2023-07-07, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Första semestern utan alkohol!

Varit mkt känslor som nästan har svallat över.. Gamla ex, och annat..

Varför man började dricka.. Trycka undan känslor, nedstämdhet..

Känns skönt att jag snart är på min 8:e månad nykter!
Bra kämpat!

Känner igen mig, man var ju så van att hantera sådant med just alkoholen, så det blir som att lära sig gå på nytt när man måste möta alla känslor nykter.

Kämpa på och hoppas semestern blir fin!
Citera
2023-07-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Första semestern utan alkohol!

Varit mkt känslor som nästan har svallat över.. Gamla ex, och annat..

Varför man började dricka.. Trycka undan känslor, nedstämdhet..

Känns skönt att jag snart är på min 8:e månad nykter!

Bra där.... :-)
Citera
2023-07-07, 21:17
Avslutad
Tack så mkt till båda!

Ja det är lite nytt igen med dessa känslor.. Som en 20-åring igen nästan!

Ska bli en bra semester med mkt filmer som ska ses från min bucket-list
Citera
2023-07-11, 12:03
Medlem
Kanonklass avatar
Okej. Hemma från behandlingshem. Var borta drygt 2 månader inget återfall under den tiden. Ska på möte med socialen imorgon för att få åka iväg igen 3 månader. Varit hemma i 5 dagar, vill bara åka iväg igen så fort som möjligt. Min handläggare säger att det är "kaos" på deras kontor pga semestertider.

Självklart var man på bolaget igår. Drack ganska mycket, 35 CL Jägermeister, 8 st Öl.

Har planerat att dricka idag också. Samma mängd sen gå på mötet imorgon och kräva att få åka iväg omedelbart.

Jag kan inte sluta dricka hemma, behöver vara i en annan miljö, vantrivs här, känner mig liten och rädd. Men när jag är iväg känner jag mig trygg och stark.
Citera
2023-07-11, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Okej. Hemma från behandlingshem. Var borta drygt 2 månader inget återfall under den tiden. Ska på möte med socialen imorgon för att få åka iväg igen 3 månader. Varit hemma i 5 dagar, vill bara åka iväg igen så fort som möjligt. Min handläggare säger att det är "kaos" på deras kontor pga semestertider.

Självklart var man på bolaget igår. Drack ganska mycket, 35 CL Jägermeister, 8 st Öl.

Har planerat att dricka idag också. Samma mängd sen gå på mötet imorgon och kräva att få åka iväg omedelbart.

Jag kan inte sluta dricka hemma, behöver vara i en annan miljö, vantrivs här, känner mig liten och rädd. Men när jag är iväg känner jag mig trygg och stark.
Ja det låter ju definitivt som att du klarar dig bäst på en plats utan tillgång till alkohol, och med stöd. Men vad tänker de när man skickats hem? Finns någon fortsatt behandling eller är det bara "lycka till!"

Hoppas det går bra imorgon och kämpa på!
Citera
2023-07-12, 21:29
Medlem
electiondays avatar
Nu är jag där. Igen. Har fått nog av supandet.

Kom hem i måndags förra veckan efter två veckors resa i Sverige och Norge. Det var två veckors konstant supande, bortsett från två dagar hemma hos morsan mot slutet av resan. Kompenserades med supande hela båtresan hem till Estland + hela dagen i förra måndagen. Lyckades fortsätta festen delar av resten av veckan också, med lånade pengar.

I söndags hade jag fått nog, och bestämde mig för att nu har jag slutat. Det är bara det att det beslutet har jag fattat många gånger. Men det får räcka nu. Jag orkar inte med alkoholistlivet längre. Fast jag var dj-igt sugen på alkohol i går, i samband med en konflikt med hyresvärden. I dag, då saker ordnade sig, var jag sugen på att fira med alkohol. Men jag har lyckats låta bli alkoholen sedan i söndags - jag har ju bestämt mig.

Borde kontakta AA. Har hittat ett nummer till ett engelskspråkigt möte här i Reval.
Citera
2023-07-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electionday
Nu är jag där. Igen. Har fått nog av supandet.

Kom hem i måndags förra veckan efter två veckors resa i Sverige och Norge. Det var två veckors konstant supande, bortsett från två dagar hemma hos morsan mot slutet av resan. Kompenserades med supande hela båtresan hem till Estland + hela dagen i förra måndagen. Lyckades fortsätta festen delar av resten av veckan också, med lånade pengar.

I söndags hade jag fått nog, och bestämde mig för att nu har jag slutat. Det är bara det att det beslutet har jag fattat många gånger. Men det får räcka nu. Jag orkar inte med alkoholistlivet längre. Fast jag var dj-igt sugen på alkohol i går, i samband med en konflikt med hyresvärden. I dag, då saker ordnade sig, var jag sugen på att fira med alkohol. Men jag har lyckats låta bli alkoholen sedan i söndags - jag har ju bestämt mig.

Borde kontakta AA. Har hittat ett nummer till ett engelskspråkigt möte här i Reval.
Bra beslut! Exakt, finns alltid något att fira eller sörja, alltid en anledning att supa. Kämpa på och om inte AA är något för dig så får kan du ju i alla fall skriva av dig här.
Citera
2023-07-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Bra beslut! Exakt, finns alltid något att fira eller sörja, alltid en anledning att supa. Kämpa på och om inte AA är något för dig så får kan du ju i alla fall skriva av dig här.

Tog ett tag innan jag läste ditt namn baklänges!
Tänkte väl att det är väl nån gammal filosof eller nått, ladicius

Tänkte bara säga att du gör ett bra jobb här i tråden!
Citera
2023-07-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EaseMyMind
Tog ett tag innan jag läste ditt namn baklänges!
Tänkte väl att det är väl nån gammal filosof eller nått, ladicius

Tänkte bara säga att du gör ett bra jobb här i tråden!
Tack så mycket!

Haha, ja det kanske har en sådan klang, inte tänkt på det innan
Kontot skapades i en period i livet när jag trodde jag var på rätt väg, från en period när jag tänkte mycket på självmord till att istället känna mig på topp (därav "baklängesordet", för att jag så att säga kände mig tvärt om, fylld med livsglädje och energi).
Tyvärr var det ju inte riktigt så enkelt, eftersom jag redan då var djupt nere i flaskan (men inte insett vidden av det ännu).
Citera
2023-07-15, 12:29
Medlem
Lonlines avatar
Första veckan på semester, och jag tog ett återfall efter 1,5 års nykterhet. Känns jävligt illa nu, ångest och bakfylla deluxe. Men jag får bara kämpa på och gå vidare...
Citera
2023-07-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Första veckan på semester, och jag tog ett återfall efter 1,5 års nykterhet. Känns jävligt illa nu, ångest och bakfylla deluxe. Men jag får bara kämpa på och gå vidare...

Japp. Du har bara druckit "lite" alkohol. Alla missbrukare tar återfall. Låt inte de 1,5 åren gå om intet.

Du har varit sjukt stark som klara så länge
Citera
2023-07-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Bra jobbat att du klarat av 1.5 år! Glöm inte det, och har du klarat det en gång så klarar du det igen. Kämpa på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in