2023-05-16, 11:33
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompala
Nähä, vad beror det på då att den ena efter den andra av Haveristernas förtals-samarbetspartners raderar sina konton i sociala medier?

Samarbetspartnernas konton ställde mestadels "oskyldiga frågor", en metod lite mildare än gaslighting men fyller i princip samma syfte. Alle fonti-experten på källkritik, fake news och faktagranskning - M. Cederholm - kallar "jag ställer bara en fråga"-metoden för "JAQing off". https://rationalwiki.org/wiki/Just_asking_questions

Kombinationen att huvudmannen gaslightar och ett gäng bifigurer i gänget tillämpar "JAQing off"-metoden kan ses i majoriteten av Henkos trådar.

Du får nog ge tydliga exempel eftersom jag har svårt att tro att en tredskodom som ger några tusenlappar sprider skräck bland vänsterdebattörer. JAQing off-metoden har ju varit frekvent förekommande bland högertwittrarna, senast Filippa Mannerheims trådar om DQSH.

Ingen är rädd för Christian Assar.
Citera
2023-05-17, 00:25
Medlem
Bajs-Kims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Du får nog ge tydliga exempel eftersom jag har svårt att tro att en tredskodom som ger några tusenlappar sprider skräck bland vänsterdebattörer. JAQing off-metoden har ju varit frekvent förekommande bland högertwittrarna, senast Filippa Mannerheims trådar om DQSH.

Ingen är rädd för Christian Assar.
Det är nog lite panik bland en del. Även om man nu bortförklarar att vissa aggressiva vänstertroll stängt sina konton eller anonymiserat dom så kvarstår faktum att Förtalsombudsmannen och dess stämningar mot näthatarna fått mycket publicitet och många ur vänster är väldigt upprörda. Det talar väldigt tydligt att Förtalsombudsmannens arbete fått många troll rädda.

Men för all del. Tuffingarnas Tuffing, det gravt överviktige och debile köttmysteriet som skriker om mejslar i huvudet i sin podd, men sedan gömmer sig skräckslaget och inte vågar komma ut (3 gånger dessutom!) borde i så fall visa att han inte är rädd att peka ut DB som "dråpdömd nazist" en gång till? Men det gör inte köttmysteriet. Gissa varför. Han räds att betala skadestånd igen, den fege fjanten.
Citera
2023-05-23, 13:16
Medlem
wrezaninis avatar
Axel dömd till skadestånd pga förtal för tredje gången, han ska betala 7376 kr. https://ibb.co/1ZVDkYS
Citera
2023-05-24, 17:32
Medlem
Bajs-Kims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrezanini
Axel dömd till skadestånd pga förtal för tredje gången, han ska betala 7376 kr. https://ibb.co/1ZVDkYS
Horungen Axel har dömts så många gånger för förtal att det inte ens blir en nyhet.
Citera
2023-05-25, 11:41
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajs-Kim
Det är nog lite panik bland en del. Även om man nu bortförklarar att vissa aggressiva vänstertroll stängt sina konton eller anonymiserat dom så kvarstår faktum att Förtalsombudsmannen och dess stämningar mot näthatarna fått mycket publicitet och många ur vänster är väldigt upprörda. Det talar väldigt tydligt att Förtalsombudsmannens arbete fått många troll rädda.

Men för all del. Tuffingarnas Tuffing, det gravt överviktige och debile köttmysteriet som skriker om mejslar i huvudet i sin podd, men sedan gömmer sig skräckslaget och inte vågar komma ut (3 gånger dessutom!) borde i så fall visa att han inte är rädd att peka ut DB som "dråpdömd nazist" en gång till? Men det gör inte köttmysteriet. Gissa varför. Han räds att betala skadestånd igen, den fege fjanten.

