Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-31, 12:02
  #6541
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
TVIP 605 versus Nvidia Shield pro. Vad säger ni?

605 har jag och upplever den som en arbetshäst som går och går. Dock så saknar jag ofta epg, hackar lite i menyn, laggar vid tv-tittande. Men det sker bara i perioder. 90% får jag bra upptid.

Skulle det kunna bli bättre med shielden?

Använder bara iptv och nån streamingtjänst som är delad.

Fullständigt overkill för iptv och streaming enligt mig. Räcker gott med nya Chromecast 4K med Google TV. Men vill du ha Shielden ändå så är den ju jättebra.
Citera
2023-01-31, 13:48
  #6542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Fullständigt overkill för iptv och streaming enligt mig. Räcker gott med nya Chromecast 4K med Google TV. Men vill du ha Shielden ändå så är den ju jättebra.

Den bästa boxen jag provat, Formuler Z10 inkluderad är Android boxen Hako Mini Tv Box 4/32 GB. Google certifierad och Netflix godkänd. Bluetooth och ir fjärr. Googla..
Citera
2023-01-31, 19:22
  #6543
Medlem
Nån mer som har problem ikväll? Får bara upp att kolla min internetuppkoppling. Men internet funkar som det ska.
Citera
2023-01-31, 19:27
  #6544
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
TVIP 605 versus Nvidia Shield pro. Vad säger ni?

605 har jag och upplever den som en arbetshäst som går och går. Dock så saknar jag ofta epg, hackar lite i menyn, laggar vid tv-tittande. Men det sker bara i perioder. 90% får jag bra upptid.

Skulle det kunna bli bättre med shielden?

Använder bara iptv och nån streamingtjänst som är delad.
Shield med Tivimate-appen, kan inte bli bättre.
Citera
2023-01-31, 19:28
  #6545
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varma.mackor
Nån mer som har problem ikväll? Får bara upp att kolla min internetuppkoppling. Men internet funkar som det ska.
Jag har inga som helst problem.
Citera
2023-01-31, 19:32
  #6546
Medlem
Skit då,har testat både wifi och trådat. Boxen kopplat upp då jag kan se det på min vpn. Får väl försöka få tag i supporten.
Citera
2023-01-31, 19:35
  #6547
Medlem
Problem här med. Inget fel på wifi, men svart
Citera
2023-02-01, 00:18
  #6548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pool30
Problem här med. Inget fel på wifi, men svart

Enklaste sättet att se om felet är hos din iptv-tjänst eller din internetleverantör är att testa på din mobil i valfri iptv-app och köra med 4G istället för wifi.
Citera
2023-02-01, 00:25
  #6549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
TVIP 605 versus Nvidia Shield pro. Vad säger ni?

605 har jag och upplever den som en arbetshäst som går och går. Dock så saknar jag ofta epg, hackar lite i menyn, laggar vid tv-tittande. Men det sker bara i perioder. 90% får jag bra upptid.

Skulle det kunna bli bättre med shielden?

Använder bara iptv och nån streamingtjänst som är delad.

Som att jämföra en Trabant med en Lamborghini rent hårdvarumässigt.

Men inget säger att dina problem du har skulle försvinna med en Shield och Tivimate.

Beror ju helt på tjänsten i sig också.


Men du får ju mer möjligheter med en Shield.
Mer finesser på Tivimate än du har på din Tvip 605.

Har du pengarna så hade jag inte tvekat.
Kommer du utnyttja Shieldens all kraft? Tveksamt. Men att köpa en Shield betyder ju att du knappast behöver byta ut den på många år för att hårdvaran inte pallar med längre

Har en Shield från 2017 och den funkar lika bra fortfarande med allt jag kör på den.

Så utslaget per år du kommer ha den så blir inte kostnaden så stor.
Citera
2023-02-01, 03:22
  #6550
Medlem
De med problem igår och idag borde vända sig till sin säljare (som borde informerat om felet redan, då det gick ut ett meddelande om det vid 16 tiden), säljaren har fått både lösning och orsak berättad för sig. Sen om denne är oseriös och inte bryr sig om support är en annan sak...

Men kort och gott är det en adress som strular för ett fåtal.
Citera
2023-02-01, 14:19
  #6551
Medlem
DrCongos avatar
Är det någon som vet ifall 24/7 kanalen för Ridsskolan kommer att återvända till IPTVn hade den förut men nu är den spårlöst försvunnen. Har ni haft liknande problem med erat utbud?
Citera
2023-02-01, 15:06
  #6552
Medlem
Någon som har NordicPlay? Helt svart här, även hos kompisar i andra delar av landet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback