Citat:
Ursprungligen postat av
whiskeyroy
Dina påståenden stämmer inte. Du har fått svar av Sheerluck, så sluta tramsa dig....
Det svaret var alldeles för dåligt. Det är dags för er i tråden att börja läsa vittnesförhören.
Nivån är alldeles för låg. Som kommen från vetenskapen sitter man mest bara och skrattar åt er.
HJ
"HJ stod stilla med sin taxibil för rödljus på Sveavägen i riktning in mot stan
vid Apelbergsgatan [...]"
"F: I vilken riktning är du på väg?
HJ: Mot Kungsgatan
vid hörnet Apelbergsgatan ungefär. Och sen smäller det bara till ett skott och då tittar jag snett åt sidan, jag trodde det var en sån där raket eller nånting.
Då smäller det till ett till och då vänder jag mig om direkt och då ser jag en man som står med puffran, eller inte puffran, men då hade han precis om man säger avlossat det här skottet och sticker iväg.
[...]
F: Du befann dig alltså
på andra sidan korsningen?
HJ: Ja just det och sen så åkte jag bara runt och
så var jag framme på, ja max 5 sekunder."
IM
"Strax efter hörde han två skott gå av och såg hur det blixtrade till och en människa föll omkull.
Den man som kommit ifatt de andra två sprang sedan Tunnelgatan österut.
Han hörde sedan hur kvinnan skrek och
en taxi svängde upp framför dem."
"IM: Han stannade, de sprang ut, och de var på platsen. Jag skall vara osäker om, jag skall inte säga säkert att han, jag uppfattade som att han svängde runt Sveavägen och ställde sig, men
han kan också ha stått på andra sidan. Jag uppfattade honom bara när han stannade."
JA
"JA: Ja, att det var någon som blivit skjuten. Vi ser ju då att det är någon som ligger ner. Och en som håller på över honom där som ligger.
[...]
JA: Ja. Sedan kommer då bilarna vartefter
så innan vi har kommit runt helt och hållet så har det redan kommit fram en taxibil där."
Föraren av bilen väger naturligtvis tyngre än ett gäng fulla ungdomar och folk som har uppmärksamheten på själva händelsen. En ledtråd: Ungdomarna såg inget av själva händelsen.
Nu är det tammefan dags att rycka upp sig!