Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-01, 15:43
  #7141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Hoppas du pratar inom Sverige nu? Annars stämmer det definitivt inte. Finns flertal inom Europa som blivit dömda, av att använda sig av olika iptv tjänster.

Någon länk eller annan fakta som du kan visa på att privatpersoner blivit dömda för att kolla på iptv?
Citera
2023-06-01, 15:43
  #7142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Tack - det blev dock en Z10 Pro som är på väg hem.
Hoppas jag ska bli nöjd...

Det kommer du bli. 👍🏻
Citera
2023-06-01, 16:33
  #7143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Källa på det?
Vill gärna veta.

Nä. Är ingen åklagare/advokat/jobbar inom rätten. Men det var en het disskussion några år sen på ett känt iptv forum. Flertal personer fick höga böter, speciellt Belgien samt Storbrittanien. En vän som bott i Sverige enbart 3 år sa ”I would get so much shit for using this home at UK”. Ta det hur ni vill, men det har skett.
Citera
2023-06-01, 16:46
  #7144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Nä. Är ingen åklagare/advokat/jobbar inom rätten. Men det var en het disskussion några år sen på ett känt iptv forum. Flertal personer fick höga böter, speciellt Belgien samt Storbrittanien. En vän som bott i Sverige enbart 3 år sa ”I would get so much shit for using this home at UK”. Ta det hur ni vill, men det har skett.

Man behöver inte vara varken åklagare eller advokat för att kunna posta länk till den faktan man påstår stämma.
Borde ju varit artiklar om såna saker, särskilt för att avskräcka kunder.
Citera
2023-06-01, 16:53
  #7145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Man behöver inte vara varken åklagare eller advokat för att kunna posta länk till den faktan man påstår stämma.
Borde ju varit artiklar om såna saker, särskilt för att avskräcka kunder.

Ok.
Citera
2023-06-02, 13:57
  #7146
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Har hört att de är lite "skakigt" på IPTV-marknaden just nu.
Hur har detta drabbats i Sverige?
Har sett här i tråden att "säljarna" också varit ovanligt frånvarande senaste tiden.
En vän som har N1 (jag har nåt annat) och tidigare fått daglig information i Telegram menar att det nu är raderat och helt tyst.
Jag tror inte de är någon fara för kunderna men var raka och ärliga nu.
Hur alvarligt är läget för säljarna just nu?
Citera
2023-06-03, 09:30
  #7147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Har hört att de är lite "skakigt" på IPTV-marknaden just nu.
Hur har detta drabbats i Sverige?
Har sett här i tråden att "säljarna" också varit ovanligt frånvarande senaste tiden.
En vän som har N1 (jag har nåt annat) och tidigare fått daglig information i Telegram menar att det nu är raderat och helt tyst.
Jag tror inte de är någon fara för kunderna men var raka och ärliga nu.
Hur alvarligt är läget för säljarna just nu?

Tror tyvärr inte någon säljare kommer svara ärligt, säljare älskar att ljuga, det som de gör allra bäst.

Min teori är den att det har blivit svårare att köpa samt överföra bitcoins. De flesta vet inte ens hur man köper Bitcoins. Safello är en krånglig app, bt.cx frågar om 100 saker, det är inte lätt när man inte kan! Pga detta har försäljningen minskat tror jag.

Sedan tror jag att man försöker stoppa IPTV säljandet mer och mer. Det har man gjort i andra länder genom höga straff. (Något som säljare nekar till, ”ingen slutkund har blivit straffad”. Det är lika trovärdigt som att lita på en knarklangare…..

Sedan har många testat på iptv och märkt av att det är dyrt och inte speciellt bra. Nordic som tar 1400, det är över 100kr i månaden.
Det är en del pengar för många, och man förväntar sig det ska funka. Mycket överbelastning osv också.

Säljarna är tysta pga det går väldigt dåligt med säljandet.
Citera
2023-06-03, 10:29
  #7148
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Tror tyvärr inte någon säljare kommer svara ärligt, säljare älskar att ljuga, det som de gör allra bäst.

Min teori är den att det har blivit svårare att köpa samt överföra bitcoins. De flesta vet inte ens hur man köper Bitcoins. Safello är en krånglig app, bt.cx frågar om 100 saker, det är inte lätt när man inte kan! Pga detta har försäljningen minskat tror jag.

Sedan tror jag att man försöker stoppa IPTV säljandet mer och mer. Det har man gjort i andra länder genom höga straff. (Något som säljare nekar till, ”ingen slutkund har blivit straffad”. Det är lika trovärdigt som att lita på en knarklangare…..

Sedan har många testat på iptv och märkt av att det är dyrt och inte speciellt bra. Nordic som tar 1400, det är över 100kr i månaden.
Det är en del pengar för många, och man förväntar sig det ska funka. Mycket överbelastning osv också.

Säljarna är tysta pga det går väldigt dåligt med säljandet.
Jag hörde nåt om att de skulle varit en rassia på flera ställer ute i europa. Hur det påverkat någon/några vet jag inte men är det sant så jobbas det ju aktivt för att sätta dit dom som sysslar med detta.
De borde vara svårt att ge användarna större straff då det förmodligen är extremt många. Ute i europa är det nog ännu vanligare med IPTV än här i Sverige, även om jag fått uppfattningen att det ökat ganska mycket även här.
Jag gissar att det även ökat med invandringen. Med IPTV är det väldigt enkelt att följa sitt hemlands tv-kanaler osv istället för att fylla hela balkongen med paraboler som det var förr.

