Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Självklart har de inte tomma förråd om de är det du tror. Testa läs lite historia och se hur vi levde för 100 år sen. Läs på lite om än, det var intressant. Igen, de är ju en skithåla, Ryssland, utan något som funktionerar öht. Många delar av Ryssland, och många andra länder, lever extremt simpla liv, med traditionella värderingar som vi hade förr. Deras krav och sättet de vill leva på frångår oss.
Sen citerade inte personen i fråga resten av inlägget. De kommer komma mer, de har självklart mer i ladorna, men att försöka hitta något negativt med att förse folk med mat är sjukt. De är väl ett stöd, utöver de dom gör själva. Mer kommer, som sagt.
Vore trevligt med en uppföljning av storyn och inte den vinklade "de får 5 kg fisk för att åka och kriga" när de som sagt är jägare, farmare och fiskare allihopa. Idioti.
Dock är de märkligt att de väljer att rekrytera från just den ön. Känns inte direkt som soldat-material men jag har ingen aning om hur mobiliseringen fungerar där eller hur andra länder skulle göra.
Det är ju dock en story om hur Ukraina tvingar kvinnor att kriga, gravida dessutom, i för stora kläder. Den finns t.om i tidningar i väst med bilder och en intervju med en av soldaterna.
Är de sant? Förmodligen. I stor utsträckning? Ingen aning. Propaganda? Kanske.
Mycket kommer komma fram efter kriget. Ska bli väldigt intressant och jag tror personligen många Nazis härinne kommer fly in i skamvrån.
Har du länk till någon artikel med bild på de gravida kvinnorna som krigar? Jag är uppriktigt nyfiken på att se hur det ser ut
Blir de verkligen tvingade ut i krig?? Låter helt sjukt. Varför tvingar de höggravida kvinnor att kriga när det finns gott om män kvar i landet att rekrytera. Gravida kvinnor kan ju knappast vara de bästa soldaterna menar jag. Jättestor mage i vägen så man inte kan krypa eller springa, foglossningar och hormonsvängningar. Läste tidigare i tråden att de är i typ sjunde månaden. När jag var höggravid kunde jag inte stå med benen i kors utan att ramla omkull haha. Sov uppbullad med 5-6 kuddar bakom ryggen och mellan benen för att ens kunna få liite sömn. Skulle någon tvinga ner mig att krypa i en skyttegrav hade jag skjutit den personen på fläcken.
Har de kontorstjänst av något slag förstår jag däremot. Du kan ju arbeta fram till förlossning så visst skulle du kunna sitta på en sambandscentral och utföra kontorsarbete men jag utgår ifrån att det inte är det de gravida kvinnorna gör i kriget utan att de verkligen är ute och krigar, eftersom ni gör så stort nummer av det.