Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-07-04, 05:14
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag tog "ledigt" från allt med Palmemordet att göra i några veckor och har först nu lyssnat igenom del 2 med "ynglingen". Jag byter fot och kallar Roberts historia för skitsnack. Det finns så många hål i den att de inte ens är värda att ta upp. Bara gå vidare. Vad som förmodligen har inträffat är ett den här Robert m fl har lyckats hitta en person, i förhören, som faktiskt var på plats innan Stefan Glantz och som man helt enkelt har "gått in i" rent fysiskt. Den här personen är fortfarande okänd och Anna Hages beskrivning av en "yngling" kan ju inte vara Stefan Glantz som var 22 år och skulle fylla 23 år 1986 och därmed flera år äldre än AH själv. AH skulle aldrig kalla en äldre person än sig själv för "yngling" och Göran I skulle ha känt igen Stefan Glantz. Så ja, det fanns en till person på plats men hela den här Robert-historian luktar skit.
Citera
2023-07-04, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Det är inte så att juristerna tagit det här ett steg längre nu? Kan man nu överhuvudtaget inte få ut förhör med namngivna personer? Kan de hänvisa till denna paragraf och stänga allt? I så fall måste vi gå till rätt instans och få ordning på skiten. Det är ju fullständigt lagvidrigt. Det finns faktiskt något som heter offentlig handling i Sverige.

En anledning (som jag själv erfarit) till att neka hela handlingen är att personen som handlingen berör där i omtalas som inblandad i mordet. Det skulle kunna vara anledningen även i fallet Robert.
Citera
2023-07-04, 13:25
Medlem
" Palmes dagbok var inte allmän handling
Tre personer som ville ta del av tidigare statsministern Olof Palmes dagbok/kalendrar fick avslag. Regeringen ansåg att dessa inte var allmänna handlingar."

https://allmanhandling.se/2020/09/11/palmes-dagbok-var-inte-allman-handling/
Citera
2023-07-04, 14:58
Bannlyst
https://acrobat.adobe.com/link/track?uri=urn:aaid:scds:US:192b11ad-10bd-3287-84cb-2ea52e89900f

Mer kommer senare mycket mer om vad jag var med om.
Citera
2023-07-04, 16:04
Hela "Yngling"-grejen luktar Ronny Amberts, dock är det mycket sämre författat (vilket jag trodde var omöjligt). Jag sätter därför en slant på att det är bedragaren "Matte" som är inblandad i detta. Det borde vara straffbart att dra statsministermordet i smutsen på dylikt vis.
Citera
2023-07-04, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkeponken
En anledning (som jag själv erfarit) till att neka hela handlingen är att personen som handlingen berör där i omtalas som inblandad i mordet. Det skulle kunna vara anledningen även i fallet Robert.

Om du inte har förstått det att jag frågade den natten på platsen...vad gör vi här?? Och fick svaret av Gunnar. Vi ska hjälpa Håkan med att öva inför en filminspelning. År du här bara för att smutskasta mig som då hadde bott i Sverige i 5år så är det inte ok.
Citera
2023-07-04, 17:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Robert-Ynglingen-
Du tror mycket utan att veta. Varti ligger ditt problem att hitta mig direkt på facebook messenger ringa och ta ett snack direkt med mig???? MVH Robert Barestrand.

HJ svängde in med bilen när GM var cirka 25 meter in i gränden. Därefter hoppar SG ut.

Om jag har förstått redogörelsen rätt ser du, ståendes på Luntmakargatan, GM komma springande från mordplatsen, och beger dig sedan dit. Hur lyckas du då hinna före SG för att ge mun mot mun-metoden?

"Ynglingen" som AH ser är självfallet SG. Även om man är över 20 kan man se ut som och beskrivas som en yngling. Anledningen att en av SG:s bekanta inte kände igen honom kan ha berott på flera saker: Fylla, förvirring, chock eller så kände de inte varandra så väl.