Att håva in administratörerna bör ju inte va jättesvårt men de som sitter längst upp i "organisationen" har säkert system/målvakter för att komma undan så helt lär de inte kunna stoppas på det här sättet. Säljarna lär ju va dom som får ta största smällen gissar jag. Kunderna bör inte drabbas mer än att deras kanaler stängs ner, kanske.

Jag har tidigare sett att säljarna varit ganska aktiva här på FB, inte minst med att hjälpa till och svara på frågor i den här tråden. Men senaste veckorna just efter att de ska ha rörts om ute i europa har dom plötsligt som av en händelse blivit ovanligt tysta. Kanske är en slump...

Jag tycker ju att man får väldigt mycket för dom pengar man betalar.
Sen skiljer det ju en hel del mellan olika "bolag" men generellt så är ju skillnaden på service också ganska stor.
Att få information varje dag om de som läggs upp eller om det är problem eller underhåll är tex en riktigt bra service, bättre än de lagliga tv och streamingaktörerna på marknaden som i bästa fall kanske kan meddela på sin facebook några timmar efter dom haft strul.
Och säg 100kr per månad får man ju knappt ett Netflix abonnemang för.
Säg att man vill se lite sport så har man sparat in flera hundra i månaden.
Ett Allenteabonnemang med de vanliga tv-kanalerna och sportpaket är ju nästan 1000kr per månad så nog är IPTV prisvärt.
Visst är de surt när det strular men nog rullar de oftast på helt ok ändå.

Jag förstår att säljarna inte berättar öppet hur allt fungerar och vad som händer mm, men någon annan borde ha lite koll på hur läget är.
Och vore någon dömd oavsett säljare eller kund så borde det gå att läsa någonstans.
Att det är tyst är ju anledningen till att man funderar över om det även händer nåt här i Sverige just nu...
Citera
2023-06-03, 11:58
  #7149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Har hört att de är lite "skakigt" på IPTV-marknaden just nu.
Hur har detta drabbats i Sverige?
Har sett här i tråden att "säljarna" också varit ovanligt frånvarande senaste tiden.
En vän som har N1 (jag har nåt annat) och tidigare fått daglig information i Telegram menar att det nu är raderat och helt tyst.
Jag tror inte de är någon fara för kunderna men var raka och ärliga nu.
Hur alvarligt är läget för säljarna just nu?

Andra leverantörer som fått tillslag mot stället där dom hade sin servrar.

Antagligen säljaren som din kompis har som lagt av med infon.

Infon från leverantören till sina säljare är igång precis som vanligt.
Citera
2023-06-03, 12:02
  #7150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Tror tyvärr inte någon säljare kommer svara ärligt, säljare älskar att ljuga, det som de gör allra bäst.

Min teori är den att det har blivit svårare att köpa samt överföra bitcoins. De flesta vet inte ens hur man köper Bitcoins. Safello är en krånglig app, bt.cx frågar om 100 saker, det är inte lätt när man inte kan! Pga detta har försäljningen minskat tror jag.

Sedan tror jag att man försöker stoppa IPTV säljandet mer och mer. Det har man gjort i andra länder genom höga straff. (Något som säljare nekar till, ”ingen slutkund har blivit straffad”. Det är lika trovärdigt som att lita på en knarklangare…..

Sedan har många testat på iptv och märkt av att det är dyrt och inte speciellt bra. Nordic som tar 1400, det är över 100kr i månaden.
Det är en del pengar för många, och man förväntar sig det ska funka. Mycket överbelastning osv också.

Säljarna är tysta pga det går väldigt dåligt med säljandet.

Du tycker alltså det är svårt att använda Safello och Btcx?

Direktbetalning via Safello är ju inte enormt avancerat.
Betalning via Btcx med kort är inte heller svårt.

Du som påstår att kunder blivit dömda för att kollat på IPTV kunde ju bevisligen inte visa upp någon fakta när jag efterfrågade det nu i veckan.

116 kr i månaden, är det för dyrt för dig så vet jag inte vad för laglig tjänst du kom från innan.
Citera
2023-06-03, 12:07
  #7151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink

Jag förstår att säljarna inte berättar öppet hur allt fungerar och vad som händer mm, men någon annan borde ha lite koll på hur läget är.
Och vore någon dömd oavsett säljare eller kund så borde det gå att läsa någonstans.
Att det är tyst är ju anledningen till att man funderar över om det även händer nåt här i Sverige just nu...

Att säljare blivit dömda finns det massa artiklar om. Både i Sverige och utomlands.
Men att kunder blivit dömda finns inga artiklar om. Cykelhjelm kunde inte visa upp fakta till sina påståenden.
Citera
2023-06-03, 13:00
  #7152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du tycker alltså det är svårt att använda Safello och Btcx?

Direktbetalning via Safello är ju inte enormt avancerat.
Betalning via Btcx med kort är inte heller svårt.

Du som påstår att kunder blivit dömda för att kollat på IPTV kunde ju bevisligen inte visa upp någon fakta när jag efterfrågade det nu i veckan.

116 kr i månaden, är det för dyrt för dig så vet jag inte vad för laglig tjänst du kom från innan.

Nej, har jag påstått det?
Aldrig påstått att det är dyrt. Sluta kommentera istället inlägg som inte är tilö dig, jobbig säljare.

Det är andra i tråden också som skrivit om folk som blivit straffade, inte bara jag. Förklara den saken. Jag kommer inte visa några bevis då jag inte vill outa mitt namn, enkelt.
__________________
Senast redigerad av Cykelhjelm 2023-06-03 kl. 13:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback