Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffepumpen
Nu måste jag konsultera Flashbacks expertis. Jag har haft problem en längre tid med att det buffra och hänger sig. Jag kör med Xiaomi box, tivimate och smart iptv app och även Lg smart tv med smart iptv app. så här har det hållt på med Comhem 250 ner med kabel till tv och Xiaomi box, boxen ansluten via usbporten samt wifi och ingen större skillnad. Problemen kvarstår även sen byte till Bahnhof 1000/1000, liten förbättring efter byte från Asus router till Xiaomi router wifi 6. Det som händer är att det börjar buffra (Tivimate) sen kommer det upp felkod 403, byter från HD till FHD, samma kanal, går igång, börjar buffra, byter från FHD till HD, går igång o.s.v. Med eller utan vpn på Xiaomin verkar inte ha någon betydelse, kabel eller wifi spelar ingen märkbar roll heller. Byte till Formuler Z8 Pro, lösningen på problemet? Någon som har någon ide vad som kan var problemet och vad som skulle kunna vara lösningen på problemet. Har en stor och "etablerad" leverantör.
Kollat din verkliga hastighet i boxen?
Ladda ner bredbandskollen och se vad du har fram till boxen.
Testat ändra buffer-inställningen I Tivimate?
Gjort box och router helt strömlösa genom att dra ut strömkabeln helt någon minut?
Inte bara sätta boxen i standby.
Testat din m3u-länk i din mobil och kört först med wifi och sen 4G?
Samma problem där?