Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Det där förstår däremot inte jag.
Om du inte behöver jobba, men ändå kan ställa mat på bordet.. vad menar du att du behöver mer?
nej, är det ekonomiskt fördelaktigt så kanske det är möjliga val..själv går jag mycket hellre hemma och städar själv isåfall, som nu, när jag renoverar huset i lugn och maklig takt.
skulle aldrig anställa en "städhjälp".
hela vitsen som jag ser det är ju att SLIPPA gå till ett jobb.
Då tycker jag man har felprioriterat.
Rik är ju en definition såklart, för mig är man rik om man har mat på bordet, kan betala alla räkningar, får vara frisk och bor i en fastghet/plats man trivs i och har en familj där man hjälps åt och med goda sunda värderingar.
Sedan om det är rik på pengar man menar då kan man fråga sig hur rik då? Det finns ju dom som är stenrika men jobbar ändå, detta beror väl på att det är just jobbet som gjort dom rika, man kanske trivs väldigt bra på sitt jobb. Sedan finns ju också de som har en hyffsad ekonomi och som inte jobbar. Inget är ju fel. Om man bara utgår ifrån att man vill slippa jobba får man nog tänka långsiktigt börja investera i liten skala och öka på allt eftersom, det finns ingen quick fix om man inte vinner på lotto. Aktier är osäkert, man behöver en stadig inkomst bredvid tills man fått en rejäl buffert