Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-03, 14:08
  #7153
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Andra leverantörer som fått tillslag mot stället där dom hade sin servrar.

Antagligen säljaren som din kompis har som lagt av med infon.

Infon från leverantören till sina säljare är igång precis som vanligt.
Ok.
Har de hänt nåt i Sverige nyligen också?
En kompis har N1 och säger att de är/varit dött på Telegram. Nu är de några dagar sen jag pratade med honom så de kanske är igång igen? Sändningarna har det inte varit stopp på vad jag förstod.
Mina sändningar fungerar också.

Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Att säljare blivit dömda finns det massa artiklar om. Både i Sverige och utomlands.
Men att kunder blivit dömda finns inga artiklar om. Cykelhjelm kunde inte visa upp fakta till sina påståenden.
Ska känna att jag faktiskt inte kollar så mycket efter artiklar, tänkte att man borde hört nåt om de varit nåt hyfsat aktuellt.
Är de nåt fall i Sverige senaste tiden/åren?
Citera
2023-06-03, 16:08
  #7154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Nej, har jag påstått det?
Aldrig påstått att det är dyrt. Sluta kommentera istället inlägg som inte är tilö dig, jobbig säljare.

Det är andra i tråden också som skrivit om folk som blivit straffade, inte bara jag. Förklara den saken. Jag kommer inte visa några bevis då jag inte vill outa mitt namn, enkelt.
Outa ditt namn? För att du länkar till någon fakta?
Citera
2023-06-03, 16:10
  #7155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Ok.
Har de hänt nåt i Sverige nyligen också?
En kompis har N1 och säger att de är/varit dött på Telegram. Nu är de några dagar sen jag pratade med honom så de kanske är igång igen? Sändningarna har det inte varit stopp på vad jag förstod.
Mina sändningar fungerar också.


Ska känna att jag faktiskt inte kollar så mycket efter artiklar, tänkte att man borde hört nåt om de varit nåt hyfsat aktuellt.
Är de nåt fall i Sverige senaste tiden/åren?

Har inte varit dött på Telegram. I så fall är det hos hans specifika säljare.

Finns info i denna tråden om säljare som blivit dömda. Händer titt som tätt.
Citera
2023-06-04, 13:14
  #7156
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har inte varit dött på Telegram. I så fall är det hos hans specifika säljare.

Finns info i denna tråden om säljare som blivit dömda. Händer titt som tätt.
Han sa idag att han raderat hela appen då det ändå varit tyst
Vad behövs för att komma in igen, förutom appen?
Citera
2023-06-06, 13:54
  #7157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Tror tyvärr inte någon säljare kommer svara ärligt, säljare älskar att ljuga, det som de gör allra bäst.

Min teori är den att det har blivit svårare att köpa samt överföra bitcoins. De flesta vet inte ens hur man köper Bitcoins. Safello är en krånglig app, bt.cx frågar om 100 saker, det är inte lätt när man inte kan! Pga detta har försäljningen minskat tror jag.

Sedan tror jag att man försöker stoppa IPTV säljandet mer och mer. Det har man gjort i andra länder genom höga straff. (Något som säljare nekar till, ”ingen slutkund har blivit straffad”. Det är lika trovärdigt som att lita på en knarklangare…..

Sedan har många testat på iptv och märkt av att det är dyrt och inte speciellt bra. Nordic som tar 1400, det är över 100kr i månaden.
Det är en del pengar för många, och man förväntar sig det ska funka. Mycket överbelastning osv också.

Säljarna är tysta pga det går väldigt dåligt med säljandet.


Beror på vilken leverantör som dom säljer för.
Finns andra leverantörer som är väldigt transparanta vad som är fel/strular med egna forum.

Btc för någon som är normalbegåvad och klarar av att betala sina räkningar via nätet
har inga problem med detta.

Klart att dom försöker stoppa IPTV då det är brottlsigt men inte genom högra straff utan hitta
leverantörerna samt var dom har sina servrar placerade. Sedan åker självklart någon säljare dit
ibland också. Ingen slutkund har ÄN åkt fast, lär inte finnas resurser för detta.

Självklart ska det fungera, men det ÄR pirattv och en katt och råtta lek med byte av krypteringar
ändraringar i sändningar mm.
Tycker man det är dyrt och inte fungerar, ja då ska man självklart kanske ha ett komplement
till sin pirattv. Jag personligen tycker det fungerar grymt bra men det är ju självklart beroende på
leverantör. Jag har inte N1. Om du tror att lagg/svart bild betyder överbelastning så visar det bara hur okunnig du är på detta. Finns ju något som heter lastbalansering.
Citera
2023-06-06, 14:52
  #7158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Stephen.Paddock-
Beror på vilken leverantör som dom säljer för.
Finns andra leverantörer som är väldigt transparanta vad som är fel/strular med egna forum.

Btc för någon som är normalbegåvad och klarar av att betala sina räkningar via nätet
har inga problem med detta.

Klart att dom försöker stoppa IPTV då det är brottlsigt men inte genom högra straff utan hitta
leverantörerna samt var dom har sina servrar placerade. Sedan åker självklart någon säljare dit
ibland också. Ingen slutkund har ÄN åkt fast, lär inte finnas resurser för detta.

Självklart ska det fungera, men det ÄR pirattv och en katt och råtta lek med byte av krypteringar
ändraringar i sändningar mm.
Tycker man det är dyrt och inte fungerar, ja då ska man självklart kanske ha ett komplement
till sin pirattv. Jag personligen tycker det fungerar grymt bra men det är ju självklart beroende på
leverantör. Jag har inte N1. Om du tror att lagg/svart bild betyder överbelastning så visar det bara hur okunnig du är på detta. Finns ju något som heter lastbalansering.

