2023-07-04, 20:51
Medlem
Jag är uppe i 60 mg levopidon nu /motsvarande 120mg vanligt metadon) och håller mig kvar där. Får bra effekt utav den dosen som håller i sig hela dagen. Kanske höjer mig allt eftersom men känns inte som jag behöver så mycket starkare nu. Är balanserad!
En lysande nyhet ovanpå detta är att jag idag fick nycklarna till min nya lägenhet! Ytterligare en sak jag kämpat mig till under nyktra vanor. Woohoo!
Citera
2023-07-06, 14:59
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Neo
Hej, blev jättedålig av sub sprutan/Buvidal.

Tappa matlusten och gick ner 30kg på några månader. Blev jättedeprimerad och nästan så jag fick självmordstankar (ALDRIG HÄMT FÖRUT) inte pga omständigheter pmkring mig utan bara effekten av sprutan.
Fick ej byta och efter 14 månader så bytte jag klinik så fick jag byta omgående.
Hade högsta av högsta dosen 160mg , han ville bara ge mig högsta och sa att det skulle bli bra när som helst bara ja väntar.
Sen läste jag att kommuner betalar larokliniker extra pengar om dom ger buvidal till personer.
Sök på Google så hittar ni det.

Mvh neo
Tack Neo! Guld är du! Det förklarar varför jag gått ett halvår på sub debot 300mg och upplevt EXAKT samma som du. Fått höra det blir bättre när du kommer till steady state. Går varje månad hoppas dem ska fatta. Sen ett halvår senare får jag träffa läkaren och hon säger sub inte funkar på mig och jag ska få levipodon igen. Börjar om 2 veckor, det var för dem var tvugna det står undernärd i Journalen, depression, och massor annat. Vissa på kliniken har blivit rent av chockade när dem sätt mig som inte träffat mig på ett tag. Och jag säger precis det jag sagt i ett halvår sen tar dem ekg o puls och får panik. Min morsa börja till o med ringa för jag kunde gå 3 dagar utan att äta. Nu håller dem på o säger åt lite glass när du kommer hem dom de är kul. O lägger fram godis skål o försöker få mig o äta skit jag inte vill ha. Har under tiden fixat gymnasie examen blivit behörig flera universitets kurser och yh utbildningar. Jag tror inte dem kan förstå en glimt av hur mycket jag lidit och kämpat. När ja träffa läkaren nu så sa jag till min handläggare att löser de sig inte nu hoppar jag. Efter 6 år. För det har lidit detta halvår är värre än alla åren innan LARO med jagande och sprutor, människor som blåser första chansen. Ofrivilliga fentanyl och horse abstinenser jag tar den skiten alla dar för min hjärna börjar lägga av. Ja sökte en annan klinik, tur som ja har får ja träffa den enda läkaren där som är sjuk i huvudet. Han satt och hån skratta åt mig när jag beskrev mina besvär. Endå dem på kliniken där ja ringde till som sa tjata på dem o skriva remiss ja hör ju hur dålig du är är. Sen skriver läkaren att jag är påverkad men kan följa en röd tråd, dock lite slö i rösten o verkar trött. Nonshit ja sovit 2h dag plus fått ögon inflammation som man ser i journalen. Är helt utbränd. Ja försöker inte kolla bak så mkt och tänka vad jag klarat endå och att jag får levipodon igen om lite mindre än 2 veckor.
Citera
2023-07-06, 15:09
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Fan vad löjlig du är, tycker inte du borde få metadon alls då du redan visat att du inte klarar av att stå emot alkoholen.

Du skriver du varit ren "nästan" ett år, fast i samma mening skriver du att du knarkat ett par ggr och supit hela tiden, i mina ögon så är det inte att vara ren.

Antingen är man drogfri/alkoholfri hundra procent eller så är man aktiv.

Du vill ju inte ens vara ren.

Hoppas det löser sig för Dig men kom-ihåg att det är tufft och inte lätt, livet är inte lätt, man får jobba hela tiden.

?......

Har en fråga ang metadon står idag på 70mg och upplever inget välmående öht hur ser det ut i högre doser mår man bättre på det? Eller kommer det aldrig "kännas" av metadonet?

