2023-05-01, 11:17
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Frågan är varför inte Tottenham startar så då? Dom höll ju på att bli överkörda av United också i första men kom undan det för att dom inte satte lägena. Sen i andra spelade dom smartare. Eller klarar dom inte av att stå emot första pressen mot ett bättre lag?
Det gjorde de väl egentligen men de blev överkörda under den perioden. Liverpool ställde till det mer för sig själva än Tottenham gjorde det. Ryan Mason, Tottenham sa på presskonferensen att de var klart bättre laget en riktig skojare är han.

Åtminstone två av Tottenham’s lägen hade blåst av tex det läget VvD förhindrar bollen att gå in.
Citera
2023-05-01, 11:32
Medlem
Ja, två solklara röda kort tycker jag. Klopp anklagade domaren för att ha en agenda mot hans lag, det borde nog Klopp räkna med att straffas för, åtminstone skulle ledare för mindre lag straffas för att anklaga domare för dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Att Jota inte får rött är nog årets domarskandal, och då finns det ändå miljoner med kandidater.

Edit: Och nu har jag sett Skipps stämpling mitt på smalbenet. Det är en av de andra miljoner kandidater till domarskandal.

Plandomare inkompetent, VAR-domare ännu mer inkompetent. Han har ju för fan reprisbilder att titta på.
Citera
2023-05-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
De kan ta över den imorgon.. sen har City två matcher på sig att ta tillbaka den.
Jo jag såg de,men såg de möter Chelsea med,ett Chelsea som varit katastrofen deluxe,men som på nåt vänster lyckas vinna imorrn.
Citera
2023-05-01, 12:27
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jo jag såg de,men såg de möter Chelsea med,ett Chelsea som varit katastrofen deluxe,men som på nåt vänster lyckas vinna imorrn.
Var inne på dina tankar för några dagar sedan, får se om Chelsea kan vända på sin usla form. Skönt att den inte krockar med andra matcher, fick se City - Arsenal i efterhand.

Ingen Saliba imorgon.
Senast redigerad av Drickback 2023-05-01 kl. 13:00.
Citera
2023-05-01, 13:13
Medlem
Halloween2s avatar
Konstigt att Jota inte fick något kort. Och tyst i från fansen.
Citera
2023-05-01, 13:35
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Han fick gult, Skipp sätter ner huvudet och ingen större kraft låg bakom. Skipp och Richarlison kunde båda fått rött! Skipp träffar visserligen bollen ser det ut som men okontrollerat och först efter Diaz var på den och Skipp träffar med stor kraft på Diaz smalben, ingen frispark och ingen VAR kollade.. oerhört märkligt.
Richarlison borde fått 2 gula ett för ta av sig tröjan och ett för han hyschar Liverpool efter målet alt. våldsamt firande (”upp på läktaren”).

När vi ändå är inne på bedömning varför fick Salah ingen frispark och gult kort med sig när han blev dragen i tröjan istället får han frispark emot sig och Tottenham gör mål efter det.

Varför ser vi inga fans prata om det?

Hoppas Tierney bli avstängd, helt enkelt för dålig.
Citera
2023-05-01, 14:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Vilka fans pratar du om nu?
Citera
2023-05-01, 15:26
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vilka fans pratar du om nu?

Liverpool, satt på både deras egna match tråd på reddit, samt på den vanliga live tråden.
Citera
2023-05-01, 19:06
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Liverpool, satt på både deras egna match tråd på reddit, samt på den vanliga live tråden.
Av nyfikenhet, vad förväntade du dig att de skulle säga? Att de skulle skrika på eller åtminstone erkänna att det borde varit utvisning? För det händer ju ofta i matchtrådar eller? Jag är sällan i matchtrådar så jag kan ha fel, men eftertänksamhet och logik är väl inte riktigt det som dominerar. Oavsett vilket lag fansen tillhör.

Jag är givetvis enögd som vilken annan supporter jag också, även om jag hoppas att det inte är alltför illa. Hur som helst. När det kommer till domslut, vare sig det är för eller emot, brukar jag att försöka att se det som om situationen varit den motsatta. Som i fallet med Jota. Hur hade jag, eller annan Liverpoolsupporter reagerat om det varit en Tottenhamspelare som gjort samma sak? Behöver väl knappast diskuteras.
Citera
2023-05-01, 20:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Hycklarna i Liverpool-klanen ar alltid tysta av sig i saker som detta. Dock sa star de alltid forst i kon nar det galler att gnalla om spelare fran andra klubbar.

Det ligger liksom i deras natur att vara nagra lattkrankta individer och hycklare av forsta klass.
Citera
2023-05-01, 20:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Ser att alla «experterna» har inne har redan avfardat AFC och vara chanser till att ta hem titeln.. Men hur manga ggr har inte nollarna gjort det under denna sasong? Det ar langt ifran kort.

COYG
Citera
2023-05-01, 21:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Menar du FBs livetråd? Typ 2-3 LFC-supportrar som skrev i den, var rätt mycket som inte nämndes något om överhuvudtaget.

Självklart är supportrar generellt ovilliga att prata om saker de borde fått emot sig - precis som du valde att inte svara på frågan "Inga som helst moraliska tvivel kring era ägare eller resan ni gjort?" häromdagen, trots att jag ställde den två gånger. Öm tå.

Att hänvisa till andra forum och försöka påskina att "så är de, LFC-fansen" blir mot bakgrund att du själv är exakt som dem du försöker kritisera, blir sten i glashus. Också ett rätt konstigt belägg.

"Chelseafansen är fan världens jävla rötägg"
"Ehm?"
"Ja på ett annat ställe som jag läser på"
"...."

Dessutom, om du bara orkat läsa tråden, hade du sett mitt inlägg från tidigare idag:

Citat:
Konate skulle haft straff emot sig för att hålla fast Richarlison vid 3-2. Men som vi vet skiter VAR i sådana grejer och spelarna kommer undan med det.

Jota skulle förmodligen åkt ut för stämplingen i ansiktet på Skipp. Men där kan jag väl låta udda vara jämnt, då Skipp i sin tur borde åkt ut för sin stämpling på Diaz i första.

Kort sagt, den sortens medgivanden du själv aldrig skulle göra om det var City som fått favören.

Det är så jävla märkligt det där, hur fotbollsfans alltid försöker tillskriva att "det där packet är minsann scum of the earth, inte som oss", när alla supportergrupper är i princip samma sak. Några vettiga, några rövhål. Rashid Musa och Lars Ohly är LFC-fans, inte fan tycker jag bättre om dem för det.

Sjukt viktigt mellan Leicester och Everton nu. Hellre Leicester, så kom igen nu Vardy, sätt ett par mål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in