2023-05-15, 21:49
Medlem
Till er som "sover tills ni vaknar". Gör man inte alltid det? Alltså, dumheten bland er alla får mig att tro att ni inte vet ett skit om något. Men vad vet jag, är ju inte miljonär.
Citera
2023-05-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namndoltitext
Till er som "sover tills ni vaknar". Gör man inte alltid det? Alltså, dumheten bland er alla får mig att tro att ni inte vet ett skit om något. Men vad vet jag, är ju inte miljonär.
Finns en del människor som kör ett alarm på morgonen för att vakna. Tror de syftar på att de sover tills de vaknar, utan att vakna till något alarm.
Citera
2023-05-15, 22:40
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax-klow
God dag alla flashback!

Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?

Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Osv…

Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!

//Pax-klow

Vad har ni för rutiner?
Äta jobba sova

När går ni upp/sover?
08.30 till 01.00 ungefär

Just nu 0%

Hur ofta tränar ni?
Varje dag

Hur ofta läser ni?
Inte så ofta numera

Exakt samma
Citera
2023-05-16, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax-klow
God dag alla flashback!

Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?

Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Osv…

Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!

//Pax-klow

Du vet väl att 90% på flashback är miljonärer snart trillar svar titt som tätt från mytomaner....
Citera
2023-05-16, 12:43
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piloten125
Du vet väl att 90% på flashback är miljonärer

Skulle tippa på att alla svenskar är till 90% miljonärer, och många normala svenskar i medelklassen över tiotalet miljoner.

För att vara rik så är det nog snarare närmare runt 100 miljoner i tillgångar som gäller.
Citera
2023-05-16, 12:47
Medlem
Citat:

Detta! Garvade rätt ut
Citera
2023-05-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Skulle tippa på att alla svenskar är till 90% miljonärer, och många normala svenskar i medelklassen över tiotalet miljoner.

För att vara rik så är det nog snarare närmare runt 100 miljoner i tillgångar som gäller.

Jag tycker sådana här åsikter känns rätt fjantiga, att säga att man måste ha 100 miljoner för att vara rik. Rik är visserligen ett helt subjektivt begrepp så vill man kan definiera det precis hur man vill men då blir också begreppet helt värdelöst.

En mer rimlig definition är väl att man tillhör topp 10% i världen eller det land man bor i, då rik/fattig rimligen står i relation till vad som är normalt. Alternativt kan man definiera det som att man är ekonomiskt oberoende, dvs. att man kan leva på sitt kapital och inte behöva arbetsinkomster för att klara den konsumtion man kräver. Detta blir då starkt beroende av sina krav, familjesituation och var man vill bo.

En riktlinje som många använder är just 4%-regeln, dvs. att man kan leva på 4% av sitt kapital årligen. Gör man det kan man vara rätt säker på att kapitalet aldrig tar slut.
Citera
2023-05-16, 17:41
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Det beror väl på.

Man behöver inte ställa klockan, och det kan ju samtidigt bero på det draget som verkar vara vanligt;
Att lägga sig tidigt och gå upp tidigt.

Så nej, vaknar du av dig själv, så sover man ”tills man vaknar” blir man väckt av alarm, så menas något annat.

Men det förstod du ju EGENTLIGEN.
Citera
2023-05-16, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Jag tycker sådana här åsikter känns rätt fjantiga, att säga att man måste ha 100 miljoner för att vara rik. Rik är visserligen ett helt subjektivt begrepp så vill man kan definiera det precis hur man vill men då blir också begreppet helt värdelöst.

En mer rimlig definition är väl att man tillhör topp 10% i världen eller det land man bor i, då rik/fattig rimligen står i relation till vad som är normalt. Alternativt kan man definiera det som att man är ekonomiskt oberoende, dvs. att man kan leva på sitt kapital och inte behöva arbetsinkomster för att klara den konsumtion man kräver. Detta blir då starkt beroende av sina krav, familjesituation och var man vill bo.

En riktlinje som många använder är just 4%-regeln, dvs. att man kan leva på 4% av sitt kapital årligen. Gör man det kan man vara rätt säker på att kapitalet aldrig tar slut.

Man lever på sin avkastning!!!
Citera
2023-05-16, 21:23
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Man lever på sin avkastning!!!
Avkastning på sitt vad då?

Citera
2023-05-16, 21:29
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp

Rikedom är relativt . Men för att vara hyfsat välbärgad krävs det, i min bok, att man har likvida tillgångar som överstiger ens skulder med USD 1M. Alltså inte att man har det i fastigheter/bostadsrätter, utan att man har likvida medel, likvida aktier eller liknande som man därmed kan hosta upp snabbt. Sen har, naturligtvis, de av oss som är hyfsat välbärgade oftast även "bundna" / icke-likvida tillgångar i form av fastigheter och annat. Alla måste ju bo.
Citera
2023-05-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Avkastning på sitt vad då?

Vad fan tror du!

På sin förmögenhet. På sina investeringar!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in