Citat:
Vad jag förstått så är denna smärtläkare ändå rätt kunnig inom detta område med metadon och annat men personen verkar gilla "low & slow" metoden oavsett om man som jag inte är någon opioidnaiv patient direkt utan har haft opiater och även en morfinpump inopererad i över 3 år så är en patient som tagit opioider sen tidigare och aldrig missbrukat dom heller (sånt har vissa smärtläkare och även neurologer kollat upp i ens journal) men har alltid skött mig med mina uttag och doseringar. Och har då även stått på Oxy i många år tidigare och som många nog vet om att det är lätt att trilla dit för vissa... Jag dömer ingen som sagt. Har varit nära ett antal ggr där jag själv känt att "nu jävlar måste dosen höjas snabbare" men på något sätt haft stöd av min flickvän som tur är. Tar ju även Iktorivil sedan 2015 och stått på samma dos sen dess, 2,5-3 mg. Skött den medicinen med och därför jag får stå kvar på den trots metadonet då smärtläkaren först var lite orolig men såg även att jag är nykterist (dricker väldigt väldigt sällan). Visst på sommaren att jag tar någon kall öl men oftast flasköl, 33 cl, och oftast max ett par stycken under ett par timmar. Tex är jag på beachen i Kroatien (bor där till och från då min fästmö är därifrån) så klart jag kan ha 4 kalla öl med mig som jag dricker under 5-6 timmar. Med mat till med. Starksprit håller jag mig undan totalt. Inget för mig. Har redan förlorat en jäkla massa gamla polare till droger och en stor del av majoriteten tog helt enkelt för mycket eller partade för hårt med mixen opiater, benzo och alkohol och pang så blev det godnatt för en del... Minns när jag var yngre att man själv höll på och partade järnet, Docklands på den tiden tex och testade nog alla droger man kunde ta (allt utom sprutor) och man var ju odödlig runt 16-23 på den tiden typ. Ångrar ingenting men har gjort mitt så att säga, lekt av mig, haft kul, och har nu en jäkla respekt för dessa mediciner och alkohol samt benzo. En dålig trio helt enkelt.
Shit nu blev det nog hoppigt här igen. Ber om ursäkt för dessa små noveller. Ibland så flyter det på bara liksom hahaha. Sköt om dig mannen iaf! Själv kämpar man på här tills nästa höjning och sedan vänta ett tag till inför nästa höjning... Puh...
Gällande massa polare/bekanta som gått bort så gjorde dom ju ett program om det samt så var ena killen (Roger) med på TV4s morgonsoffa vill jag minnas. Gruppen finns på Facebook och heter R.I.P Hallonbergare: https://www.facebook.com/groups/355375997795/?mibextid=6NoCDW
Shit nu blev det nog hoppigt här igen. Ber om ursäkt för dessa små noveller. Ibland så flyter det på bara liksom hahaha. Sköt om dig mannen iaf! Själv kämpar man på här tills nästa höjning och sedan vänta ett tag till inför nästa höjning... Puh...
Gällande massa polare/bekanta som gått bort så gjorde dom ju ett program om det samt så var ena killen (Roger) med på TV4s morgonsoffa vill jag minnas. Gruppen finns på Facebook och heter R.I.P Hallonbergare: https://www.facebook.com/groups/355375997795/?mibextid=6NoCDW
Aah okej då förstår jag. Man får väl va glad att du har en bra läkare iaf, om än med lite långsam approach.
Okej, otroligt imponerande att du orkat hålla dig all denna tid! Får kolla in det där!