2023-03-28, 21:51
Medlem
Radhusfyllas avatar
Hjälp!
Har en grannhund som hugger efter oss och skäller som satan så fort vi är ute på vår baksida.

Vi har både bra staket och en 3 meter hög tujjahäck som skiljer oss åt.
Men det är fortfarande jävligt störigt och läskigt då vi har en 3 åring och en 6 åring (barn) som leker på baksidan.

Vad kan man göra?
Är livrädd att den ska hugga barnen.
Tacksam för tips, vad hade du gjort?
Snacka med grannarna är tyvärr omöjligt då den ena är dansk och den andra är inte heller klok!

Radhusfylla
Citera
2023-03-28, 21:56
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Så ska det inte behöva vara.
Barnens säkerhet går först. Dokumentera!

Länsstyrelsen.

Här kan du läsa mer.
https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/djurrelaterade-brott/
Citera
2023-03-28, 21:56
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusfylla
Hjälp!
Har en grannhund som hugger efter oss och skäller som satan så fort vi är ute på vår baksida.

Vi har både bra staket och en 3 meter hög tujjahäck som skiljer oss åt.
Men det är fortfarande jävligt störigt och läskigt då vi har en 3 åring och en 6 åring (barn) som leker på baksidan.

Vad kan man göra?
Är livrädd att den ska hugga barnen.
Tacksam för tips, vad hade du gjort?
Snacka med grannarna är tyvärr omöjligt då den ena är dansk och den andra är inte heller klok!

Radhusfylla
Du gör en anmälan till kommunens miljökontor
Citera
2023-03-28, 21:57
Medlem
Trakessons avatar
Hur kan hunden hugga efter er genom staket och tujjahäck? Är den så liten så den kommer mellan spjälorna?

Så länge hunden är i sin trädgård och inte i din verkar det vara du som är problemet och inte hunden.
Citera
2023-03-28, 21:57
Medlem
Radhusfyllas avatar
Snabba puckar!
Tack för svar
Citera
2023-03-28, 22:07
Medlem
Radhusfyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Hur kan hunden hugga efter er genom staket och tujjahäck? Är den så liten så den kommer mellan spjälorna?

Så länge hunden är i sin trädgård och inte i din verkar det vara du som är problemet och inte hunden.

Hunden upplever nog oss som ett problem som den vill döda!
Den hoppar 3 meter upp och hugger!

Men du förstår nog att den kutar runt där bakom staket och häck och är allmänt skällig och hugger.
Skulle min ouppfostrade 3-åring leka nära staketet och vid ett oövervakat tillfälle peta in så mycket som lillfingernageln så skulle säkert hela ungen slukas hel av hundjäveln!
Citera
2023-03-28, 22:11
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson

Du vet fan inte vad det innebär att ha en hundfan som gläfser och skäller och ägaren inte bryr sig.
Får inte TS någon respons på anmälan till kommun och eventuellt länsstyrelsen så får TS ta till plan B då det tydligen inte går att tala med ägaren.
Plan B tänker jag inte nämna här, men jag har med gott resultat använt mig av den.
Citera
2023-03-28, 22:14
Medlem
Radhusfyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxor4
Du vet fan inte vad det innebär att ha en hundfan som gläfser och skäller och ägaren inte bryr sig.
Får inte TS någon respons på anmälan till kommun och eventuellt länsstyrelsen så får TS ta till plan B då det tydligen inte går att tala med ägaren.
Plan B tänker jag inte nämna här, men jag har med gott resultat använt mig av den.

Nu har du min fulla uppmärksamhet!
Ska jag ta till det tunga artilleriet?
Leverpastej med något gift?
Citera
2023-03-28, 22:17
Medlem
Här på FB är vi razzar vilken ras har hunden?

Bli kompis med hunden genom att bjussa på godis
Citera
2023-03-28, 22:17
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusfylla
Nu har du min fulla uppmärksamhet!
Ska jag ta till det tunga artilleriet?
Leverpastej med något gift?
Nja det vill jag inte uppmana dig till, de kanske bara skaffar en ny hund.
Men det skulle säkert ge resultat.
Citera
2023-03-28, 22:19
Medlem
Bubba00s avatar
Anmäl till polisen. Oregerlig hundar måste tyvärr somna in
Citera
2023-03-28, 22:25
Avstängd
Hur vet du att hunden hugger mot er om de är ett 3m staket mellan? Han kanske skäller för han vill fram o hälsa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in