Citat:
Ursprungligen postat av
fisensompratar
Jag har gjort allt jag kunnat. Flyttat låååångt ut på vischan, hållit mig borta från droger så mycket jag kan, varit mer eller mindre ren i nästan ett år med några återfall hit och dit nu. Har även dragit ned drastiskt på mitt drickande. Träffar även beroendeteurapeut regelbundet och tar all hjälp jag kan få ifrån socialtjänsten. Bollen ligger i deras händer nu. Enda skillnaden när jag går på buvidal är att jag istället planerar mina återfall tills dagarna då jag inte längre har så mycket buprenorfin i kroppen. Vilket inte är optimalt då men är osäker på ens egna tolerans när man duttar fram och tillbaka sådär så överdoser händer lättare (för mig iaf). Är övertygad om att jag kommer klara mig bra mycket bättre ifrån återfall om jag får chansen att testa på metadon nu. Som sagt, bollen ligger i läkarens händer nu och allt jag kan göra är att dra ned på mitt drickande och hoppas på det bästa.
Tack för peppandet. Det kommer nog gå vägen detta!
Fan vad löjlig du är, tycker inte du borde få metadon alls då du redan visat att du inte klarar av att stå emot alkoholen.
Du skriver du varit ren "nästan" ett år, fast i samma mening skriver du att du knarkat ett par ggr och supit hela tiden, i mina ögon så är det inte att vara ren.
Antingen är man drogfri/alkoholfri hundra procent eller så är man aktiv.
Du vill ju inte ens vara ren.
Hoppas det löser sig för Dig men kom-ihåg att det är tufft och inte lätt, livet är inte lätt, man får jobba hela tiden.
?......
Har en fråga ang metadon står idag på 70mg och upplever inget välmående öht hur ser det ut i högre doser mår man bättre på det? Eller kommer det aldrig "kännas" av metadonet?
Mvh