2023-06-20, 15:26
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis.

I dagens lge r dom flesta tjejer p dating sidor stdiga och otrevliga.
Man frstr inte vad dom r ute efter.

lika bra att ska p rosasidan
Citera
2023-06-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Just dom kvinnor som blivit frfljda lr ju ha blockat sklart.
Sen r det rtt mnga mn som inte kan ta ett nej p ett vettigt stt, men som kanske inte direkt blir otrevliga. Men som skriver mail igen och frgar om man inte kan tnka sig att trffa dom nd, och liknande saker.
Vad jag menar, r att mnga kvinnor som rkat ut fr ngot av detta frn ngon man, tar det skra fre det oskra och lter helt sonika bli att lsa mail som inte verkar intressanta fr dom. Dom kanske kolalr profilnamnet och kollar profilen och sen gr dom inget mera, d fr man ta det som ett nej tack om inte fullt s trevligt. Eller lser men lter bli att svara, fr man vet inte hur just denna man skulle reagera p ett nej tack.

P en annan sida, dr har en del mn berttat hur dom skms ver en del andra mn, d dom lst en del av sin sambos/frus mail dr desperata och icke rumsrena mn gr ver grnser redan i frsta mailet, stor avsaknad av vett och etikett. Om fler mn fick lsa en del av snt s kanske man skulle ha lttare att frst varfr en del kvinnor inte vill svara, fr man vill inte riskera att bli kallad hora, ful gris och diverse andra tillmlen bara fr att mannen inte var den man skte. En del mn klarar helt enkelt inte av att f ett nej, s tnk ifall man kunde bli av med den typen av mn frn sidor dr man sker kontakt, det skulle sannolikt ha gjort stor skillnad. Bde fr kvinnor och mn, s det skulle vara win-win p riktigt.
Det finns en anmlningsfunktion. D fr de ju anmla isfall! Om man inte gr ngot t problemet, s frsvinner det inte heller. Typiskt konfliktrdda kvinnor.
Citera
2023-06-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Jag skulle vilja lsa det dr ja. Vad vare som hnde? Nog fr att det inte gr att vara p sidor som Tinder och BC i dagens samhlle, ven om man r en man med hyffsat tilltalande utseende. Men kvinnors online attityder r skrmmande. Man blir bara frbannad.
Det som hnde var att hon som kvinna var van vid att f som hon ville och att allt var ltt och enkelt utan avvisanden. Men sen som i egenskap av att vara man och se och uppleva vilket helvete vi faktiskt lever i nr det kommer till kvinnor, s stod hon inte lngre ut utan tog livet av sig fr hon blev s deprimerad nr hon insg hur det var att vara man.
Citera
2023-06-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Det som hnde var att hon som kvinna var van vid att f som hon ville och att allt var ltt och enkelt utan avvisanden. Men sen som i egenskap av att vara man och se och uppleva vilket helvete vi faktiskt lever i nr det kommer till kvinnor, s stod hon inte lngre ut utan tog livet av sig fr hon blev s deprimerad nr hon insg hur det var att vara man.

Det lter lite som den dr tyska berttelsen The Sorrows of Young Werther utav Johann Wolfgang von Goethe.
Citera
2023-06-20, 15:48
Medlem
Citat:
Det lter lite som den dr tyska berttelsen The Sorrows of Young Werther utav Johann Wolfgang von Goethe.
Okej? Inget jag knner till.
Citera
2023-06-20, 15:52
Medlem
Citat:
Okej? Inget jag knner till.

Klassiska bcker som man ftt lsa i skolan.
Citera
2023-06-20, 15:56
Medlem
Citat:
Klassiska bcker som man ftt lsa i skolan.
Okej. Inget jag ftt lsa.

Detta stod i nn artikel frn ngon tidningssida online fr 5-10 r sen.
Citera
2023-06-20, 15:59
Medlem
Citat:
Okej. Inget jag ftt lsa.

Detta stod i nn artikel frn ngon tidningssida online fr 5-10 r sen.

Ok, iaf den heter Den unge Werthers lidande p svenska och handlar om en ung grabb som r en krlekskrank och fr sitt hjrta brustet och tar sitt liv. Denna bok vart mycket populr och skapade en epidemi bland unga mnniskor som apade efter och tog sina liv.

