2023-06-05, 12:18
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Norsk eller dansk, what’s the fucking difference? Hade bara för mig att Sørloth var dansk, men det stämmer säkert att han är norrman.

Jaha, och exakt vad är det som jag inte har svarat på?

Jag tog ju för fasen och poängterade att även din egen favoritexpert (G.Neville) uttalade för nån vecka sen att Arsenal tog och kastade bort titeln. Dock så är det inte mitt ansvar att lära dig/er fakta (jag är inte din pappa), och därför så har jag slutat helt med att dela länkar osv här inne.

Jag bad dig NÄMNA 5 namn på experter som talat FÖR Arsenal säsongen som var.

Eller ser du namn som källor också?

Patetiskt som vanligt.
Citera
2023-06-05, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Hur många miljarder ska ni spendera nästa säsong och ändå sluta bakom både oss och Arsenal?

Roligt när City har spenderat mindre än de flesta top 6 klubbar som inte har 6 PL titlar senaste 10 åren.
Citera
2023-06-05, 12:23
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Roligt när City har spenderat mindre än de flesta top 6 klubbar som inte har 6 PL titlar senaste 10 åren.

Det hade ju varit ett argument om det inte vore för att City är under utredning för att systematiskt ha fuskat med redovisningen....
Citera
2023-06-05, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det hade ju varit ett argument om det inte vore för att City är under utredning för att systematiskt ha fuskat med redovisningen....

Man kan alltid vara bitter för ens eget lag går dåligt och anklaga varandra till höger och vänster. Fram med bevisen först innan någon tror på det.
Citera
2023-06-05, 12:25
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vad vill du se att ni köper och säljer denna kommande sommar?

2 anfallare till att börja med. Det har varit klent denna säsongen med Martial/Weghorst, den ena ständigt skadad och den andra gör inga mål. Weghorst går ju tillbaka då det bara var ett lån också. Helst vill jag se Martial såld då han bara lyfter en lön och aldrig är fit, dock är ju frågan vilken klubb som är dum nog att gå i den fällan med tanke på hans lön. Har pratats om Hojlund in som ena anfallaren. Tycker han är ung och lovande och det hade varit en intressant transfer. Dock hade det behövts någon som är lite mer 'redo' att gå in och göra det nu också.

2 centrala mittfältare - helst en bra box-to-box CM att spela bredvid Casemiro (där verkar ju Mount vara n1) och även för att få lite alternativ, samt att Eriksen inte behöver matchas så hårt. Sen tycker jag även en backup till Casemiro när han är avstängd eller skadad, eller bara för rotation. Mittfältet känns ganska klent, Sabitzer har ju blandat och gett och går tillbaka från sitt lån igen, dessutom är ju frågan i luften om man ska sälja Fred eller Mctominay (den senare har ju haft intresse från Newcastle t.ex). Egentligen tycker jag det hade funnits rum att ta in 3 mittfältare men jag tror inte det blir så mycket akvititet i ett fönster.

Mittback & Målvakt - Maguire bör nog lämna till sommaren, för stort namn (sett till att han startar i landslaget) för att vara bänknötare. Stor lön och "kapten" dessutom, och det är enklare att sälja honom och slippa den cirkusen. Då måste ju en ersättare in. Vad gäller målvakten så har det pratats om Costa i Porto, det hade varit intressant. Verkar som De Gea förlänger men vi har ju ingen andramålvakt i dagsläget och det hade varit bra med en målvakt bra nog att vara #1. De Gea kan såklart få lite matcher också, men när han får vara ohotad etta så känns det inte som han höjer sin nivå heller.

Sen finns det ju andra positioner också som det pratats om. Högerbacken verkar förbli samma ett år till, och sett till alla andra luckor så får det väl ses som okej att man väntar ett år där. Hade inte haft något emot en spelare som kan fylla Bruno's roll (dvs en kreativ mittfältare som kan hitta passningarna på offensiv planhalva, dock tror jag knappast det blir 6-7 värvningar i sommar.
Citera
2023-06-05, 12:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Jag bad dig NÄMNA 5 namn på experter som talat FÖR Arsenal säsongen som var.

Eller ser du namn som källor också?

Patetiskt som vanligt.
Jamie Carragher, Alan Shearer, David Prutton, Patrice Evra & Graeme Souness + din egen favoritexpert.

Sådär, är du nöjd nu? Eller behöver jag att lära dig hur man använder sig av sökfunktionen som populärt kallas för Google?

Och du borde nog vara den sista som stämplar andra användare här inne som patetisk.
Citera
2023-06-05, 12:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Det är faktiskt ett intressant poäng som det inte snackas särskilt högt om.
Citera
2023-06-05, 12:35
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
2 anfallare till att börja med. Det har varit klent denna säsongen med Martial/Weghorst, den ena ständigt skadad och den andra gör inga mål. Weghorst går ju tillbaka då det bara var ett lån också. Helst vill jag se Martial såld då han bara lyfter en lön och aldrig är fit, dock är ju frågan vilken klubb som är dum nog att gå i den fällan med tanke på hans lön. Har pratats om Hojlund in som ena anfallaren. Tycker han är ung och lovande och det hade varit en intressant transfer. Dock hade det behövts någon som är lite mer 'redo' att gå in och göra det nu också.

