2023-05-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitzerAc3
sover tills jag vaknar
1 glas vatten
30min surf, kolla lite börsrelaterat
2 kaffe
Promenad
Lite styrketräning med egna kroppen som vikt, har utegym.
Lunch hemma eller i city
Tradar kl 15-17
Kanske tar en sväng med bilen, kanske en fika
Promenad
Power hour 21-22
varva ned
Dags att gå och lägga sig, kl 23-01

lite så på ett ungefär när jag är hemma.. surfar mycket yt & poddar med däremellan, mest börs, bil och reserelaterat. Går lite i perioder vad jag fokuserar extra på.

Men alltihop bygger på att jag har råd att vara mångmiljonär utan att jobba.

Låter som en mardröm, speciellt valet av poddar. Inte att vara ekonomiskt välbärgad såklart men vad du väljer att göra med tiden och pengarna, jaja alla är vi olika.
Citera
2023-05-15, 13:51
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nej det stämmer man kan inte göra allt, men om man tror att man kan starta ett företag och bara göra de roliga sakerna som lurar man sig själv, det kommer inte fungera.

Jo, om du vet vad du gör så kommer det fungera, idag kan man outsourca det mesta och fokusera på kärnverksamheten. Det är en annan sak om man har lite pengar och måste göra det mesta själv men vi talar om en mångmiljonär som har råd att anställa folk.

Man tänka från början att det här företaget ska gå att skala upp och att det ska vara självgående. Med utarbetade procedurer, policyn och automatiseringsprocesser.
Då är det inte lämpligt at starta en restaurang där allt kan gå åt helvete och där man måste vara på plats och övervaka.

Riktiga entreprenörer har inte bara ett företag utan 5-10-20 företag och då kan man inte detaljstyra de utan man delegerar nästan allt men det kräver god organisationsförmåga och bra kontrollmekanismer.
Citera
2023-05-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Låter som en mardröm, speciellt valet av poddar. Inte att vara ekonomiskt välbärgad såklart men vad du väljer att göra med tiden och pengarna, jaja alla är vi olika.

ja, vi är väl alla olika, samt har olika perioder i livet där vi är mer eller mindre aktiv osv.
Citera
2023-05-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jo, om du vet vad du gör så kommer det fungera, idag kan man outsourca det mesta och fokusera på kärnverksamheten. Det är en annan sak om man har lite pengar och måste göra det mesta själv men vi talar om en mångmiljonär som har råd att anställa folk.

Man tänka från början att det här företaget ska gå att skala upp och att det ska vara självgående. Med utarbetade procedurer, policyn och automatiseringsprocesser.
Då är det inte lämpligt at starta en restaurang där allt kan gå åt helvete och där man måste vara på plats och övervaka.

Riktiga entreprenörer har inte bara ett företag utan 5-10-20 företag och då kan man inte detaljstyra de utan man delegerar nästan allt men det kräver god organisationsförmåga och bra kontrollmekanismer.

Jag har en vän som drev ett ganska litet företag så, de hade väldigt trogna kunder, så han delegerade över mer och mer ansvar på ett fåtal anställda han litade mycket på och som ville växa och ta mer ansvar (få högre lön). Det fungerade bra och han behövdes knappt alls ganska snart.
Citera
2023-05-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144

Oavsett hur rik man än är så ska förstås bolaget vara vinstdrivande och då handla det inte om man personligen har råd, det är bolaget som ska ha råd. Man lyckas knappast heller bygga ett företag från grunden med tänket att man lägger ut allt som är tråkigt men jag antar att du aldrig har startat och drivit ett företag.

Det är inte med ett sådant här tänk man blir rik heller, det låter mer som tredje generationens företagare som ärvt förmögenheten och som kommer fördärva den.
Citera
2023-05-15, 14:53
Medlem
buckeyes avatar
Vad har ni för rutiner?
Ingen skillnad på vardag och helg, gör det som behövs göras när det behövs. Tar inte semester i den bemärkelse att jag är ledig, utan jobbar alltid med flera olika projekt. Trivs med det och ser det inte som arbete.
Tänker aldrig på pengar, eller att tjäna pengar. Pengarna kommer ändå och saknar nästan betydelse då mitt mål aldrig varit att bli rik. Istället siktar jag på att göra det jag tycker är roligt: starta och driva bolag, leda, hjälpa människor, osv.

