Citat:

Ursprungligen postat av 
baggebo1

Enskilda personer tar med sina flaggor på matcher.  Jag såg inga Marseilles- eller Lazio-fans idag i Prag som klistrade egna lagets klistermärken på polishjälmar eller stod i egna färger med rånarluvor på läktarna.

Nu skedde ju inte det idag, men det sker ju grejer av den typen du preciserar.
Vad är egentligen skillnaden med hur svenska supportrars friendship fungerar mellan grupperingar och hur det fungerar mellan grupper i europa och brittiska små grupper av supportrar?
Det fungerar så här precis överallt och britterna är som sagt inget undantag. Inte för inte som Lazio sjunger Forever Blowing Bubbles eller Chelsea Headhunters står och säljer Verona-merch utanför Stamford Bridge eller Feyenoord reppar en Feyenoord-Millwall-flagga. Så är det överallt. 
Enskilda personer lär känna någon person i någon gruppering -> fler åker dit nästa gång -> tredje gången får dom hänga upp sin flagga på läktaren. 
Inget unikt för brittiska supportrar. Inget unikt för Europeiska supportrar. 
West Ham har haft resor där 400-500 man åkt ner till Rom och kollat Rom-derby. Det är inget märkligt med det. Det är samma kuksugeri överallt.
Utan att på något sätt vara UCS eller aktiv Ultras i Djurgår'n så kan jag nästan börja uppskatta tyskarna. Dom reppar inga flaggor eller banderoller (precis som UCS inte gör det på deras läktare) och vissa av dom har åkt på så mycket Djurgår'n att de säkerligen åkt på fler bortamatcher än 90% av Djurgårdare gjort de senaste tio åren. Det är ju till och med så att jag och mitt gäng börjat morsa och heja på några av dom för att dom alltid är där iprincip... Snarare är det väl läge att börja klassa dom som tyska Djurgårdare á la Bajens japaner