Mvh
Nej! Jag var på 120mg och över 80 börja jag bara må sämre, fet, testo som en pojke innan puberteten fick inte hjälp av endorkrin endå. När ja börjar igen så kommer ja försöka stå på 20-25mg levipodon. Sub depot har inte gjort ett piss för mig varit absad ett halvår. Jag gick från 5 år på metta på en dag till sub sprutorna. 30kg på 4 månader. Och mer men mindre o saktre resten av månaderna. Jag har sätt båda sidorna nu o aldrig gått på såhär svag opiat sen ja börja laro på vet inte hur många år och lidit fan. Så blir ja bara frisk o orkar stå på benen så kommer ja stanna på den dosen.
Citera
2023-07-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Tack Neo! Guld är du! Det förklarar varför jag gått ett halvår på sub debot 300mg och upplevt EXAKT samma som du. Fått höra det blir bättre när du kommer till steady state. Går varje månad hoppas dem ska fatta. Sen ett halvår senare får jag träffa läkaren och hon säger sub inte funkar på mig och jag ska få levipodon igen. Börjar om 2 veckor, det var för dem var tvugna det står undernärd i Journalen, depression, och massor annat. Vissa på kliniken har blivit rent av chockade när dem sätt mig som inte träffat mig på ett tag. Och jag säger precis det jag sagt i ett halvår sen tar dem ekg o puls och får panik. Min morsa börja till o med ringa för jag kunde gå 3 dagar utan att äta. Nu håller dem på o säger åt lite glass när du kommer hem dom de är kul. O lägger fram godis skål o försöker få mig o äta skit jag inte vill ha. Har under tiden fixat gymnasie examen blivit behörig flera universitets kurser och yh utbildningar. Jag tror inte dem kan förstå en glimt av hur mycket jag lidit och kämpat. När ja träffa läkaren nu så sa jag till min handläggare att löser de sig inte nu hoppar jag. Efter 6 år. För det har lidit detta halvår är värre än alla åren innan LARO med jagande och sprutor, människor som blåser första chansen. Ofrivilliga fentanyl och horse abstinenser jag tar den skiten alla dar för min hjärna börjar lägga av. Ja sökte en annan klinik, tur som ja har får ja träffa den enda läkaren där som är sjuk i huvudet. Han satt och hån skratta åt mig när jag beskrev mina besvär. Endå dem på kliniken där ja ringde till som sa tjata på dem o skriva remiss ja hör ju hur dålig du är är. Sen skriver läkaren att jag är påverkad men kan följa en röd tråd, dock lite slö i rösten o verkar trött. Nonshit ja sovit 2h dag plus fått ögon inflammation som man ser i journalen. Är helt utbränd. Ja försöker inte kolla bak så mkt och tänka vad jag klarat endå och att jag får levipodon igen om lite mindre än 2 veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Nej! Jag var på 120mg och över 80 börja jag bara må sämre, fet, testo som en pojke innan puberteten fick inte hjälp av endorkrin endå. När ja börjar igen så kommer ja försöka stå på 20-25mg levipodon. Sub depot har inte gjort ett piss för mig varit absad ett halvår. Jag gick från 5 år på metta på en dag till sub sprutorna. 30kg på 4 månader. Och mer men mindre o saktre resten av månaderna. Jag har sätt båda sidorna nu o aldrig gått på såhär svag opiat sen ja börja laro på vet inte hur många år och lidit fan. Så blir ja bara frisk o orkar stå på benen så kommer ja stanna på den dosen.

Ok ok förstår ber om ursäkt mitt förra inlägg ja komihåg ja va allmänt irriterad på nått annat o skrev otrevligt mot dig.. moget

Kul(inte kul) du känner igen dig i det vi upplever av dom sorterna sub behandling depot..

Helt sjukt att man får kraftigt starka mediciner men sen säger att man mår dåligt så tror dom inte på en.. helt otroligt..

Läst i en artikel i en tidning på nätet Google så hittar du säkert, iallafall politikerna har lagt en kassa där dom som erbjuder bubidal behandling får extra pengar för varje patient dom får in på det.. helt sjukt att det styrs av pengar .. menmen de är medicin/sjukvården som styrs av pengar de va ju inget nytt egentligen..

Må väl ja dömer dig inte nått
Citera
2023-07-06, 17:39
Medlem
Har en fråga angående METADON är om någon faktiskt mår bättre på högre doser?

Såhär var de för mig: fick 40mg mådde bra höjt sedan dess till 90mg och effekten av välmående är nästan helt borta (toleransen)

Men då min fråga är varför i helvete ska ja ta något som inte gör jag mår bättre?? Trodde meningen att dämpa drogsuget får ja bara om ja mår bättre eller får effekt om så liten.

Kan ja må bättre på en högre dos är min fråga då?? Tyckte mig ha läst folk här som säger att dom börjat må bättre efter 100mg osv?
För mig låter de skumt men.. Ja gick med i laro för att få bort drogsuget genom att må bättre, annars gör de inget alls mot mitt drogsug..