När går ni upp/sover?
Lägger mig tidigt och vaknar tidigt. Sover 21-4.

Hur stort andel investerar ni?
Ingen aning. Vad är en investering? Mark? Tid? Kunskap? Kapital? Fastigheter? Bolag? Allt?
Vet inte exakt hur mycket jag har. Känns nästan omöjligt att räkna ihop.

Hur ofta tränar ni?
Varje dag. 1-2 timmar. Vikter och löpning. Äter nyttigt.

Hur ofta läser ni?
Läser sällan för nöjes skull, men läser dagligen det jag behöver lära mig för att kunna göra det som behövs göras.

Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Vet inte när jag blev miljonär. Vaknar tidigt, kollar mailen, kollar schemat för dagen, tränar ett par timmar, väcker barnen och får iväg dem till skolan, jobbar hemifrån eller vart som helst, mycket möten, telefon samtal, presentationer, lunch med datorn i knäet, mer möten, mail, planering, hämta barnen, mer mail och möten. Eftermiddagen och kvällen är ett virrvarr av möten, telefonsamtal, mail samtidigt som jag skjutsa barnen till aktiviteter och lagar middag. Somnar runt 9. Stressigt? Nej. Men alltid fullt upp.
Citera
2023-05-15, 15:25
Medlem
Cameltotems avatar
Börjar dagen kl 5 med träning, kl 6 tar jag mitt morgonkaffe och hälsoshot samtidigt som jag läser dagens industri, självklart pappersutgåvan.

Klockan 9 sitter jag i olika styrelsemöte.

Dagarna kan bli korta eller långa men brukar avsluta kvällen med läsa ekonomiska tidskrifter.
Citera
2023-05-15, 15:35
Medlem
styckets avatar
Vaknar när jag vill

Ligger i drar mej o kikar luren lite

Är det sommar går jag ut o solar i trädgården

Fixar lite frukost gärna frukt, eller kanske nån hemmapressad juice.

Gör nåt kul hemma, musik, spel, träning, läsa, radio osv listan kan göras oändlig på aktiviteter

Tar en sväng till affärn o köper snacks o käk o laga för kvällen. Gärna vegetariskt.

Eller drar in till stan käkar lunch o shoppar lite

Kommer hem kanske tar en skogspromenad lr gör nåt kul eller kanske ba kikar lite tv le mobilen.

Börjar bli hungrig så dags för middag

Laga mat käka o kolla på nåt utube ofta olika matprogram

Sen har man hela kvällen/natten o göra vad man vill.

Träffa brudar. Hemma o spela tv spel. Hitta på nån aktivitet med vänner. Dra o bada, basta. Träna igen. Osv göra vad man vill.

Citera
2023-05-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartkluster
och ja, jag sa F-you sverige och har sagt upp allt som har med Sverige att göra.

vart flyttade du ? funderar på medel/lång sikt att flytta till Schweiz eller USA för högre potential i karriär / lön (är mjukvaruutvecklare). höjer jag min lön i sverige försvinner typ 60+% ändå.
Citera
2023-05-15, 20:16
Medlem
Att vara miljönär betyder ju inget automatiskt i dagliga livet, vad är det? 3 normala årslöner?

Sossarnas lösning har ju alltid varit att fucka upp kronan då de fortfarande tror det automatiskt minskar arbetslösheten.
Citera
2023-05-15, 20:31
Medlem
Sparar på allt, därav man har pengar kvar. Måste tänka på vad man gör med pengarna. Spara alltid 10% av lönen på sparkonto, minst.
Citera
2023-05-15, 20:41
Medlem
Dinitrols avatar
Lever vanligt Svenssonliv. Att vara SEK miljonär är inget märkvärdigt idag, man kan väl titulera sig medelklass.

Bostadsmiljonärer är väl hur många Svenskar som helst i trångbodda städer där bostads- och arbetarbristen trissar upp priserna.

Visst, man är väl inte så känslig för en eller två höga räkningar. Men för övrigt så ser det väl ut som för vilken knegare som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in