Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-07-05, 20:25
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Robert-Ynglingen-
Du tillför inget i den här tråden utan håller på med hot mot mig.

"Hot". Det är inga hot Jacek Robert. Jag försöker bara rädda dig från en riktigt tråkig framtid med en massa rättsliga saker och ting. Lägg ner knarket och åk till bolaget och köp några öl/vin imorgon och sen kontemplera vad du sagt/skrivit. Sen ta det lungt. Du/ni är ute på jävligt DJUPT vatten. Systemet kommer att hitta er och då blir det inte så jävla kul, längre.

Det finns ingen "Göran", "Håkan Ericsson", "Tomas Höjer", "Rolf, "Linsen". m fl. ALLT ÄR EN HOAX.

Det enda som finns, i gjuten form, är att Alf Enerström, innan sin död sa att "Det var en polis som sköt Olof Palme". Närmare ån så kommer man inte. Men det kanske räcker, om man finjusterar faktum.
Citera
2023-07-05, 21:07
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Otto Ekevi har publicerat en video med titeln "De springande männen", om ett vittne som säger sig ha mött tre springande män strax efter mordet. Den ena av dem ska ha ropat "han skulle ju inte döda honom".

Det påminner om det du sa i Palmemordspodden att du ropat. Är det här nåt du känner igen?

Här är länk till videon: https://youtu.be/j3LHRq9g6m4
Oaktat Ekevis produktioner så är repliken från vittnesmål på Klarabergsgatan, 600 meter från mordplatsen.

Dokument där --> (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Trådsökning "klarabergsgatan" träffar på 68 inlägg, varav några felträffar --> https://www.flashback.org/sok/?t=133416&query=klarabergsgatan&search_post=1&sp=1 &date_from=2000-01-01&date_to=2023-07-05&so=pa
Citera
2023-07-05, 21:18
Medlem
Skall inte röra till tråden för alla men:

Radion gick ut först 01.10 att Palme skjutits.
Hur ofta gick det tåg från T-Centralen till Gärdet på den tiden?
Att man slår på radion precis när man skall sova är så...udda?

"Hela det förloppet tar 5-7 sekunder. När vi går vidare lägger jag märke till den stora gyllene
Åhlénsklockan som står på 23.24 eller 23.25. Det är mörkt men jag tror att klockan eller fasaden
är upplyst.
Vi går skyndsamt vidare mot Sergels Torgs T-banenedgång för att åka hem till mitt studentrum på
Gärdet. När vi gör oss iordning slår vi på radion och får då höra radioprataren säga: Statsminister
Olof Palme är skjuten i Centrala Stockholm” eller något liknande. Han låter chockad. Sedan spelar
de sorgemusik och meddelar mellan varje musikstycke vad som har hänt."

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Oaktat Ekevis produktioner så är repliken från vittnesmål på Klarabergsgatan, 600 meter från mordplatsen.

Trådsökning "klarabergsgatan" träffar på 68 inlägg, varav några felträffar --> https://www.flashback.org/sok/?t=133416&query=klarabergsgatan&search_post=1&sp=1 &date_from=2000-01-01&date_to=2023-07-05&so=pa
Citera
2023-07-05, 21:20
Bannlyst
Ja det var jag som sa det och jag upprepade det 2 gånger vill jag minnas. Ni skulle ju inte döda honnom.
Citera
2023-07-05, 21:50
Medlem
Basfaktas avatar
Tack för kaffet. För egen del återgår jag nu till väsentligheter.

Den här Gunnar som pekas ut som Palmemördare avled 2015. Han skrev långa inlägg på nätet om hur illa han blivit behandlad av regering, riksdag, polisen m fl. En klassisk rättshaverist. En Expressenartikel kan handla om honom, artikeln kommer upp vid googling på namnet. I så fall var Gunnar psykiskt sjuk och tog sitt liv. Var inlagd för psykiatrisk vård många gånger under sitt liv. Tragisk historia.

Den här Bertil A som sägs ha varit bankdirektör och verksam i Sthlm går inte att hitta. Det finns Åke och Solveig A i Sundsvall, Bengt A journalist i Sthlm 78 år och numera avlidne Birgitta A journalist och sjuksköterska verksam i Sthlm.

