2023-07-20, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Du har uppenbarligen missat att ett inbördeskrig pågått i Ukraina sen 2014 med 10.000 tals döda och upp mot en miljon på flykt (i huvudsak ryssar). Vilket öde tror du den ryska minoriteten i Donbass (eller ryska majoriteten på Krim) går till mötes om Ryska trupper lämnar Ukraina? Eller just det, det skiter ni va? De är ju onda orcher… deras barn är onda Orchbarn som förtjänar att fördrivas eller dö trots att de alltid bott där. Många av er har en skrämmande människosyn på riktigt…

Det spelar ingen roll hur många gånger ni upprepar det där, vatnik. Det har aldrig varit något inbördeskrig. Det var ett angrepp från ryzzland. Alla vet det så varför ni fortsätter att tjata om det är obegripligt. Håll nu käften och lämna tråden till oss som vill diskutera. Att vada igenom era ständigt upprepade lögner blir tröttsamt.
Citera
2023-07-20, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Ni har önskedrömt om att ”stödet från väst” ska ta slut i minst ett halvår nu, vatnik. Det verkar inte hända så vad tror du att det beror på? Kan du kanske ge något datum när ”väst” ger upp?

Det var bra fart här i kväll och en del nya ”stjärnor” och det brukar betyda att något har gått riktigt dåligt för ryzzland. Någon som har hört något bortsett från attacken på svartbygget till bro och ammunitionsförrådet på Krym? Jag är inte så aktiv på twitter och har inte telegram så jag är beroende av andra i dessa fall. Inget krav, så klart; jag är bara nyfiken på om någon har hört något.

Jag noterar också att ”fredsduvorna” har slutat med handhjärtan och gått in för en mer aggressiv stil. Det är snabba ryck i direktiven från Kreml; fredsivrandet varade inte många timmar. Kanske till och med de märkte att det inte fungerade.

Detta är enbart vad jag läst/hört från nyhetskällor, främst angående USA. Där speciellt Republikanerna är negativt inställda till det massiva stödet till Ukraina. Och att det verkar finnas en stor fientlighet från vanliga amerikaner. aka högerkanten.

Det glädjer mig att höra att ryssarna lider av motgångar, roligt du kallar mig vatnik. Som sagt tidigare är jag intresserande vad för lösningar det finns på konflikten.
Citera
2023-07-20, 00:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Ukraina har väl terrorbombat Krim. Vilket är helt oacceptabelt. Krim borde vara en fredad zon.

Varför? Krym var ju inte fredat när ryssarna stövlade in.
Citera
2023-07-20, 00:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
152mm artillery rounds.
Jag kan ha missat något men är inte 155 standard sedan rätt länge?
Citera
2023-07-20, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför? Krym var ju inte fredat när ryssarna stövlade in.

Nä Krim ska inte vara en friplats för fula ryska turister.
Citera
2023-07-20, 00:34
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen missat att ett inbördeskrig pågått i Ukraina sen 2014 med 10.000 tals döda och upp mot en miljon på flykt (i huvudsak ryssar). Vilket öde tror du den ryska minoriteten i Donbass (eller ryska majoriteten på Krim) går till mötes om Ryska trupper lämnar Ukraina? Eller just det, det skiter ni va? De är ju onda orcher… deras barn är onda Orchbarn som förtjänar att fördrivas eller dö trots att de alltid bott där. Många av er har en skrämmande människosyn på riktigt…
Det är ju Ryssland som har deporterat tusentals ukrainska barn. Har du missat det?
Citera
2023-07-20, 00:40
Medlem
Citat:

Varför flyttade inte den ryska befolkningen till den över den ryska gränsen?

Bägge sidor gjorde hemska saker, det var kaos. Men vem sköt ner ett passagerarflygplan och sen tog gruppbilder framför det?

Jag har ingen respekt för Azov-nollor eller liknande. Men en fullständig invasion är en helt annan sak.
Citera
2023-07-20, 00:42
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvinnabuske
Det är ju Ryssland som har deporterat tusentals ukrainska barn. Har du missat det?

Syftet med att flyttat barnen är inte riktigt klarlagt. Ena sidan för fram att de är ”kidnappade” medan andra sidan för fram att de ”evakuerats” för att undgå kriget. Lite oklart om det rör sig om ukrainska barn där föräldrar dött i kriget eller om man smugit runt och kidnappat barn från deras föräldrar. Är det det första så är det väl rimligt att man flyttar dem från krigszonen?
Citera
2023-07-20, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Kärt barn har många namn, det finns säkert mer än hundra att välja mellan.
Tack för klippet, tror att det sitter en b18 motor, i dessa gamla trotjänare.

Väcker gamla lumpenminnen, vitablixten, tolka bandvagn till Treriksröset. Förfrusna tår och fingrar.
Citera
2023-07-20, 00:44
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ännu en rysk bas tömd på pansarfordon. Ser bara ut att stå skrot kvar nu.

https://t.me/Donbas_Operativniy/48685
Citera
2023-07-20, 00:45
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Varför flyttade inte den ryska befolkningen till den över den ryska gränsen?

Bägge sidor gjorde hemska saker, det var kaos. Men vem sköt ner ett passagerarflygplan och sen tog gruppbilder framför det?

Jag har ingen respekt för Azov-nollor eller liknande. Men en fullständig invasion är en helt annan sak.

Rätt så många flydde ju iofs. Men vissa har av naturliga orsaker svårt att lämna där de och deras förfäder alltid bott.
Citera
2023-07-20, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ännu en rysk bas tömd på pansarfordon. Ser bara ut att stå skrot kvar nu.

https://t.me/Donbas_Operativniy/48685
Hälften sönderrostad och slaktad skrot. Ryssen behöver en inventering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in