Kör inte heller N1, finns bättre för billigare peng om man letar.

Som med fildelning, det går inte att stoppa.

Köpa IPTV idag är svårare, både Safello samt BT.CX fryser konton väldigt ofta. Jag har fått uppgifter om att Safello ofta fryser utbetalningar, alltså att pengarna personen har inte går att föra över till en annan plånbok som är tredjepart.

AgoraDesk är alternativ som de flesta Svenssons inte orkar hålla på med. Skaffa plånbok och köpa bitcoins från någon, hålla på skapa konton är för krångligt. Vad du och jag tycker blir irrelevant, eller hur? Det ska gå snabbt, och man ska slippa skapa ödiga konton, det är vad kunden vill.

Ingen kund har någonsin blivit straffad i Sverige*

N1 har haft problem med överbelastning och även själva påpekat det, är en anledning till uppgraderingen som skedde tidig 2023.
Loadbalancing hjälper, men när det inte kan hjälpa tillräckligt så blir det flaskhals istället. Jobbat med nätverk proffosionellt 15+ år.

Leverantörerna har flertal servers, när 1 blir överbelastad så kickar balanseringen igång, det vet alla som vet hur en router och trafik fungerar 👊
__________________
Senast redigerad av Cykelhjelm 2023-06-06 kl. 14:54.
Citera
2023-06-06, 15:48
  #7159
Medlem
Svart i rutan föruton radiokanaler i N1.
Finns det fler som har problem?
Razzia för ett par veckor sedan i Holland.
Är det på g nu igen?
Citera
2023-06-07, 11:00
  #7160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Kör inte heller N1, finns bättre för billigare peng om man letar.

Som med fildelning, det går inte att stoppa.

Köpa IPTV idag är svårare, både Safello samt BT.CX fryser konton väldigt ofta. Jag har fått uppgifter om att Safello ofta fryser utbetalningar, alltså att pengarna personen har inte går att föra över till en annan plånbok som är tredjepart.

AgoraDesk är alternativ som de flesta Svenssons inte orkar hålla på med. Skaffa plånbok och köpa bitcoins från någon, hålla på skapa konton är för krångligt. Vad du och jag tycker blir irrelevant, eller hur? Det ska gå snabbt, och man ska slippa skapa ödiga konton, det är vad kunden vill.

Ingen kund har någonsin blivit straffad i Sverige*

N1 har haft problem med överbelastning och även själva påpekat det, är en anledning till uppgraderingen som skedde tidig 2023.
Loadbalancing hjälper, men när det inte kan hjälpa tillräckligt så blir det flaskhals istället. Jobbat med nätverk proffosionellt 15+ år.

Leverantörerna har flertal servers, när 1 blir överbelastad så kickar balanseringen igång, det vet alla som vet hur en router och trafik fungerar 👊

Menar du att det är överbelastning nu som skett?
Har N1 sedan November och har fungerat otroligt bra, fram tills för en vecka sedan. Då hade man ett stort tillslag i Holland. Man meddelade direkt att man skulle vara uppe inom 48 timmar igen. Det tog 24. Nu gick det ner igen och bara radio fungerar. Serier och filmer fungerar också . Kanske inte helt som tidigare.
Om man inte ska ha N1 vad finns då? Har bara hört om N1.
Är detta bättre?
Betalningarna går väl att lösa om man köper till sin plånbok, och sedan betalar i från den.
Tidigare så betalade man med Swish. Det funkar ju inte längre.
Citera
2023-06-07, 14:13
  #7161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banduro
Menar du att det är överbelastning nu som skett?
Har N1 sedan November och har fungerat otroligt bra, fram tills för en vecka sedan. Då hade man ett stort tillslag i Holland. Man meddelade direkt att man skulle vara uppe inom 48 timmar igen. Det tog 24. Nu gick det ner igen och bara radio fungerar. Serier och filmer fungerar också . Kanske inte helt som tidigare.
Om man inte ska ha N1 vad finns då? Har bara hört om N1.
Är detta bättre?
Betalningarna går väl att lösa om man köper till sin plånbok, och sedan betalar i från den.
Tidigare så betalade man med Swish. Det funkar ju inte längre.

Just nu har N1 problem fick jag höra från min säljare (pappa kör kvar n1 i nuläget) samma problem som du då. Vi får hoppas det löser sig!
Citera
2023-06-07, 15:38
  #7162
Medlem
Har Formuler Z11 Pro MAX.
En fråga: Om man går in i appen MYTVOnline 3 och om man väljer rensa data,ej cacheminnet-försvinner anvuppgifter,lösen osv då?
Citera
2023-06-07, 17:34
  #7163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Just nu har N1 problem fick jag höra från min säljare (pappa kör kvar n1 i nuläget) samma problem som du då. Vi får hoppas det löser sig!

Jag har både N1 och Camd och mitt N1 funkar nu och även vid tillslaget förra veckan. Däremot Camd låg nere ett dygn vid tillslaget men de fick snabbt upp nya servrar.
Är du helt säker på att det är N1 ni har och inte någon som utgör sig för att vara dem
Citera
2023-06-07, 18:14
  #7164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparren8
Jag har både N1 och Camd och mitt N1 funkar nu och även vid tillslaget förra veckan. Däremot Camd låg nere ett dygn vid tillslaget men de fick snabbt upp nya servrar.
Är du helt säker på att det är N1 ni har och inte någon som utgör sig för att vara dem

Ja, 100% säker. Det funkar nu, men legat nere.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback