2023-06-04, 01:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det har du såklart all rätt till att tycka.

Men själv så anser jag att Man United’s lag i 99/00 överskattas en hel del. Om man ser helheten så imponerande inte Man United i särskilt stor grad under den säsongen, varken i PL, FA-Cupen eller i UCL, även om de i slutändan lyckades med att vinna alla de 3 titlarna.

Om Man City skulle nu gå och vinna ”The Treble” (som jag tror de kommer att göra), så vill det vara en större uppgift än när Man Utd gjorde samma sak för 24 år sedan. Personligen så tror jag att Man City kommer att dominera och dvs köra över både Inter & Man Utd i finalerna av UCL och FA-Cupen

Finalen av FA-cupen är redan spelad.
Citera
2023-06-04, 01:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Absolut inte.

På tal om privatliv så sitter jag just nu på sydliga breddgrader utan att hoppa över "åäö" när jag skriver.

Att ta utbildning på Scania är ingen högskoleutbildning.
Men allvarligt talat, inser du verkligen inte att det är en viss skillnad på att mimra tillbaka på en historisk uppgift mot det att blicka bakåt? Anser du att Liverpool blickar bakåt när ni snackar om ”The night in Istanbul”..?

Sanningen är att Man Utd har varit i samma dvala enda sedan Whiskynäsan pensionerade sig, och jag menar att de inte har tagit några steg framåt sedan dess.
Citera
2023-06-04, 01:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Det har du såklart all rätt till att tycka.

Men själv så anser jag att Man United’s lag i 99/00 överskattas en hel del. Om man ser helheten så imponerande inte Man United i särskilt stor grad under den säsongen, varken i PL, FA-Cupen eller i UCL, även om de i slutändan lyckades med att vinna alla de 3 titlarna.

Om Man City skulle nu gå och vinna ”The Treble” (som jag tror de kommer att göra), så vill det vara en större uppgift än när Man Utd gjorde samma sak för 24 år sedan. Personligen så tror jag att Man City kommer att dominera och dvs köra över både Inter & Man Utd i finalerna av UCL och FA-Cupen
Jaja, ditt City kommer förmodligen få "the treble" som du och en till så gärna vill ha.. Trippeln och svenska är inget för er.. Måste kännas skönt att kunna gardera sig..
Citera
2023-06-04, 01:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Finalen av FA-cupen är redan spelad.
Ja, visst fan är den det. Jag börjar tydligen att bli lite trött.
Citera
2023-06-04, 02:00
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Men allvarligt talat, inser du verkligen inte att det är en viss skillnad på att mimra tillbaka på en historisk uppgift mot det att blicka bakåt? Anser du att Liverpool blickar bakåt när ni snackar om ”The night in Istanbul”..?

Sanningen är att Man Utd har varit i samma dvala enda sedan Whiskynäsan pensionerade sig, och jag menar att de inte har tagit några steg framåt sedan dess.
Det är klart som fan man blickar tillbaka när man snackar om något som hände FÖRR!! Men ingen klubb behöver blicka tillbaka så långt som Arsenal för att hitta något av värde.

Sanningen är inget du ska snacka om..
Citera
2023-06-04, 02:01
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

För det första, om vi pratar om Istanbul så är det att blicka bakåt och för det andra så har jag inte ens pratat om United.
Citera
2023-06-04, 09:04
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Du var väldigt aktiv här när det gick bra för Arsenal, tycker de flesta av er vettigare här inne tappade det lite grann då med, långt ifrån generalennivå men bra lågt för era standards.

Jag slutade skriva när det gick som absolut bäst för Arsenal, innan tappet mot Liverpool/Southampton/West Ham.

Jag hade även innan påpekat att truppen är för tunn och att det blir tufft. Sedan återkom jag och skrev lite om FA-cupen osv, då hade Arsenal tappat det fullständigt och blivit krossade av City

Så, du hade helt jävla fel - det var precis tvärtom. Onödigt inlägg.
Citera
2023-06-04, 09:50
Moderator
zanteras avatar
Det kommer bli intressant att se hur Arsenal nu fortsätter efter denna säsongen. Att överraska alla och sluta 2a med en bra säsong när man missat CL flera år i rad och inte ens varit relevanta för diskussionen är en bra bedrift, nu står man dock inför ett gäng utmaningar som kommer med den bedriften.

Det gäller att förstärka truppen på rätt positioner med rätt spelare för att behålla harmonin men samtidigt göra laget bättre. Samtidigt ryktas Tierney ut, en väldigt bra spelare och Arsenal får svårt att ersätta honom med en lika bra vänsterback som är okej med att Zinchenko kommer starta majoriteten av matcherna. Xhaka är såklart en figur som delar supportrarna, men han gjorde kanske sin bästa säsong i laget nu, och han ska ersättas både som ledarfigur och som spelare. Förra säsongen kunde Arsenal sno åt sig lite bra spelare från City eftersom ingen tog Arsenal på allvar men det blir det såklart ändring på nu.

Nu kommer man även ha CL extra vilket är en helt annan grej än att spela EL under veckan. Du kan inte komma undan lika lätt med att rotera och spela B-laget och det kommer troligtvis (inte säkert såklart) leda till lite fler poängtapp än denna säsongen då man måste slåss mer seriöst på flera fronter. Det kommer också finnas en större press på Arsenal, vilket inte gjorde på samma sätt denna säsongen. Har man slutat 8a, 8a och 5a de senaste 3 säsongerna och man presterar som man gjorde så kommer folk vara väldigt glada. Man överpresterade och det räckte nästan hela vägen. Nu har man slutat 2a och allt sämre än 2a kommer att ses som ett steg tillbaka - förutsatt att man inte gör en säsong som t.ex. Man United nu, och slutar 3a/4a men plockar en titel också.

