2006-02-12, 11:59
Medlem
Vad betalar ni för Metadon engångsdos ATL 50 ml?
Hur höga kan doser kan man ta utan att det blir farligt?

Metadon är klart den bästa opiat jag provat,sitter i så jävla länge!

Jag har tagit 1-2 korkar varje dag sen i måndags eller tisdags och idag känner jag mig inte alls bra, känns som jag skall bli sjuk kan det ha nåt med metadonet eller tror ni att det bara är en vanlig förkylning.
Citera
2006-02-12, 20:32
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedfan
Vad betalar ni för Metadon engångsdos ATL 50 ml?
Hur höga kan doser kan man ta utan att det blir farligt?

Metadon är klart den bästa opiat jag provat,sitter i så jävla länge!

Jag har tagit 1-2 korkar varje dag sen i måndags eller tisdags och idag känner jag mig inte alls bra, känns som jag skall bli sjuk kan det ha nåt med metadonet eller tror ni att det bara är en vanlig förkylning.

Nej. Det du känner är abstinens från Metadonet. Det är influensaliknande symptom + magsjuka liknande kan man säga. Metadon är en oerhört kraftig opioid och redan efter 2 dagars intag, känner man av abstinens om man slutar.

Det är mycket starkt. Dödlig dos för en ovan är 50-100mg (tom 40mg är registrerat men det var tillsammans med alkohol)
Citera
2006-02-12, 22:52
Medlem
GaiNs avatar
Lyssna på Visslaren, mycket bra svar! Creds.
Citera
2006-02-12, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Nej. Det du känner är abstinens från Metadonet. Det är influensaliknande symptom + magsjuka liknande kan man säga. Metadon är en oerhört kraftig opioid och redan efter 2 dagars intag, känner man av abstinens om man slutar.

Det är mycket starkt. Dödlig dos för en ovan är 50-100mg (tom 40mg är registrerat men det var tillsammans med alkohol)

Ett ögonblick här nu. Man blir väl inte hög på metadon?! Det anväds ju som medicin mot gamla heroinmissbrukare? Det ger väl inga hallucinationer eller andra behagliga saker? Eller är jag ute och cyklar i kosmos nu?
Citera
2006-02-12, 23:30
Medlem
Visst blir man hög på det speciellt om man tar det utan att ha varit beroende av heroin och andra opiater före.
Citera
2006-02-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertzi
Ett ögonblick här nu. Man blir väl inte hög på metadon?! Det anväds ju som medicin mot gamla heroinmissbrukare? Det ger väl inga hallucinationer eller andra behagliga saker? Eller är jag ute och cyklar i kosmos nu?

jo fan det svänger på kraftigt iallafall när man röker samtidigt. Man ligger som i koma och kliar sig över hela kroppen.
Citera
2006-02-13, 02:11
Bannlyst
Metadon är den bästa opiat/opioid som finns.
hade jag haft såpass bra tillgång till meta att jag hade kunnat gå på de varje dag, resten av mitt liv, så hade jag varit lycklig.

metadon är en av få opiater/opioider som man kan ta oralt och samtidigt bli 2000 ggr euforiskare än av IV Heroin, vill du nodda, tar du lite extra, vill du bara må som en gud, 60-100 mg.

mrn nu har jag bara såpass att ja kan ta mig en 20 mg´s tab när de verkligen krisar. och de e fan rena sago-stunden.

i danmark finns de gott om metadon, både flaskor och tabs på 5 mg respektive 20 mg.

om man är i ett starkt opiat beroende så rekommenderar jag alla att åka ner till våra danska vänner och köpa på sig ett gäng.

sub kan slänga sig i väggen jämfört med metadon, sub blir man endast frisk på, men fortf saknas de där varma o euforiska mofferuset.

Metadonet är bäst.
Citera
2006-02-13, 02:41
Medlem
bayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixiedust
...hade jag haft såpass bra tillgång till meta att jag hade kunnat gå på de varje dag, resten av mitt liv, så hade jag varit lycklig...

Nä det hade du inte. Poängen är att man inte blir lycklig om man dricker eller äter metadon varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Mertzi

Tycker du att hallucinationer är behagliga? Opiater ger snarare mindre hallisar än andra rusmedel. Att vara hög på opiater är inte spännande utan man känner sig bara totalt tillfredsställd, lugn, allt är 100% OK osv. Att metadon ges som medicin mot heroinism beror på att man mättar junkien med opiater dygnet om i månader - till slut känner man sig inte hög längre, lika lite som man gör om man får konstant tillförsel utan pauser av heroin eller morfin. Ett metadonrus till en "nybörjare" ger minst samma känsla som morfin hos många, men hos longtime metadonister ger det inte någon känsla av eufori längre.
Citera
2006-02-13, 02:53
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixiedust
Metadon är den bästa opiat/opioid som finns.
hade jag haft såpass bra tillgång till meta att jag hade kunnat gå på de varje dag, resten av mitt liv, så hade jag varit lycklig.

metadon är en av få opiater/opioider som man kan ta oralt och samtidigt bli 2000 ggr euforiskare än av IV Heroin, vill du nodda, tar du lite extra, vill du bara må som en gud, 60-100 mg.

mrn nu har jag bara såpass att ja kan ta mig en 20 mg´s tab när de verkligen krisar. och de e fan rena sago-stunden.

i danmark finns de gott om metadon, både flaskor och tabs på 5 mg respektive 20 mg.

om man är i ett starkt opiat beroende så rekommenderar jag alla att åka ner till våra danska vänner och köpa på sig ett gäng.

sub kan slänga sig i väggen jämfört med metadon, sub blir man endast frisk på, men fortf saknas de där varma o euforiska mofferuset.

Metadonet är bäst.

O djävlar du måste verkligen gilla Metta alltså, eller får du inge bra smack?

Visst är Metta skönt men det står sig inte mot morfin,heroin,oxycodone eller liknande droger intravenöst..
Citera
2006-02-13, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DcJack
Visst blir man hög på det speciellt om man tar det utan att ha varit beroende av heroin och andra opiater före.

Jävlar! Jag har inte testat opiater alls. Utom den gången jag fick morfin vid en olycka, hehe. Den känsln känner jag gärna igen. Man får väl försöka skaffa lite metadon. Det är ju inte narkotikaklassat, se om man kan fixa ut det på nåt sätt, eller beställa kanske...
Citera
2006-02-13, 08:12
Medlem
Visst är det narkotikaklassat.
Citera
2006-02-13, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DcJack
Visst är det narkotikaklassat.

Jaha, åh fan. Får se om man ens kan få tag i det då..få lär ju inte kunna få det utskrivet...men jaja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in