunkande trumma! Jag tror jag har nämnt det innan men jag har aldrig tidigare fått en sån tydlig och klar bild av hur viktigt tempot är. Trumman tvingar fram ett lägre tempo, vilket ger mindre "röj", mindre energi. Så det är liksom inte bara trumman i sig som är problemet, att den tar över ljudbilden, utan det är också att den förstör tempot i alla sånger. Alltså: Yttreligare en sak som gör Djurgården så överlägsna är att de sjunger i ett högre tempo!
Citera
2023-04-10, 14:28
Medlem
lemmy124s avatar
Ah, ytterligare en "neutral" supporterrecension av Baggebo. Märkligt att ingen av andra lagens spelare och tränare eller supportrar för den delen rankar DIF högst upp(förutom Helsingborg). Du stänger av ljudet på dem andra lagens matcher. Men kan trots allt ge betygsättning.

Du är självklart djurgårdare. Ni gårdartroll brukar låtsas hålla på andra lag för att bara hylla djurgården i nått slags tafatt försök till att höja er själva. Pajas.
Citera
2023-04-10, 14:35
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Ah, ytterligare en "neutral" supporterrecension av Baggebo. Märkligt att ingen av andra lagens spelare och tränare eller supportrar för den delen rankar DIF högst upp(förutom Helsingborg). Du stänger av ljudet på dem andra lagens matcher. Men kan trots allt ge betygsättning.

Du är självklart djurgårdare. Ni gårdartroll brukar låtsas hålla på andra lag för att bara hylla djurgården i nått slags tafatt försök till att höja er själva. Pajas.

för att vara neutral och inte ha något lag så känns det lite suspekt att bögerbo1 bara lyckas se dif lions matcher
Citera
2023-04-10, 14:55
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:

Hade ni varit lika bra som Djurgården hade jag varit den första att hylla er. Jag önskar att andra lag ska komma ikapp DIF, eftersom jag tror att hårdare konkurrens gör att alla blir bättre. Jag skrev lite om er insats på Bravida i matchtråden, tycker bl.a ni är för stela, kör ramsor för länge, kör ramsor som inte passar matchbilden etc. Känslan är att ni agerar utanför och fristående från matchen på nåt sätt.
Senast redigerad av baggebo1 2023-04-10 kl. 15:00.
Citera
2023-04-10, 15:05
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hade ni varit lika bra som Djurgården hade jag varit den första att hylla er. Jag önskar att andra lag ska komma ikapp DIF, eftersom jag tror att hårdare konkurrens gör att alla blir bättre. Jag skrev lite om er insats på Bravida i matchtråden, tycker bl.a ni är för stela, kör ramsor för länge, kör ramsor som inte passar matchbilden etc. Känslan är att ni agerar utanför matchen på ett sätt.

Tog väl en timme innan vi satte bollen på mål. Tycker väl draget är vad man kan förvänta sig sett till matchbild. Sen kan jag inte uttala mig om draget på plats igår. Stannade på Södermalm för att se handbollslaget vinna.
Citera
2023-04-10, 15:45
Medlem
Citat:

Fast det funkar inte riktigt att utgå från vad spelarna säger. För det finns ingen spelare i Bajen, AIK eller till och med Malmö som skulle ge oss högst poäng även om vi var bäst. Samma sak är det för AIK fast man byter Malmö mot Göteborg. Spelare har också en tendens att rösta hur mycket publik/välfyllt det är på matcherna och därför Malmö alltid kommer typ tvåa på dessa listor.
Citera
2023-04-10, 16:08
Medlem
baggebo1s avatar
Jag nämnde detta förra säsongen men det är värt att ta upp igen. Det är oerhört märkligt att AIK på hemmaplan alltid väljer att spela andra halvlek från klacken. I England ser man alltid hur man vill spela mot sina egna fans i andra. DIF spelar alltid mot Sofia i andra. Jag tycker det är märkligt av AIK, och jag har inte sett nån rimlig förklaring till varför de gör så. Det är inte supportervänligt, och det är inte svenssonvänligt (vill vill se "scenerna" vid de viktiga målen i andra).
Citera
2023-04-10, 16:32
Medlem
baggebo1s avatar
AIK:s sittplats försökte köra igång "Kom igen gnaget" (en ramsa laget behöver nu!) i mitten på andra halvlek. Norra vägrar haka på och startar så småningom "Allez, Allez, Allez" (en ramsa som inte passar just nu!) istället. Dålig harmoni i laget, dålig harmoni mellan klack och övriga.

Behöver jag nämna vilket lag som har jävligt bra harmoni mellan stå och sittplats?
Senast redigerad av baggebo1 2023-04-10 kl. 16:36.
Citera
2023-04-10, 16:54
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
AIK:s sittplats försökte köra igång "Kom igen gnaget" (en ramsa laget behöver nu!) i mitten på andra halvlek. Norra vägrar haka på och startar så småningom "Allez, Allez, Allez" (en ramsa som inte passar just nu!) istället. Dålig harmoni i laget, dålig harmoni mellan klack och övriga.

Behöver jag nämna vilket lag som har jävligt bra harmoni mellan stå och sittplats?

33 tusen på plats idag kommer vara ca 10 tusen nästa match ändå kommer lemic fanz oja sig om att bajen är jippo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in