2 centrala mittfältare - helst en bra box-to-box CM att spela bredvid Casemiro (där verkar ju Mount vara n1) och även för att få lite alternativ, samt att Eriksen inte behöver matchas så hårt. Sen tycker jag även en backup till Casemiro när han är avstängd eller skadad, eller bara för rotation. Mittfältet känns ganska klent, Sabitzer har ju blandat och gett och går tillbaka från sitt lån igen, dessutom är ju frågan i luften om man ska sälja Fred eller Mctominay (den senare har ju haft intresse från Newcastle t.ex). Egentligen tycker jag det hade funnits rum att ta in 3 mittfältare men jag tror inte det blir så mycket akvititet i ett fönster.

Mittback & Målvakt - Maguire bör nog lämna till sommaren, för stort namn (sett till att han startar i landslaget) för att vara bänknötare. Stor lön och "kapten" dessutom, och det är enklare att sälja honom och slippa den cirkusen. Då måste ju en ersättare in. Vad gäller målvakten så har det pratats om Costa i Porto, det hade varit intressant. Verkar som De Gea förlänger men vi har ju ingen andramålvakt i dagsläget och det hade varit bra med en målvakt bra nog att vara #1. De Gea kan såklart få lite matcher också, men när han får vara ohotad etta så känns det inte som han höjer sin nivå heller.

Sen finns det ju andra positioner också som det pratats om. Högerbacken verkar förbli samma ett år till, och sett till alla andra luckor så får det väl ses som okej att man väntar ett år där. Hade inte haft något emot en spelare som kan fylla Bruno's roll (dvs en kreativ mittfältare som kan hitta passningarna på offensiv planhalva, dock tror jag knappast det blir 6-7 värvningar i sommar.
Det är lite av ett dilemma. Hur ska man bli av med ex Maguire? Vem vill ens värva honom och betala honom minst lika mycket? Dom klubbar som kan vill inte ha honom eller vice versa. Såvida han inte har självinsikt nog att gå ner i lön kraftigt för att ännu kunna spela på en acceptabel nivå ur hans synvinkel.

Men det blir så när man famlar i mörker köpt spelare utan tanke och bara gått på namn eller för att det se "bra ut"(att man så gärna ville att han som engelsk landslagsman skulle lyckas osv). Eller hela den absurda Ronaldo-affären..och mycket annat.. Och på det ge tränaren skulden. Säga vad man vill om City, men dom går efter spelare man faktiskt behöver som man tror passar in.
Citera
2023-06-05, 12:35
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Man kan alltid vara bitter för ens eget lag går dåligt och anklaga varandra till höger och vänster. Fram med bevisen först innan någon tror på det.

Fast nu är det ju en 4 år lång utredning där man kommit fram till att City myglat och har över 100 finansiella regelbrott. Att bara vifta bort det med "Folk är bara bittra för att City vinner" känns väl lite märkligt? Om nu City inte straffas är det ju en annan sak men känns lite märkligt att försvara en klubb som myglat och skapat företag för att pumpa in sponsorpengar i klubben.
Citera
2023-06-05, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fast nu är det ju en 4 år lång utredning där man kommit fram till att City myglat och har över 100 finansiella regelbrott. Att bara vifta bort det med "Folk är bara bittra för att City vinner" känns väl lite märkligt? Om nu City inte straffas är det ju en annan sak men känns lite märkligt att försvara en klubb som myglat och skapat företag för att pumpa in sponsorpengar i klubben.

Innocent until proven guilty? Klart du är bitter. Hade du vart City fan hade du inte gnällt såhär.
Citera
2023-06-05, 12:38
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jamie Carragher, Alan Shearer, David Prutton, Patrice Evra & Graeme Souness + din egen favoritexpert.

Sådär, är du nöjd nu? Eller behöver jag att lära dig hur man använder sig av sökfunktionen som populärt kallas för Google?

Och du borde nog vara den sista som stämplar andra användare här inne som patetisk.

Du är verkligen som en 7 åring. '' + din egen favorit expert''. Väx upp.

David Prutton? Som jobbar med ChampionShip lol. Det enda jag kan se han nämna om Arsenal är att Arteta har ''förvandlat'' deras anfall med Jesus.

Garragher är minst lika seriös som mannen du hatar. Garry.
Evra och Souness är också ett ''haha'' som inte ska diskuteras vidare om. Där har du två idioter om något.

Jag tror vi kan komma överens om att du är den mest patetiska här inne, även andra Arsenal fans tycker det.

Nu har du fått min luft, tänker inte svara dig något mer förens till du länkar till dina historier du drar ur röven.
Citera
2023-06-05, 12:42
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Att de som sagt utreds är knappast samma sak som att nån random anklagar dom till höger och vänster din tomte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in