2023-05-30, 22:46
Medlem
Jag har börjat med 50mg Levopidon den här veckan.

Är riktigt nöjd med Levopidon!

Känner av en väsentligt mer värdefull effekt. Klarare, mycket piggare i skallen och väldigt mycket mer energi om dagarna. Är kreativ på ett mer fullkomligt sätt än att enbart sitta vid datan. Kommit igång och träna en hel del på gymmet, Ska flytta till en ny lägenhet snart och har inte haft några återfall heller.

Säger till som det är redan innan jag hinner ta återfall och då har vi en säkerhetsmarginal med olika alternativ att ta till istället för heroin eller annan sörja.

En tjej på mottagningen ramlade ihop där på golvet för en dryg vecka sen. Hon fick andningsdepression då hon försökte kombinera ksalol och metadon. Hon fick akut LVM! Hoppas hon får behålla medicinen. Glad hon inte dog! Tur det hände där då de hade nsloxon omedelbart...
Senast redigerad av TheContender 2023-05-30 kl. 22:48.
Citera
2023-05-30, 23:18
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender

Känner av en väsentligt mer värdefull effekt. Klarare, mycket piggare i skallen och väldigt mycket mer energi om dagarna. Är kreativ på ett mer fullkomligt sätt än att enbart sitta vid datan. Kommit igång och träna en hel del på gymmet, Ska flytta till en ny lägenhet snart och har inte haft några återfall heller.

Säger till som det är redan innan jag hinner ta återfall och då har vi en säkerhetsmarginal med olika alternativ att ta till istället för heroin eller annan sörja.

En tjej på mottagningen ramlade ihop där på golvet för en dryg vecka sen. Hon fick andningsdepression då hon försökte kombinera ksalol och metadon. Hon fick akut LVM! Hoppas hon får behålla medicinen. Glad hon inte dog! Tur det hände där då de hade nsloxon omedelbart...

Ja, annars lär hon nog önska att hon hade dött, helt ärligt menat! Fattar inte hur de tänker om de skulle kicka henne från programmet, tror de att det blir bättre då? Givetvis måste de ha extra koll på henne efter en sådan händelse, men att dra in medicinen är ingen lösning. Tror du hon riskerar att drabbas av det?
Citera
2023-05-31, 13:30
Medlem
Min LARO läkare har sagt att jag ska få byta till Metadon, men att hen själv inte kan godkänna det utan måste skicka en remiss till någon annan läkare för att få det godkänt. Vad betyder det här egentligen? Hur kan någon annan läkare som aldrig har träffat mig och inte ens befinner sig i samma stad godkänna eller neka min behandling? Borde det inte vara den läkaren som jag har kontakt med som bestämmer?

Jag är orolig att det inte kommer bli av. Har så många dåliga erfarenheter av sjukvården och LARO speciellt så att jag har gett upp hoppet i princip. Hoppas verkligen att jag ska få en chans nu att komma tillbaka in i samhället då buprenorfin verkligen inte fungerar för mig alls, och jag är absolut inte ute efter att sälja mina mediciner eller sidomissbruka öht. Har verkligen skött mig på sista tiden då jag nu vet att det finns lite hopp om en bättre framtid, äntligen. Någon som kan lugna mig lite?
Citera
2023-05-31, 14:59
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisensompratar
Min LARO läkare har sagt att jag ska få byta till Metadon, men att hen själv inte kan godkänna det utan måste skicka en remiss till någon annan läkare för att få det godkänt. Vad betyder det här egentligen? Hur kan någon annan läkare som aldrig har träffat mig och inte ens befinner sig i samma stad godkänna eller neka min behandling? Borde det inte vara den läkaren som jag har kontakt med som bestämmer?

Jag är orolig att det inte kommer bli av. Har så många dåliga erfarenheter av sjukvården och LARO speciellt så att jag har gett upp hoppet i princip. Hoppas verkligen att jag ska få en chans nu att komma tillbaka in i samhället då buprenorfin verkligen inte fungerar för mig alls, och jag är absolut inte ute efter att sälja mina mediciner eller sidomissbruka öht. Har verkligen skött mig på sista tiden då jag nu vet att det finns lite hopp om en bättre framtid, äntligen. Någon som kan lugna mig lite?

