2023-01-18, 09:56
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.huskichocolate.com/pages...by-competition

Bajen är inte ett jippo.

Åh fan bajen hade en tävling tillsammans med en sponsor för 1,5 år sedan, måste vara unikt eftersom du lyfter det så här länge sedan.
Citera
2023-01-18, 10:25
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Tänkte att någon av forumets Bajare kanske ville ta del av erbjudandet.

Sant, lite tillspetsat att kalla Huski-grejen för jippo. Jag avgår givetvis.

Tycker det är en kul grej som kan lyfta vår läktarkultur upp ett par snäpp med en fullspäckad upplevelse runt hela klubben vid matchdag så det kan knappast kallas jippo. Det är en sak att vid varje hemmamatch på Tele2 så föds det en ny jippobajare i typ Borlänge eller Hedemora men här blev det platt fall från din sida.

Börjar bli mycket tjafs i sandlådan som vanligt i denna tråd mellan 08-klubbarnas fans. Kan vi någon gång ha stockholmsfri tråd där ni själva kan jiddra gränslöst?
Citera
2023-01-18, 10:28
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Tycker det är en kul grej som kan lyfta vår läktarkultur upp ett par snäpp med en fullspäckad upplevelse runt hela klubben vid matchdag så det kan knappast kallas jippo. Det är en sak att vid varje hemmamatch på Tele2 så föds det en ny jippobajare i typ Borlänge eller Hedemora men här blev det platt fall från din sida.

Börjar bli mycket tjafs i sandlådan som vanligt i denna tråd mellan 08-klubbarnas fans. Kan vi någon gång ha stockholmsfri tråd där ni själva kan jiddra gränslöst?
Hur tänkte du där, ha en Stockholmsfri tråd, där stockholmare kan jiddra gränslöst mot varandra? Du menar ju isåfall en Stockholmstråd eller? Tänk om - tänk rätt.
Heja Stockholm!
Citera
2023-01-18, 10:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Hur tänkte du där, ha en Stockholmsfri tråd, där stockholmare kan jiddra gränslöst mot varandra? Du menar ju isåfall en Stockholmstråd eller? Tänk om - tänk rätt.
Heja Stockholm!

Han är rätt efter den gode dider.. Inte lätt när man är född i fel slätt.
Citera
2023-01-18, 16:42
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Tråd fri från stockholmare? Jag har hellre ett universum fritt från mff:are!
Citera
2023-01-19, 09:51
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Tråd fri från stockholmare? Jag har hellre ett universum fritt från mff:are!

Malmö är Skånes lag!
Citera
2023-01-19, 10:11
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Malmö är Skånes lag!
Köpenhamn*
Citera
2023-01-19, 14:06
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Tänkte att någon av forumets Bajare kanske ville ta del av erbjudandet.

Sant, lite tillspetsat att kalla Huski-grejen för jippo. Jag avgår givetvis.

hur många huski cup guld har ditt kalmar ? bonde
Citera
2023-01-19, 14:26
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Köpenhamn*

Skit ner dig din jävla fjolla!

Alla vet att Stockholmare har begränsade geografikunskaper men Skåne är inte Köpenhamn trots våra täta band med Danmark. Det är bra tragiskt att man kan åka över bron för att hitta mer äkta läktarkultur och klubbkänsla i FC Köpenhamn och det säger fan inte lite om hur oäkta Bajen är.
Citera
2023-01-27, 04:28
Medlem
Kanske en rätt så random fråga men finns det något lag som gjort en ramsa på Oom pah pah? Känns som en ramsa som borde kunnat bli riktigt bra ifall gjord rätt.
Citera
2023-01-27, 07:48
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Kanske en rätt så random fråga men finns det något lag som gjort en ramsa på Oom pah pah? Känns som en ramsa som borde kunnat bli riktigt bra ifall gjord rätt.
Du menar denna? https://www.youtube.com/watch?v=njx_ojr-Hi4

Musikallåtar och ledmotiv till gamla filmer blir ofta bra läktarsånger och så vitt jag vet har ingen använt just den låten. Vi har en del sånger från "Paint Your Wagon" t ex och filmen "The Great Escape" från 1963 men inte den du frågar efter.

Tyvärr upplever jag att många nyare sånger som kommer fram håller lägre kvalité. "Allez allez allez" har ju i stort sett alla en version på. Pinsamt att vi också har det. Men men, kidsen har dålig smak helt enkelt så jag är inte säker på att "Oom pah pah" blir en succé.
Citera
2023-01-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Du menar denna? https://www.youtube.com/watch?v=njx_ojr-Hi4

Musikallåtar och ledmotiv till gamla filmer blir ofta bra läktarsånger och så vitt jag vet har ingen använt just den låten. Vi har en del sånger från "Paint Your Wagon" t ex och filmen "The Great Escape" från 1963 men inte den du frågar efter.

Tyvärr upplever jag att många nyare sånger som kommer fram håller lägre kvalité. "Allez allez allez" har ju i stort sett alla en version på. Pinsamt att vi också har det. Men men, kidsen har dålig smak helt enkelt så jag är inte säker på att "Oom pah pah" blir en succé.

Japp.

Hört den köras på tyska pubar förut och den kom in i skallen igår på fyllan. Bra tempoväxling i den och ifall 15 fyllon kan få bra tryck på den så känns det som en läktare kan göra ett bra jobb också.

Fast tänkte mer på varianten som har högre tempo, typ https://youtu.be/Z037VIK07_8?t=45
Senast redigerad av Duffie 2023-01-27 kl. 15:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in