2023-06-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
För att "miljonär" inte längre beskriver något som är relevant. Det är ett rätt onödigt ord.
Det beskriver att man är god för en miljon eller mer. En minoritet som är det.
Citera
2023-06-11, 23:57
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
För att "miljonär" inte längre beskriver något som är relevant. Det är ett rätt onödigt ord.
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Det beskriver att man är god för en miljon eller mer. En minoritet som är det.
Jo, men jag som jobbar deltid i vården är miljonär. Vad jag gör om dagarna? Ja, knegare som jag är så jobbar jag. Eller så är jag ledig och hänger i förorten. Inte så relevant, nej. Jag lever inte över mina tillgångar, det kanske är det relevanta.
Citera
2023-06-12, 02:42
Medlem
Citat:

Jag tycker det är ett bra Ord som kan betyda att man har 1 miljon eller 400 och så vidare.
Citera
2023-06-12, 06:11
Medlem
Citat:

Det är ingen som tvingar dig att använda ordet.
Använd de ord som är relevanta för det du vill säga.
Citera
2023-06-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMeltdown
Mmm, men det fungerar inte för alla?

Utan karaktär kanske man blir alkis?

Givetvis dricker jag inte varje dag, syftade på att jag njuter av en kall god drink när det är varmt ute .
Citera
2023-06-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax-klow
God dag alla flashback!

Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?

Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Osv…

Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!

//Pax-klow

Jag är miljonär genom krypto.
I princip samma som när jag inte var miljonär. Kanske låter tråkigt men pengar på banken förändrar mig inte.

Beror på hur jag jobbar men mellan 05:00-06:00 vaknar jag.

Jag har mellan 50’000-60’000 kr/månad brutto. Får ut 37’000-40’000 kr netto.
Sparar 20’000-25’000 kr/månad i aktier.

Måste erkänna att jag tränar dåligt för tillfället. Ska bli ändring på det!

Läser cirka 3-4 tidningar på webben varje dag.

Som sagt vaknar tidigt, käkar frukost och läser tidningarna på webben. Går och arbetar. Kommer hem, lagar mat, läser allt mellan himmel och jord på webben. Kollar inte alls på tv om det inte är sport, typ cl-finalen.

Det ända jag känner är att hungern efter pengar inte finns där på samma sätt som när jag var pank och satt med sms lån. Jorå du läste rätt. Men jag är ändå hungrig efter pengar och utöka min förmögenhet men känner ett slags inre lugn mer.
Senast redigerad av Arkina 2023-06-12 kl. 20:31.
Citera
2023-06-17, 01:15
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Vi borde införa nåt uttryck för folk med över 10 miljoner kr. Miljonär kan man bli med egentligen vilket arbetarklassyrke som helst så länge man sparar 5-10 000 i månaden. Eller halva stockholms medelklass som gjort bostadsklipp de senaste 25 åren. Lever ett vanligt Svenssonliv som akademiker i Stockholm och har några miljoner på sparkontot. Egentligen inte gjort nåt speciellt för att ha det. Levt ett halvtråkigt liv utan stora utgifter samtidigt som jag haft heltidsarbete utan uppehåll.
»Dollarmiljonär«, »euromiljonär« eller »dekamiljonär« skulle kunna fungera.
Citera
2024-03-13, 14:26
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Ni som är miljonärer, har ni smackat på några riktigt feta kuponger en helg när det är jackpot på stryket och v75? Har ofta fantiserat om hur häftigt det skulle vara att ha en budget på typ 500k-1 mille inför en superlördag och bomba ut välkomponerade system när det är jackpot på 60-70 mille på travet eller så och landa hela potten.

Jag har en polare vars pappa satte 1.8 mille för ett par månader sedan på grand slam söndagstravet (med en budget på 180 kr, så det var mycket flax), fan vet om jag inte hade flippat ur fullständigt kommande helg om det vankades bra utbud.
Citera
2024-03-13, 14:38
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
»Dollarmiljonär«, »euromiljonär« eller »dekamiljonär« skulle kunna fungera.

Jo, det är bra förslag. Men då många i medelklassen även lätt har 10 miljoner, dekamiljonärer, så skulle jag vilja ha ett liknande begrepp för 100 miljoner (SEK). Har man 100 miljoner så är man rik. 10? Not so much (IMO).
Citera
2024-03-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jo, det är bra förslag. Men då många i medelklassen även lätt har 10 miljoner, dekamiljonärer, så skulle jag vilja ha ett liknande begrepp för 100 miljoner (SEK). Har man 100 miljoner så är man rik. 10? Not so much (IMO).

Många i medelklassen? Tvek på den. Det finns ju finfina uttryck redan, dekamiljonärer, hektomiljonärer, kilomiljonärer osv.
Citera
2024-03-13, 20:19
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Många i medelklassen? Tvek på den. Det finns ju finfina uttryck redan, dekamiljonärer, hektomiljonärer, kilomiljonärer osv.

Ok. Medeklass+ då.

Kanske inte i cash på bankonton. Men väl investerat i villa, sommarstugor, båtar, pensionsfonder, aktier, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in