Citat:
Ursprungligen postat av
fsck
Ni har önskedrömt om att ”stödet från väst” ska ta slut i minst ett halvår nu, vatnik. Det verkar inte hända så vad tror du att det beror på? Kan du kanske ge något datum när ”väst” ger upp?
Det var bra fart här i kväll och en del nya ”stjärnor” och det brukar betyda att något har gått riktigt dåligt för ryzzland. Någon som har hört något bortsett från attacken på svartbygget till bro och ammunitionsförrådet på Krym? Jag är inte så aktiv på twitter och har inte telegram så jag är beroende av andra i dessa fall. Inget krav, så klart; jag är bara nyfiken på om någon har hört något.
Jag noterar också att ”fredsduvorna” har slutat med handhjärtan och gått in för en mer aggressiv stil. Det är snabba ryck i direktiven från Kreml; fredsivrandet varade inte många timmar. Kanske till och med de märkte att det inte fungerade.
Detta är enbart vad jag läst/hört från nyhetskällor, främst angående USA. Där speciellt Republikanerna är negativt inställda till det massiva stödet till Ukraina. Och att det verkar finnas en stor fientlighet från vanliga amerikaner. aka högerkanten.
Det glädjer mig att höra att ryssarna lider av motgångar, roligt du kallar mig vatnik. Som sagt tidigare är jag intresserande vad för lösningar det finns på konflikten.