Citat:
Nej de sköt han och jag sa till Lisbeth att invänta ambulans. Jag är djävligt klar i knoppen och ser ingen anledning till att fortsätta med att försöka få er på rätt spår nu har ni fått det som hände på riktigt och lycka till kommer att lägga ut mer rätt snart om planeringen de gjorde innan mordet mm
Kör på grabbar...
Kör på grabbar...
Att du är klar i knoppen betvivlar jag inte ett ögonblick. Du har säkert upplevt detta som 16-åring. Anledningen till att jag säger så här är att det skulle förklara en hel del:
1. De visste i förväg att mordet skulle ske vid Dekorima.
2. Tillgången till lokalerna.
3. Diskussionen om belysningen.
4. Besöket hos Albons som kan ha varit den kände DN-journalisten Bengt Albons.
5. Den rikliga förekomsten av människor på platsen.
6. Att två personer såg/filmade mordet från baracken.
7. Att två personer sprang uppför trappan.
8. Teaterblodet.
9. Att Håkan tog med dig till Luntmakargatan så att du hamnade ur bild när de skulle filma själva mordet.
10. Att ni lugnt promenerade från platsen.
11. Att polisen inte intresserar sig för dina uppgifter.
12. Att männen sa att det var filminspelning.
13. Att pengarna kan ha varit ersättning till filmteamet.
14. Att lokalen mittemot mordplatsen användes för att filma från en annan vinkel.
15. Att Rolf återvände till mordplatsen.
Ja. Kan du kolla med någon av personerna igen? Du var bara 16 år. I podden pratar de om att du var påverkad av alkohol den kvällen.
Det är inte alls ovanligt att vi människor tolkar upplevelser på olika sätt. Jag är inte nedlåtande. Jag vill dig väl. För din egen skull bör du nog reda ut detta ordentligt innan du går vidare. Det är mitt förslag.