Det knns lite relaterat till den dr artikeln du skriver om fast i det fallet du nmner s r det en kvinna d, och ja det r ngon annan faktor r brustet hjrta i det fallet d.
Citera
2023-06-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ok, iaf den heter Den unge Werthers lidande p svenska och handlar om en ung grabb som r en krlekskrank och fr sitt hjrta brustet och tar sitt liv. Denna bok vart mycket populr och skapade en epidemi bland unga mnniskor som apade efter och tog sina liv.

Det knns lite relaterat till den dr artikeln du skriver om fast i det fallet du nmner s r det en kvinna d, och ja det r ngon annan faktor r brustet hjrta i det fallet d.
Okej. Ja.
Citera
2023-06-20, 16:14
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Det finns en anmlningsfunktion. D fr de ju anmla isfall! Om man inte gr ngot t problemet, s frsvinner det inte heller. Typiskt konfliktrdda kvinnor.

Jag gissar att dom som rkar ut fr detta anmler. Och med ngra anmlningar s tas profilen bort, men samma man r nog dr med ny profil snart igen. S problemet upphr inte fr att man blockar och anmler, d ingen nrvarande admin finns dr och kollar upp vad anmlningen gller och kan hlla just den profilen borta frn sidan sedan.
Detsamma gller det omvnda, dom mn som inte tar ett nej s bra, anmler grna tjejprofilen och ngra anmlningar s ger den kvinnan upp d hon inte orkar gra en ny profil hur mnga gnger som helst. Finns en hel del kvinnor som lmnat BC just fr att dom r less p att bli anmlda enbart fr att dom tackat nej, och letar sig till andra sidor i stllet.

S, om man kunde komma t den lilla klick mn som saboterar fr mnga andra, bde mn och kvinnor, s skulle normala och vettiga mn ha det bra mycket mindre svrt och kvinnor skulle inte behva vara rdd fr att svara p inkommande mail.
Detta problem tycker jag ligger mest p dom mn som inte kan bete sig, fr ven om man blockar och anmler s frsvinner inte krnan av problemet.

Vill nd belysa att strre delen av mnnen svitt jag vet kan bete sig, s det r den lilla klick som inte kan bete sig som jag nskar kunde dra dit pepparn vxer.
Citera
2023-06-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag gissar att dom som rkar ut fr detta anmler. Och med ngra anmlningar s tas profilen bort, men samma man r nog dr med ny profil snart igen. S problemet upphr inte fr att man blockar och anmler, d ingen nrvarande admin finns dr och kollar upp vad anmlningen gller och kan hlla just den profilen borta frn sidan sedan.
Detsamma gller det omvnda, dom mn som inte tar ett nej s bra, anmler grna tjejprofilen och ngra anmlningar s ger den kvinnan upp d hon inte orkar gra en ny profil hur mnga gnger som helst. Finns en hel del kvinnor som lmnat BC just fr att dom r less p att bli anmlda enbart fr att dom tackat nej, och letar sig till andra sidor i stllet.

S, om man kunde komma t den lilla klick mn som saboterar fr mnga andra, bde mn och kvinnor, s skulle normala och vettiga mn ha det bra mycket mindre svrt och kvinnor skulle inte behva vara rdd fr att svara p inkommande mail.
Detta problem tycker jag ligger mest p dom mn som inte kan bete sig, fr ven om man blockar och anmler s frsvinner inte krnan av problemet.

Vill nd belysa att strre delen av mnnen svitt jag vet kan bete sig, s det r den lilla klick som inte kan bete sig som jag nskar kunde dra dit pepparn vxer.
Det r likadant p alla sna sidor. Ingen skillnad vilken man r p.
Citera
2023-06-20, 17:32
Citat:
Det r likadant p alla sna sidor. Ingen skillnad vilken man r p.

Pratat med en massa par, i Sverige svl som utomlands, om problemet med singelmn p knullsidor. Standard r att blockera dem efter en inledningsvis kort naiv tid. Det r precis likadant p internationella sidor som p BC. Och ven faktumet att ca hlften av singelkvinno-profilerna egentligen r mn med psykiska problem stmmer p svl BC som internationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in