Efter gårdagens fullkomliga haveri vid domstolen tror jag att det blir ännu tydligare att ingen är rädd för skitungen. Snarare översvämmas "vänstertrollen" av riktigt roligt content som de kan dela. Jag tror att Christian snart börjar bli rädd eftersom kostnaden för kalaset snart kommer att hamna i hans knä och det finns få som är villiga att bidra till denna charad. Att hålla på med småmål på detta viset gör ingen rädd och tar mer tid än vad de ens kan hoppas få ut av det. Nasse-Ingrid, nazistpysslingen och alla andra som nu försöker sig på detta kommer att inse att taktiken är dödsdömd från början. Redan nu ser man att det bråkas om vem som ansvarar för vad och vad de olika parterna hoppas få ut av det. Detta kommer att implodera innan det ens kommit igång på riktigt.
Citera
2023-05-25, 12:54
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Efter gårdagens fullkomliga haveri vid domstolen tror jag att det blir ännu tydligare att ingen är rädd för skitungen. Snarare översvämmas "vänstertrollen" av riktigt roligt content som de kan dela. Jag tror att Christian snart börjar bli rädd eftersom kostnaden för kalaset snart kommer att hamna i hans knä och det finns få som är villiga att bidra till denna charad. Att hålla på med småmål på detta viset gör ingen rädd och tar mer tid än vad de ens kan hoppas få ut av det. Nasse-Ingrid, nazistpysslingen och alla andra som nu försöker sig på detta kommer att inse att taktiken är dödsdömd från början. Redan nu ser man att det bråkas om vem som ansvarar för vad och vad de olika parterna hoppas få ut av det. Detta kommer att implodera innan det ens kommit igång på riktigt.
Det beror på vad man menar med rädd. Finns ett uns av normalitet i en börjar man naturligtvis att skämmas när domstolen har rättat ens beteende ett antal gånger, man fattar att man faktiskt inte får uppföra sig precis som man vill och att man måste korrigera sitt beteende för att slippa ständiga återbesök. Är man dessutom med marginal inne i medelåldern, blir det naturligtvis ännu skamligare att ens omogna språkbruk blottas inför domare. Det som börjar med "jag skiter i ..." slutar förr eller senare med rädd. Det är bara en fråga om tid och antal domar.
Citera
2023-05-25, 22:36
Medlem
Bajs-Kims avatar
Citat:
Wåg kommer dömas. Sanna mina ord.

Du verkar tro att det handlar om pengarna. Du har inte förstått något. För evigt kommer Wåg vara den förtalsdömde AFA-ledaren. Och det är en varudeklaration som är både sann och tydlig.
Citera
2023-05-28, 19:08
Medlem
Citat:

Du verkar tro att det handlar om pengarna. Du har inte förstått något. För evigt kommer Wåg vara den förtalsdömde AFA-ledaren. Och det är en varudeklaration som är både sann och tydlig.
De är serieförbrytare allihopa. Obehagliga, gör hembesök. Tycker inte om det, man blir ju rädd. Internetkrigandet i en kontemporär kontext där man stämmer varandra. Folk borde göra mer och bättre saker av sin tid.
Citera
2023-05-29, 10:48
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:

Du verkar tro att det är en varudeklaration som är negativ. Att kalla en nazist för nazist eller allra helst ha en misshandelsdom för att ha slagit en nazist är något man bär med stolthet. <3
Citera
2023-05-30, 07:18
Medlem
CtrlAltPetites avatar
Citat:
Du verkar tro att det är en varudeklaration som är negativ. Att kalla en nazist för nazist eller allra helst ha en misshandelsdom för att ha slagit en nazist är något man bär med stolthet. <3

samma linje som när de gråter om att "axel dödshotade journalister" = twittrade på fyllan att samhällsnytts redaktion var horungar som borde få ett nackskott.
Citera
2023-06-01, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltPetite
samma linje som när de gråter om att "axel dödshotade journalister" = twittrade på fyllan att samhällsnytts redaktion var horungar som borde få ett nackskott.
Väldigt tråkig ton. Sådan skulle man aldrig acceptera på en arbetsplats, till exempel
Citera
2023-06-03, 12:07
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltPetite

Vad menar du var fel i deras uttalande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in