Det är bara överläkare som kan skriva ut det såvitt jag vet. Kan ha med det att göra.
Citera
2023-05-31, 17:33
Medlem
Det är i allra högsta grad som så att din bångstyrighet tar det bästa utav dina beslut. Men vem är jag att dömma dig för det. Om du är undermedicinerad har du ett för starkt sug för att göra så mycket vettigt hittils.

Din läkare har sett att du tar för många återfall säkert på riktiga grejer och inte benso i första hand. Det åker man i regel bara ut för på väldigt många ställen. Du har tagit opiater istället antar jag.

Då ska du enligt reglerna om de nu följs! Överflyttas till Metadon. Det är ju det som detta används för att förhindra.

Funkar bra på mig. Viktigt stt vara öppen med de innan man tar återfall så saker görs före och inte efter återfallen. Är ju inte så man är van vid att tänka som beroendeperson. Men detta går det med!
Citera
2023-05-31, 18:32
Medlem
Citat:
Det är i allra högsta grad som så att din bångstyrighet tar det bästa utav dina beslut. Men vem är jag att dömma dig för det. Om du är undermedicinerad har du ett för starkt sug för att göra så mycket vettigt hittils.

Din läkare har sett att du tar för många återfall säkert på riktiga grejer och inte benso i första hand. Det åker man i regel bara ut för på väldigt många ställen. Du har tagit opiater istället antar jag.

Då ska du enligt reglerna om de nu följs! Överflyttas till Metadon. Det är ju det som detta används för att förhindra.

Funkar bra på mig. Viktigt stt vara öppen med de innan man tar återfall så saker görs före och inte efter återfallen. Är ju inte så man är van vid att tänka som beroendeperson. Men detta går det med!

Jag har hållit mig ren från benzo sen jag fick laro i princip (i några månader), återfallen har varit på heroin eller andra opioder, alkohol samt lite röka och sånt. Har alltid varit helt ärlig med dem dock och de tar nästan aldrig pissprov på mig om jag inte säger att jag tagit något. Det känns ändå som att de litar på mig för det mesta.

Var nära på att ta ett återfall på H men jag berättade det för dem och då bokade de in läkarbesöket med mig där hen(läkaren) i princip sa att jag kommer sättas in om två veckor om jag håller mig nykter ifrån droger samt sänker min alkoholkonsumption. Sen dess har jag skött mig, och även tagit antabus på eget bevåg (vissa dagar) för att kunna bevisa för dem att jag kan sköta mig. Senaste två dagarna har det blivit några öl per dag, men jag tänkte kliva på antabusen igen imorgon. Det är så otroligt viktigt för mig att det här fungerar, detta är verkligen min sista chans.

Tack, det du berättar för mig lugnar mig en del.
Citera
2023-06-01, 12:16
Medlem
Lugnt. Det är bara att kämpa på broder! Är inte alltid så lätt men är definitivt det bästa alternativet!

Jag själv har supit väldigt mycket innan. Även när jag hade Laro. På den tiden hade jag enbart Buprenorfin - vilket aldrig fungerade tillräckligt bra för mig så jag förblev helt ren.

Kunde klippa opiatdelen utav min beroendeprofil men inte resten. Den är Opiater-Amfetamin-Benso.
Så på Buprenorfin behövde jag ta tjack och mer ofta än nödvändigt köpa på mig xanor. Fungerade inte hela vägen.

Sedan gjorde jag en adhd utredning och fick diagnos där på uppmärksamhetsstörning. Fick således Elvanse mot detta vilket fungerade otvivelaktigt bra! Både mot benso OCH amfetamin samt även alkohol i stor omfattning. Elvanse har gjort under för mig!

Tog i samband med att jag ställdes på denna medicin klokare beslut och insåg att det brast i grunden gällande min substitutionsmedicin mot opiater och tog ytterligare beslutet att gå över till Metadon och sedan som nu; Levopidon.

Detta är enda gången i mitt liv som jag har lyckats hålla mig nykter ifrån ALLT förutom mina mediciner! Ingen alkohol. Inga benso. Inga tjack linor. Nada!