Alla bankdirektörer, åtminstone i Sthlm, brukar få långa dödsrunor med enorma hyllningar från släkt och vänner. Med det efternamnet bör man vara släkt med journalisterna som nämns ovan men inte heller det tycks ha hjälpt.

Etc.

Visst hade det varit kul att få veta vem som mördade Palme. Men det här är så in i snurren förvirrat och förvridet att jag saknar ord. Några dagars bisarr teater regisserad av någon som försöker vara rolig. Vet ej.

Du behöver inte svara Robert. Det är meningslöst. Jag lämnar ämnet.
Senast redigerad av Basfakta 2023-07-05 kl. 21:56.
Citera
2023-07-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrban
Ja det var jag som sa det och jag upprepade det 2 gånger vill jag minnas. Ni skulle ju inte döda honnom.
Enligt det ursprungliga vittnesmålet yttrades en replik av ungefär det slaget strax efter midnatt och en bra bit ifrån mordplatsen. Det gör också händelsen föga intressant. (Vittnets målande uppgifter flera år senare påminner om Robert Gustafssons skarvande, så de kan vi rimligen bortse ifrån.)
Citera
2023-07-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Visst hade det varit kul att få veta vem som mördade Palme. Men det här är så in i snurren förvirrat och förvridet att jag saknar ord. Några dagars bisarr teater regisserad av någon som försöker vara rolig. Vet ej.
I bästa fall är det ett konstprojekt som gått överstyr, men i så fall är det dags att bekänna färg nu.
Citera
2023-07-05, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Tack för kaffet. För egen del återgår jag nu till väsentligheter.

Den här Gunnar som pekas ut som Palmemördare avled 2015. Han skrev långa inlägg på nätet om hur illa han blivit behandlad av regering, riksdag, polisen m fl. En klassisk rättshaverist. En Expressenartikel kan handla om honom, artikeln kommer upp vid googling på namnet. I så fall var Gunnar psykiskt sjuk och tog sitt liv. Var inlagd för psykiatrisk vård många gånger under sitt liv. Tragisk historia.

Den här Bertil A som sägs ha varit bankdirektör och verksam i Sthlm går inte att hitta. Det finns Åke och Solveig A i Sundsvall, Bengt A journalist i Sthlm 78 år och numera avlidne Birgitta A journalist och sjuksköterska verksam i Sthlm.

Alla bankdirektörer, åtminstone i Sthlm, brukar få långa dödsrunor med enorma hyllningar från släkt och vänner. Med det efternamnet bör man vara släkt med journalisterna som nämns ovan men inte heller det tycks ha hjälpt.

Etc.

Du behöver inte svara Robert. Det är meningslöst. Jag lämnar ämnet.

Kunde du inte hitta Bertil A ?
Vad är då detta:
https://billiongraves.com/grave/Bertil-Albons/8448320
Citera
2023-07-06, 00:01
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olmors
Vad är då detta:

Var han bankdirektör i Sthlm?
Citera
2023-07-06, 00:19
Medlem
Citat:
Vad är då detta:

Från KB tidningar:

Svenska Dagbladet 1985-10-29:

"Bertil Albons har utnämnts till direktör och chef för S-EBankens kontor på Tegnérgatan. Bertil Albons var tidigare chef för bankens kontor på ..."
Citera
2023-07-06, 00:41
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Från KB tidningar:

Svenska Dagbladet 1985-10-29:

"Bertil Albons har utnämnts till direktör och chef för S-EBankens kontor på Tegnérgatan. Bertil Albons var tidigare chef för bankens kontor på ..."

Lysande. Du är en skicklig researcher! Jag googlade och hittade ingenting. Tyvärr hjälper det inte. Man kan ju kasta ur sig lite namn och väva in dem i vadsomhelst.
Citera
2023-07-06, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Det är ju inte så långt bort, bara knappt 5 minuters halvspringande.

Edit: inte så långt bort att det kan bortförklaras som orimligt dvs
Senast redigerad av clandeztino 2023-07-06 kl. 01:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in