Citat:
Ursprungligen postat av
Knickerbocker
Jag är helt ekonomiskt oberoende och jobbar säkert minst 10 timmar om dagen. För att det är kul! Massor av spännande projekt och utmaningar. Jag skulle gissa att den stora skillnaden är att jag faktiskt inte måste. Jag skulle när som helst kunna hoppa av och ändå ha 100 tals miljoner att leva av. Jag kommer ändå aldrig att kunna göra av med det. Och jag vill inte heller. Har ett bekvämt liv och behöver inte mer. Det som gör mig mest lycklig är min underbara fru och mina barn.
Bra inlägg!
Du är exempel på en verkligt rik person (100 mille+) och som dessutom insett att det finns andra mycket större värden i livet, inklusive ett intressant utvecklande jobb, samt familj, etc.
Har faktiskt svårt att förstå dessa personer som drömmer om att sluta jobba efter lottovinst, etc.
Nu är jag själv inte rik, men även om jag hade varit det, så hade jag inte heller velat sluta mitt jobb. Tycker, även om det har sina utmaningar, är enormt kul och utvecklande av mig själv som person, och kul att se både idéer och andra människor utvecklas (ger även mig mycket energi). Hade inte velat vara utan mitt arbete.