Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Allt fungerar bra förutom Tivimate.

Tror inte det är din sticka det är fel på. Även om appen funkar dåligt på stickan är det pga appen är dåligt optimerad, och utvecklarna borde släppa en app uppdatering.
Citera
2021-05-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Tror inte det är din sticka det är fel på. Även om appen funkar dåligt på stickan är det pga appen är dåligt optimerad, och utvecklarna borde släppa en app uppdatering.

Om appen Tivimate funkar felfritt för 99.9 % av användarna som använder den så borde det nog inte vara appen det är fel på?
Citera
2021-05-13, 16:29
Medlem
Nu måste jag konsultera Flashbacks expertis. Jag har haft problem en längre tid med att det buffra och hänger sig. Jag kör med Xiaomi box, tivimate och smart iptv app och även Lg smart tv med smart iptv app. så här har det hållt på med Comhem 250 ner med kabel till tv och Xiaomi box, boxen ansluten via usbporten samt wifi och ingen större skillnad. Problemen kvarstår även sen byte till Bahnhof 1000/1000, liten förbättring efter byte från Asus router till Xiaomi router wifi 6. Det som händer är att det börjar buffra (Tivimate) sen kommer det upp felkod 403, byter från HD till FHD, samma kanal, går igång, börjar buffra, byter från FHD till HD, går igång o.s.v. Med eller utan vpn på Xiaomin verkar inte ha någon betydelse, kabel eller wifi spelar ingen märkbar roll heller. Byte till Formuler Z8 Pro, lösningen på problemet? Någon som har någon ide vad som kan var problemet och vad som skulle kunna vara lösningen på problemet. Har en stor och "etablerad" leverantör.
Citera
2021-05-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffepumpen
Nu måste jag konsultera Flashbacks expertis. Jag har haft problem en längre tid med att det buffra och hänger sig. Jag kör med Xiaomi box, tivimate och smart iptv app och även Lg smart tv med smart iptv app. så här har det hållt på med Comhem 250 ner med kabel till tv och Xiaomi box, boxen ansluten via usbporten samt wifi och ingen större skillnad. Problemen kvarstår även sen byte till Bahnhof 1000/1000, liten förbättring efter byte från Asus router till Xiaomi router wifi 6. Det som händer är att det börjar buffra (Tivimate) sen kommer det upp felkod 403, byter från HD till FHD, samma kanal, går igång, börjar buffra, byter från FHD till HD, går igång o.s.v. Med eller utan vpn på Xiaomin verkar inte ha någon betydelse, kabel eller wifi spelar ingen märkbar roll heller. Byte till Formuler Z8 Pro, lösningen på problemet? Någon som har någon ide vad som kan var problemet och vad som skulle kunna vara lösningen på problemet. Har en stor och "etablerad" leverantör.

Kollat din verkliga hastighet i boxen?
Ladda ner bredbandskollen och se vad du har fram till boxen.

Testat ändra buffer-inställningen I Tivimate?

Gjort box och router helt strömlösa genom att dra ut strömkabeln helt någon minut?

Inte bara sätta boxen i standby.

Testat din m3u-länk i din mobil och kört först med wifi och sen 4G?

Samma problem där?
Citera
2021-05-13, 19:01
Medlem
Citat:

Det tycker inte jag. Jag tror bäst är kontakta app utvecklaren.
Citera
2021-05-13, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Det tycker inte jag. Jag tror bäst är kontakta app utvecklaren.
Så både Tivimate och Smartiptv appen skulle det vara fel på samtidigt?
Citera
2021-05-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Så både Tivimate och Smartiptv appen skulle det vara fel på samtidigt?

Nej.
Citera
2021-05-13, 20:07
Medlem
Tycker det har börjat lagga en del till och från på den populäraste leverantören i Sverige n* när det är program där det förmodligen är väldigt många som tittar samtidigt.

Borde ju snart komma någon leverantör som har Norden som sin specialitet som tar upp kampen så man har fler alternativ att prova.
Citera
2021-05-13, 20:10
Medlem
Hur fungerar det att göra av sig med använda boxar om man vill testa andra hårdvaror? funderar på byta min tvip emot en formuler z8 och ge min gamla box till föräldrarna? det blir väl inget ban hos dem med tanke på jag redan använt den förut?

är förvirrar hur ipleverantörer ser på boxar/ipadresser kopplat till ett abbonemang
Citera
2021-05-13, 20:21
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Har inga såna problem med Tivimate. Hmm, prova öka eller sänka buffer i inställningarna och se om det gör skillnad.

Är du inloggad via xtream codes i Tivimate? Jag rekommenderar att lägga in playlist via det, istället för M3U. Det gjorde ganska stor skillnad för mig, inte minst på vod.
Citera
2021-05-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mopbivers
Hur fungerar det att göra av sig med använda boxar om man vill testa andra hårdvaror? funderar på byta min tvip emot en formuler z8 och ge min gamla box till föräldrarna? det blir väl inget ban hos dem med tanke på jag redan använt den förut?

är förvirrar hur ipleverantörer ser på boxar/ipadresser kopplat till ett abbonemang

Inga som helst problem, gjort så hur många gånger som helst själv!
Citera
2021-05-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har inga såna problem med Tivimate. Hmm, prova öka eller sänka buffer i inställningarna och se om det gör skillnad.

Är du inloggad via xtream codes i Tivimate? Jag rekommenderar att lägga in playlist via det, istället för M3U. Det gjorde ganska stor skillnad för mig, inte minst på vod.

Vet du det tekniska skillnaden, vad gör xtream codes funkar bättre än vanligt m3u.
Alltså varför ena ska funka bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in