2023-05-11, 11:41
Medlem
pax-klows avatar
God dag alla flashback!

Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?

Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Osv…

Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!

//Pax-klow
Senast redigerad av pax-klow 2023-05-11 kl. 11:44.
Citera
2023-05-11, 12:03
Medlem
Varför skulle man ha andra rutiner eller levnadssätt för att man är miljonär? Möjligtvis kan det skilja om man är miljardär. Har själv tillgångar för åtskilliga miljoner med känner mig inte på något sätt speciell.
Citera
2023-05-11, 12:04
Medlem
Atamons avatar
Sover tills jag vaknar.

Frukost med TV4 morgontv och SvD papperstidning i regel vid 09.00.

Kollar börsen men placerar inga nya pengar där, det behövs inte.

Tränar runt tre gånger i veckan.

Läser och lyssnar på musik.

Träffar vänner och har det bra i största allmänhet.
Citera
2023-05-11, 12:04
Medlem
fleshrippers avatar
Man blir miljonär om man går upp en timme före alla andra och springer milen.
Man läser en bok om dagen och tränar någon form av kampsport eller går och gymmar på kvällen.

Sen kan man också se alla sina inköp som till assets eller liabilities.

Många håller på med crypto också.
Citera
2023-05-11, 12:05
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Varför skulle man ha andra rutiner eller levnadssätt för att man är miljonär? Möjligtvis kan det skilja om man är miljardär. Har själv tillgångar för åtskilliga miljoner med känner mig inte på något sätt speciell.

Det är väl om man inte arbetar han undrar över kan jag tänka mig?
Citera
2023-05-11, 12:06
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleshripper
Man blir miljonär om man går upp en timme före alla andra och springer milen.
Man läser en bok om dagen och tränar någon form av kampsport eller går och gymmar på kvällen.

Sen kan man också se alla sina inköp som till assets eller liabilities.

Många håller på med crypto också.

Så kanske man blir miljonär, men när man är det kan man sova ut!
Citera
2023-05-11, 12:12
Medlem
Var och varannan svensk är väl miljonär idag.
Om vi istället pratar om de som är minst dollarmiljonär då hade du nog fått lite roligare svar.

OnT så är jag fattig miljonär, dvs i SEK och det påverkar inte mig speciellt mycket. Gör som de flesta andra småbarnsföräldrar med hus och bolån, jobbar (i mitt fall hemifrå) på mitt vanliga kontorskneg efter man lämnat ungarna på förskolan. Börjar varje dag med att ta en kaffe, läsa nyheter samtidigt som jag "stämplat in" på teams. Kikar börsen när den öppnar vid 9, tar sen en bit mat och en promenad under min långlunch som jag blockerat i min kalender varje dag mellan 11-13 för att få lite egentid.

Genom att spara undan ett par tusenlappar per månad i fonder och aktier samtidigt som man betar av sitt bolån tar det inte jättemånga år innan man blir miljonär om man så vill.
Senast redigerad av Larsbeeffly 2023-05-11 kl. 12:15.
Citera
2023-05-11, 12:13
Medlem
sover tills jag vaknar
1 glas vatten
30min surf, kolla lite börsrelaterat
2 kaffe
Promenad
Lite styrketräning med egna kroppen som vikt, har utegym.
Lunch hemma eller i city
Tradar kl 15-17
Kanske tar en sväng med bilen, kanske en fika
Promenad
Power hour 21-22
varva ned
Dags att gå och lägga sig, kl 23-01

lite så på ett ungefär när jag är hemma.. surfar mycket yt & poddar med däremellan, mest börs, bil och reserelaterat. Går lite i perioder vad jag fokuserar extra på.

Men alltihop bygger på att jag har råd att vara mångmiljonär utan att jobba.
Senast redigerad av NitzerAc3 2023-05-11 kl. 12:50.
Citera
2023-05-11, 12:15
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsbeeffly
Var och varannan svensk är väl miljonär idag.
Om vi istället pratar om de som är minst dollarmiljonär då hade du nog fått lite roligare svar.

OnT så är jag fattig miljonär, dvs i SEK och det påverkar inte mig speciellt mycket. Gör som de flesta andra småbarnsföräldrar med hus och bolån, jobbar (i mitt fall hemifrå) på mitt vanliga kontorskneg efter man lämnat ungarna på förskolan. Börjar varje dag med att ta en kaffe, läsa nyheter samtidigt som jag "stämplat in" på teams. Kikar börsen när den öppnar vid 9, tar sen en bit mat och en promenad under min långlunch som jag blockerat i min kalender varje dag mellan 11-13 för att få lite egentid.

Detta. Att vara miljonär i svenska kronor är inte så mycket att skryta med och leder inte till några större möjligheter till lyx.

Det du beskriver stämmer på mig också.

Ska man va ute efter det som ts antyder lär man ju öka till mångmiljonär, minst 10 miljoner.
Citera
2023-05-11, 12:17
Citat:
Ursprungligen postat av pax-klow
God dag alla flashback!

Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljonärer som vanliga svenskar inte gör?

Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljonärer?
Osv…

Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljonär liv"!

//Pax-klow

Miljonärsliv? Det är väl ett helt vanligt liv för de flesta. Jag är miljonär men tycker inte mitt liv är särskilt annorlunda: jag jobbar på ett helt vanligt jobb... Pengarna har jag ärvt och investerat. Jag känner inget behov av att köpa massa prylar eller liknande.

Jag har en begagnad Volkswagen och köpte den kontant, det är skönt att veta att det finns pengar till oförutsedda utgifter. Jag försöker dock leva på min lön och föröka kapitalet.
Citera
2023-05-11, 12:29
Medlem
1 miljon svenska kronor är inte en summa som på något sätt gör en ekonomiskt oberoende så man kan göra vad man vill. Det räcker att man köper en finare bil så är minst hälften borta. Men för att svara på frågan, så lever jag precis som alla andra. Jobbar, tränar, umgås med folk osv. Jag har antagligen mer än snittet, men inte tillräckligt för att kunna leva i överflöd och sluta jobba och flyga första klass hela dagarna.

Det som ofta skiljer de som har lite mer pengar från pöbeln är att man inte spenderar en massa pengar på skit. För de som inte har så mycket pengar så verkar det vara oerhört viktigt att köpa prylar och skit hela tiden. För de som har pengar så vet de att de kan köpa vad de vill, men tycker det är onödigt och avstår. Det är också ofta så de har byggt upp sin förmögenhet, genom att inte slösa pengar på skit. Det är inte en helt ovanlig syn att man ser väldigt förmögna personer gå runt i slitna kläder.
Senast redigerad av Dogmatix 2023-05-11 kl. 12:34.
Citera
2023-05-11, 12:33
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Det är väl om man inte arbetar han undrar över kan jag tänka mig?

Och varför skulle man inte jobba om man är miljonär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in