Kort sagt: Det tar ungefär en sekund att lista ut att denna historia, om "ynglingen", är fria fantasier.
Citera
2023-07-04, 18:13
Bannlyst
Skulle det bli lättare för dig om jag svarar att glanz fick betalt för att de skulle kunna trolla nort mig i utredningen....nog dax att du vaknar till lite och tar till dig vad jag har skickat ut så att de skyldiga kommer inför rätta och att detta trauma för sverige får ett slut.

Mvh Robert.
Citera
2023-07-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
HJ svängde in med bilen när GM var cirka 25 meter in i gränden. Därefter hoppar SG ut.

Om jag har förstått redogörelsen rätt ser du, ståendes på Luntmakargatan, GM komma springande från mordplatsen, och beger dig sedan dit. Hur lyckas du då hinna före SG för att ge mun mot mun-metoden?

"Ynglingen" som AH ser är självfallet SG. Även om man är över 20 kan man se ut som och beskrivas som en yngling. Anledningen att en av SG:s bekanta inte kände igen honom kan ha berott på flera saker: Fylla, förvirring, chock eller så kände de inte varandra så väl.

Kort sagt: Det tar ungefär en sekund att lista ut att denna historia, om "ynglingen", är fria fantasier.

Efter 2:a skottet fastnar HJ för rött ljus och blir stående ca 15 sek enl en passagerare i hans bil. LL/JA står i bil bakom och JA menar att det är rött ljus i 10-20 sek. När det blir grönt svänger HJ runt och den man han ser 25 m i gränden är inte GM utan en annan man. Skulle kunna vara den man som ynglingen möter när han nästan är framme vid mordplatsen.
Citera
2023-07-04, 18:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheerluck
Efter 2:a skottet fastnar HJ för rött ljus och blir stående ca 15 sek enl en passagerare i hans bil. LL/JA står i bil bakom och JA menar att det är rött ljus i 10-20 sek. När det blir grönt svänger HJ runt och den man han ser 25 m i gränden är inte GM utan en annan man. Skulle kunna vara den man som ynglingen möter när han nästan är framme vid mordplatsen.

Det var AD:s taxi som befann sig framför LL/JA. HJ hade enligt sin egen version redan passerat korsningen och uppfattade förloppet bakom sig, svängde runt och var på platsen efter ca 10 sekunder.

Om han hade blivit stående i 15 sekunder och sedan svängde runt så hade GM hunnit längre in?

LL blev ju överraskad av att HJ:s taxi redan stod där, så att säga. Tror alltså mer på HJ:s version.

I och med att AD:s taxi var vit precis som HJ:s, så uppfattade alla att den vita taxin svängde runt?

Men i själva verket åkte den som stod framför LL/JA rakt på, och den andra kom söderifrån?
Citera
2023-07-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

GI och SG bodde på samma gata, bara ett par husnummer ifrån varandra och var säkert goda vänner. Fylla, nej knappast. Förhöret med GI gjordes 2 år efter mordet. Dessutom så fortsatte sällskapet till dansrestaurangen Albatross efter stoppet på Sveavägen/Tunnelgatan och på Albatross kom man inte in märkbart berusad, kan jag intyga som flitigt frekventerade stället under min ungkarlstid på 80-talet. Dessutom kom man inte in i jeans där. Och jeans var precis vad ynglingen hade på sig, enligt det andra förhöret med Anna Hage, där hon utförligt beskriver ynglingen. Så det kan inte ha varit SG.
Citera
2023-07-04, 19:43
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Robert-Ynglingen-
https://acrobat.adobe.com/link/track?uri=urn:aaid:scds:US:192b11ad-10bd-3287-84cb-2ea52e89900f

Mer kommer senare mycket mer om vad jag var med om.

Hej Robert, har precis börjat läsa ditt dokument och reagerar på de namn du anger. Är de också fingerade eller heter/hette exempelvis Rolf Kullberg också Rolf Kullberg i verkligheten?

Gösta heter nu Gunnar. Är Gunnar mannens rätta namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in