Citat:
Ursprungligen postat av
Halloween2
Vad vill du se att ni köper och säljer denna kommande sommar?
2 anfallare till att börja med. Det har varit klent denna säsongen med Martial/Weghorst, den ena ständigt skadad och den andra gör inga mål. Weghorst går ju tillbaka då det bara var ett lån också. Helst vill jag se Martial såld då han bara lyfter en lön och aldrig är fit, dock är ju frågan vilken klubb som är dum nog att gå i den fällan med tanke på hans lön. Har pratats om Hojlund in som ena anfallaren. Tycker han är ung och lovande och det hade varit en intressant transfer. Dock hade det behövts någon som är lite mer 'redo' att gå in och göra det nu också.
2 centrala mittfältare - helst en bra box-to-box CM att spela bredvid Casemiro (där verkar ju Mount vara n1) och även för att få lite alternativ, samt att Eriksen inte behöver matchas så hårt. Sen tycker jag även en backup till Casemiro när han är avstängd eller skadad, eller bara för rotation. Mittfältet känns ganska klent, Sabitzer har ju blandat och gett och går tillbaka från sitt lån igen, dessutom är ju frågan i luften om man ska sälja Fred eller Mctominay (den senare har ju haft intresse från Newcastle t.ex). Egentligen tycker jag det hade funnits rum att ta in 3 mittfältare men jag tror inte det blir så mycket akvititet i ett fönster.
Mittback & Målvakt - Maguire bör nog lämna till sommaren, för stort namn (sett till att han startar i landslaget) för att vara bänknötare. Stor lön och "kapten" dessutom, och det är enklare att sälja honom och slippa den cirkusen. Då måste ju en ersättare in. Vad gäller målvakten så har det pratats om Costa i Porto, det hade varit intressant. Verkar som De Gea förlänger men vi har ju ingen andramålvakt i dagsläget och det hade varit bra med en målvakt bra nog att vara #1. De Gea kan såklart få lite matcher också, men när han får vara ohotad etta så känns det inte som han höjer sin nivå heller.
Sen finns det ju andra positioner också som det pratats om. Högerbacken verkar förbli samma ett år till, och sett till alla andra luckor så får det väl ses som okej att man väntar ett år där. Hade inte haft något emot en spelare som kan fylla Bruno's roll (dvs en kreativ mittfältare som kan hitta passningarna på offensiv planhalva, dock tror jag knappast det blir 6-7 värvningar i sommar.