Personligen tycker jag det är kul om de flesta av topplagen tar steg framåt för det gör ju ligan mer kul att följa.
Citera
2023-06-04, 10:14
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det kommer bli intressant att se hur Arsenal nu fortsätter efter denna säsongen. Att överraska alla och sluta 2a med en bra säsong när man missat CL flera år i rad och inte ens varit relevanta för diskussionen är en bra bedrift, nu står man dock inför ett gäng utmaningar som kommer med den bedriften.

Det gäller att förstärka truppen på rätt positioner med rätt spelare för att behålla harmonin men samtidigt göra laget bättre. Samtidigt ryktas Tierney ut, en väldigt bra spelare och Arsenal får svårt att ersätta honom med en lika bra vänsterback som är okej med att Zinchenko kommer starta majoriteten av matcherna. Xhaka är såklart en figur som delar supportrarna, men han gjorde kanske sin bästa säsong i laget nu, och han ska ersättas både som ledarfigur och som spelare. Förra säsongen kunde Arsenal sno åt sig lite bra spelare från City eftersom ingen tog Arsenal på allvar men det blir det såklart ändring på nu.

Nu kommer man även ha CL extra vilket är en helt annan grej än att spela EL under veckan. Du kan inte komma undan lika lätt med att rotera och spela B-laget och det kommer troligtvis (inte säkert såklart) leda till lite fler poängtapp än denna säsongen då man måste slåss mer seriöst på flera fronter. Det kommer också finnas en större press på Arsenal, vilket inte gjorde på samma sätt denna säsongen. Har man slutat 8a, 8a och 5a de senaste 3 säsongerna och man presterar som man gjorde så kommer folk vara väldigt glada. Man överpresterade och det räckte nästan hela vägen. Nu har man slutat 2a och allt sämre än 2a kommer att ses som ett steg tillbaka - förutsatt att man inte gör en säsong som t.ex. Man United nu, och slutar 3a/4a men plockar en titel också.

Personligen tycker jag det är kul om de flesta av topplagen tar steg framåt för det gör ju ligan mer kul att följa.

Håller med om din analys. Tror att arsenal får det tufft nästa säsong. Folk underskattar hur mycket extra CL sliter på materialet. Tror inte dom kommer göra någon vidare säsong.
Av samma anledning tippar jag Liverpool högt, kan köra reserver i Europa League och fokusera på ligan
Citera
2023-06-04, 10:29
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Yes det blir intressant att se hur dom hanterar pressen kommande säsong. Det positiva är att ägarna verkar satsa för att Arsenal ska vara kvar i denna position, och det hade aldrig gått utan att täppa till luckorna i truppen.

Sen får man inte glömma att majoriteten av spelarna är väldigt unga och är redan såhär bra. Martinelli har redan gjort lika många mål som Firminhos bästa säsong, Saka lika många poäng som Manes bästa säsong - kan dom höja sig ytterligare en nivå nästa år så blir det väldigt spännande. (Jag har dock svårt att se att bägge gör en ännu bättre säsong nästa år tyvärr.)

Om liverpool värvar rätt så kommer dom vara livsfarliga igen, united känns som dom behöver 2-3 transferfönster till, chelski vet man aldrig var man har.
Citera
2023-06-04, 11:38
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Av samma anledning tippar jag Liverpool högt, kan köra reserver i Europa League och fokusera på ligan
Det är en "fördel" för ligaspelet men först måste rätt spelare värvas in och sedan måste de in i laget på rätt sätt. Något som fans gärna ignorerar och tror att allt ska funka på en gång. Förhoppningsvis får vi se Darwin göra en bättre säsong. Firmino och Milner kan komma att saknas mer än vad man tror. Speciellt utanför planen. Hoppas dock jag har fel. Jag är försiktigt optimistisk men inte mer än så.
Citera
2023-06-04, 12:35
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Yes det blir intressant att se hur dom hanterar pressen kommande säsong. Det positiva är att ägarna verkar satsa för att Arsenal ska vara kvar i denna position, och det hade aldrig gått utan att täppa till luckorna i truppen.

Sen får man inte glömma att majoriteten av spelarna är väldigt unga och är redan såhär bra. Martinelli har redan gjort lika många mål som Firminhos bästa säsong, Saka lika många poäng som Manes bästa säsong - kan dom höja sig ytterligare en nivå nästa år så blir det väldigt spännande. (Jag har dock svårt att se att bägge gör en ännu bättre säsong nästa år tyvärr.)

Om liverpool värvar rätt så kommer dom vara livsfarliga igen, united känns som dom behöver 2-3 transferfönster till, chelski vet man aldrig var man har.

Förlänger Saliba? Har läst lite både och där. Känns verkligen som en nyckelspelare att behålla, han har ju varit klockren i försvaret. Håller med att det ser bra ut att ni har flera nyckelspelare som är så unga. Tror dock närmsta 2 säsongerna kommer bli oerhört viktiga att ta nästa kliv och börja vinna lite titlar (oavsett om det är en PL eller annat).

Just nu kanske Arsenal inte har problem att behålla dessa spelarna, men säg att City fortsätter dominera och undviker straff, de har flera nyckelspelare som varit bra som kommer försvinna närmsta åren pga ålder och som ska ersättas, t.ex. Mahrez och KDB, och då kommer City säkert blicka mot t.ex. Saka eller Odegaard. Men det är såklart alltid en risk för lag som går bra men inte riktigt hela vägen, som t.ex. när Liverpool tappade Sterling till City, eller när Arsenal tidigare har fått släppa startspelare till City.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in