Känns skitbra! Du kan med få det så! Vi hjälps ju åt i denna tråden!
Citera
2023-06-01, 21:34
Medlem
Citat:
Lugnt. Det är bara att kämpa på broder! Är inte alltid så lätt men är definitivt det bästa alternativet!

Jag själv har supit väldigt mycket innan. Även när jag hade Laro. På den tiden hade jag enbart Buprenorfin - vilket aldrig fungerade tillräckligt bra för mig så jag förblev helt ren.

Kunde klippa opiatdelen utav min beroendeprofil men inte resten. Den är Opiater-Amfetamin-Benso.
Så på Buprenorfin behövde jag ta tjack och mer ofta än nödvändigt köpa på mig xanor. Fungerade inte hela vägen.

Sedan gjorde jag en adhd utredning och fick diagnos där på uppmärksamhetsstörning. Fick således Elvanse mot detta vilket fungerade otvivelaktigt bra! Både mot benso OCH amfetamin samt även alkohol i stor omfattning. Elvanse har gjort under för mig!

Tog i samband med att jag ställdes på denna medicin klokare beslut och insåg att det brast i grunden gällande min substitutionsmedicin mot opiater och tog ytterligare beslutet att gå över till Metadon och sedan som nu; Levopidon.

Detta är enda gången i mitt liv som jag har lyckats hålla mig nykter ifrån ALLT förutom mina mediciner! Ingen alkohol. Inga benso. Inga tjack linor. Nada!

Känns skitbra! Du kan med få det så! Vi hjälps ju åt i denna tråden!
Skit roligt att höra, kämpar för tillfället om samma melodi.
Citera
2023-06-02, 13:10
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamR
Det är en lång historia, men om jag ska sammanfatta det i några punkter så:

1. Det räckte aldrig "hela vägen" med Sub. Och då är jag verkligen ingen person som förväntar mig mirakel av medicinen utan har förstått att livet måste fyllas med meningsfulla saker.. Men jag pratar om EFTER att jag fixat till dessa aspekter i mitt iiv. Har tyvärr inte räckt hela vägen på Sub (16mg eller 20mg om jag minns rätt) utan jag kände sug efter rus från och till började fucka runt med Lyrica efter typ 2 år utan nåt - sen var återfallet och avhoppet ett faktum kort därefter..

2. Jag var nog aldrig riktigt i mål heller psykiskt så det är möjligt att jag kunnat fungera på Sub idag om jag hade valt det igen.. Men skeptisk (och läkaren min var det också) till om jag hade klarat mig på bara det..

3. Jag gick från skeptisk till om Sub hade funkat till att faktiskt avsky det efter att ha genomlidit den värsta upplevelsen av "precipitated withdrawal" någonsin, dvs. den akuta mördar-AT man upplever när man tar sub för tidigt inpå andra Opiater/innan dom gått ur tillräckligt som Opiatberoende ockastas in i den där akuta hyper-AT'n (haha fyfan asså..)

När jag efter någon månad tillbaka på H skulle försöka ta mig tillbaka till Sub så tog jag först 2mg efter att ha väntat in att H:et gått ur "tillräckligt" (trodde jag.. men det hade jag ju inte såklart )..

Kände efter 30 min att AT-känningarna bara blev ännu värre och en känsla av panik infann sig eftersom Hoese-ATn bara accelererade.. Fick panik och tog 2mg till under tungan.. 5-10 min senare ännu värre.. Tänkte: "
Fuck it! Jag måste ta mig över "tröskeln" eller nåt sänt och krossade och snortade en 8a..

Vara rös i hela kroppen nästan direkt och höll på på en panikångestattack efter bara nån minut...

Sen fattade jag ett oerhört korkat beslut... Det beslut som givit mig det fysiskt starkaste obehaget jag upplevt i hela mitt liv - långt bortom känslan av att bryta ben, vanliga typer av maxade AT's osv.. Jag SKÖT i mig det enda jag hade kvar... 8mg Suboxone.... Usch den känslan är obeskrivlig! Kunde känna som en fast punkt av mörker och lidande och död i armen där jag skjutit och känna hur det tog sig genom blodet mot hjärtat.. Visste man har körd här!!