Fattar Nada laro behandlingen.. hade ja vetat om de hade ja varit kvar nykter mådde bättre helt nykter 100%.
Citera
2023-07-16, 09:37
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Jag är uppe i 60 mg levopidon nu /motsvarande 120mg vanligt metadon) och håller mig kvar där. Får bra effekt utav den dosen som håller i sig hela dagen. Kanske höjer mig allt eftersom men känns inte som jag behöver så mycket starkare nu. Är balanserad!
En lysande nyhet ovanpå detta är att jag idag fick nycklarna till min nya lägenhet! Ytterligare en sak jag kämpat mig till under nyktra vanor. Woohoo!
Grattis till lägenheten. Vill med ha levo men på vårat team får man det bara om man har svåra hjärtptoblem.
Citera
2023-07-16, 09:39
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Har en fråga angående METADON är om någon faktiskt mår bättre på högre doser?

Såhär var de för mig: fick 40mg mådde bra höjt sedan dess till 90mg och effekten av välmående är nästan helt borta (toleransen)

Men då min fråga är varför i helvete ska ja ta något som inte gör jag mår bättre?? Trodde meningen att dämpa drogsuget får ja bara om ja mår bättre eller får effekt om så liten.

Kan ja må bättre på en högre dos är min fråga då?? Tyckte mig ha läst folk här som säger att dom börjat må bättre efter 100mg osv?
För mig låter de skumt men.. Ja gick med i laro för att få bort drogsuget genom att må bättre, annars gör de inget alls mot mitt drogsug..

Fattar Nada laro behandlingen.. hade ja vetat om de hade ja varit kvar nykter mådde bättre helt nykter 100%.

Min erfarenher och vad andra sagt så har folk mått bättre efter att sänkt sig från en högre dos. Jag själv hade 140 nu har jag 100 och tycker det funkar bättre.
Citera
2023-08-03, 09:24
Medlem
Har en fråga kring metadon... Har en nära bekant som tar metadon via laro. Och som jag förstår så är det pissprov där en gång i veckan för att visa att det inte blandas med andra droger.

Men nästan varje gång jag träffar personen så upplever jag att personen beter sig märkligt. Inga jättegrejjer men är helt klart inte sig själv. Eftersom jag då vart orolig så kontaktade jag laro och dom förklarade att alla pissproven varit bra sista tiden vilket jag inte får ihop då jag är helt säker att något inte stämmer.

Så min fråga: Kan man ta mer metadon än man ska ha och därmed bli påverkad av det? Och hur blir man av mer metadon än vad man ska ha?

Eller vad skulle eran teori kunna vara kring detta?
Citera
2023-08-03, 14:30
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skheaton
Har en fråga kring metadon... Har en nära bekant som tar metadon via laro. Och som jag förstår så är det pissprov där en gång i veckan för att visa att det inte blandas med andra droger.

Men nästan varje gång jag träffar personen så upplever jag att personen beter sig märkligt. Inga jättegrejjer men är helt klart inte sig själv. Eftersom jag då vart orolig så kontaktade jag laro och dom förklarade att alla pissproven varit bra sista tiden vilket jag inte får ihop då jag är helt säker att något inte stämmer.

Så min fråga: Kan man ta mer metadon än man ska ha och därmed bli påverkad av det? Och hur blir man av mer metadon än vad man ska ha?

De flesta droger syns ju inte i en vecka, så det går ju såklart att tajma inför pissprovet. Sedan finns det ju RC-droger och annat som inte syns på piss, antar jag.
Citera
2023-08-04, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan12345
De flesta droger syns ju inte i en vecka, så det går ju såklart att tajma inför pissprovet. Sedan finns det ju RC-droger och annat som inte syns på piss, antar jag.

Så kan det vara förstås... När jag pratade med LARO så sa dom att om det togs droger och dom gått ur kroppen så skulle dom ändå helt säkert se det. Kändes jävligt skumt.. tror inte dom vet vad dom pratar om...

Känns som att dom accepterar att man kommer dit påverkad å får den där laro medicinen ändå. Riktigt illa att det inte är mer koll. Aja...
Citera
2023-08-04, 07:26
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skheaton

Så du menar att LARO inte har någon sekretss alls?

Vem som helst kan begära ut analysresultat för valfri patient?

Troligt va....

Eller är du en myndighetsperson med fullmakt?
Citera
2023-08-04, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Så du menar att LARO inte har någon sekretss alls?

Vem som helst kan begära ut analysresultat för valfri patient?

Troligt va....

Eller är du en myndighetsperson med fullmakt?

Vi ringde dit tillsammans med personen som är "inskriven" hos laro och hen förklarade att hon inte ville det skulle finnas någon sekretess och att allt skulle vara tillgängligt för oss att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in