Vill inte gå in på mer detaljer men yeah! Kommer aldrig - under några som helst omständigheter eller oavsett hur livet ser ut - att ta Sub igen.. Tror min kropp hade ballat ur resan innan av gammal vetskap

Aja måste säga att det är skönt att inte ha fuckat runt på 3 år snart!

Kan säga att jag förstår dig, efter dem bytte mig till sub, efter 6år på metta från 120 till 80mg, sen pang en injektion i magen blev så dålig att ambulansen kom o körde mig till psykakuten där jag fick metadon för ta ner det. Höll i 3 dagar med första peaken över dagen kändes som benen sågades eller slipades med fil i hela kroppen illamående och rysningar panik och rastlöshet från helvetet när ja kom in så satt jag som ett dunder tjack mongo o ändra position varje sekund för bli av med smärtan. Efter tvingats ta sub depot i 4 månader så har dem nu kommit fram till att sub inte funkar på mig. Innan hade jag allt, livet var på topp, sen drogs alla dagar in o jag fick nog o sa ge mig dem jävla sprutorna då. Sen efter legat med benzo abs 2 och en halv vecka o dem tog puls och ekg så blev det direkt benzo schema som ja bett om flera år. Nu ska ja trappa benzo och må as på suben. Och Att från metadon till benzon är nedtrappad sen får ja levipodon igen. Kunde välja o stanna på sub o få 30mg stess dag men jag har aldrig knarkat så mycket som när ja gick över till sub i hela mitt liv. Börja skjuta tjack vaken 6 dygn sen sova 2 sen vaken 4 sen sova 2. Nu har ja fått träffa läkare o en plan. Så nu sköter ja allt. Men detta är värsta månaderna i mitt liv endå fixa ja mitt slutbetyg och fick c i engelska 6. Blev sjukskriven nu, men vill göra matte2a fast ja har slut etyg för alla yh och högskoleutbildningar kräver typ de för de ja vill gå. Dock har jag reell kompetens inom området i 3 år. Flera certifikat inom html css JavaScript Python java c#. Plus projekt som är mer avancerade än hela deras kurser och yh utbildningar. Men behöver tyvärr görs sån om ja vill ha en inkörsport till dem jobben. Hoppas ja får göra nåt i höst av allt ja sökt då är ja på levipodon igen. Hur har det gått för dig?
Citera
2023-06-02, 14:09
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Neo
Skit roligt att höra, kämpar för tillfället om samma melodi.

Fan va lik min situation. Jag var ren 1 år från benzo när ja börja efter års bruk innan. Fick börja på metta 2 månader senare för suben funka inte alls. Fick precis tillbaka Elvanse och nedtrapp på benzo. Grejen ja kunde valt o stanna på sprutan men den gör mig inte ens bra och aldrig knarkat så mycket i hela mitt liv som när ja bytte så även om jag valt att få 30mg stess dag o ha kvar sprutan så hade de varit sak samma för ja hade knarkat sönder endå.. Nu gäller de att hålla ut 2 månader av brutal benzo nedtrapp och dålig och sug som helvete av sprutan men ja är ren nu. Lämna saliv idag ska lämna piss nästa vecka. Är lite nojjig salivet kommer va positiv på 3cmc för körde de mycket innan jag fick träffa läkaren och en plan framåt börja ja sköta allt direkt. Var typ 5 dagar sen sista linan. Lagt av o skjuta. Hoppas verkligen det gått ur. Men sen lämnar ja piss nästa vecka så kommer ja få tillbaka Elvanse eftermiddags dos också samt bli inställd på rätt dos. Ska träffa läkaren nästa vecka o stämma av en sista gång innan sommaren hur saker blir. För ja har sagt när ja tänker långsiktigt så kommer ja inte klara av sub sprutan och av på benzo. 2 månader tills nedtrappen är klar o ja får levipodon igen. Men hon sa att sub funkar ej på mig. Men ja täner ligga på max 25mg levipodon. 50mg vanligt metta vill inte ja biverkningarna som ja hade innan. Lågt testo svullen. Vägde över 100 pannor. Gått ner 40kg på 4 månader. Det som gör dem oroliga med på beroende alla där har sagt dem är rädda för hur ja gått ner i vikt och hur deprimerad osv ja blivit sen bytet.
Citera
2023-06-02, 14:20
Medlem
svampen211s avatar
Citat:

Fan va synd sånt där pajjar livet för mig som slitit ut mina GABA receptorer och opiat. Ja kan käka hur mycket benzo som helst med metta. Hade 120mg och fick äta benzo svart 2 år. Med lediga dagar. Sen tack vare folk som inte kan hantera det så börja dem behandla mig som en färsking. Men andra sidan som sagt tur hon var där, värsta ja vet är o sitta o vaka över folk som man sagt ta bara 0.005 sen tar mer för man själv slår i sig en 0.35 och bara blir pigg. O den andra vill lägga sig ner o sova lite ja hota med att lägger du dig ner o somnar minsta lilla så kommer en nål.fiöl med Naloxon i låret på sekunden, han tyckte ja var jobbig men jag har fått nog av att sitta o titta på när folk noddar o gränsen till överdos spec sen man börja på sub och har konstant sug. Ja kan skryta med att ja var första som fick levipodon i Sverige hahaha Men de är för min klinik är en av dem som ofta testar nya saker först i landet. Som dem gjorde med mitt byte till sub. Micro doser sa dem. Ja de funka första temegesic ja fick blev bara lite dålig men sen när när dem inte följde hur andra länderna gjorde att bara använda tabletter hela vägen utan höfta med en bulvidal så jag fick åka ambulans. Värsta ja upplevt. Första i Sverige som prova den metoden o den skulle va så säker. Men nu gör dem inte de på någon inte där jag är.
Citera
2023-06-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Fan va lik min situation. Jag var ren 1 år från benzo när ja börja efter års bruk innan. Fick börja på metta 2 månader senare för suben funka inte alls. Fick precis tillbaka Elvanse och nedtrapp på benzo. Grejen ja kunde valt o stanna på sprutan men den gör mig inte ens bra och aldrig knarkat så mycket i hela mitt liv som när ja bytte så även om jag valt att få 30mg stess dag o ha kvar sprutan så hade de varit sak samma för ja hade knarkat sönder endå.. Nu gäller de att hålla ut 2 månader av brutal benzo nedtrapp och dålig och sug som helvete av sprutan men ja är ren nu. Lämna saliv idag ska lämna piss nästa vecka. Är lite nojjig salivet kommer va positiv på 3cmc för körde de mycket innan jag fick träffa läkaren och en plan framåt börja ja sköta allt direkt. Var typ 5 dagar sen sista linan. Lagt av o skjuta. Hoppas verkligen det gått ur. Men sen lämnar ja piss nästa vecka så kommer ja få tillbaka Elvanse eftermiddags dos också samt bli inställd på rätt dos. Ska träffa läkaren nästa vecka o stämma av en sista gång innan sommaren hur saker blir. För ja har sagt när ja tänker långsiktigt så kommer ja inte klara av sub sprutan och av på benzo. 2 månader tills nedtrappen är klar o ja får levipodon igen. Men hon sa att sub funkar ej på mig. Men ja täner ligga på max 25mg levipodon. 50mg vanligt metta vill inte ja biverkningarna som ja hade innan. Lågt testo svullen. Vägde över 100 pannor. Gått ner 40kg på 4 månader. Det som gör dem oroliga med på beroende alla där har sagt dem är rädda för hur ja gått ner i vikt och hur deprimerad osv ja blivit sen bytet.

Hej, blev jättedålig av sub sprutan/Buvidal.

Tappa matlusten och gick ner 30kg på några månader. Blev jättedeprimerad och nästan så jag fick självmordstankar (ALDRIG HÄMT FÖRUT) inte pga omständigheter pmkring mig utan bara effekten av sprutan.
Fick ej byta och efter 14 månader så bytte jag klinik så fick jag byta omgående.
Hade högsta av högsta dosen 160mg , han ville bara ge mig högsta och sa att det skulle bli bra när som helst bara ja väntar.
Sen läste jag att kommuner betalar larokliniker extra pengar om dom ger buvidal till personer.
Sök på Google så hittar ni det.

Mvh neo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in